Trenutno nas zanima high-end, a tu su pravila sve nego jednostavna. Traži se top tehnologija, najbolje komponente, dizajn koji iskače iz mnoštva i vizija konstruktora dok je cijena bačena u drugi plan. Eto nam dobrog razloga da na test ugrabimo full karbonski Allmtn 7 za 2021. po preporučenoj cijeni od 6200 eur, koji se nalazi pri samom vrhu ponude, a cijena se možda neće činiti visokom ako spomenemo da je još pet skupljih Xduro modela u katalogu Haibike-a.
Allmtn ‘‘sedmica’’ u potpunosti je sazdana od karbonskih vlakana, nudi 160mm suspenzije i najjači motor iz Yamahinog arsenala - novi PW-X2 s 80Nm okretnog momenta. Baterija također spada u najveće i nudi 600Wh odnosno maksimalnu autonomiju. Još jedna od zanimljivosti na biciklu je kombinacija promjera kotača - 29er prednji kotač i 27.5’’ stražnji. Prednosti su, na papiru, brojne, ali ponekad izostane potvrda u praksi, pa ćemo biti oprezni sa zaključcima. Odabir guma - Maxxis Minnion DH u širini 2.5 naprijed i 2.8 inča straga. Nije se štedjelo niti na polju amortizacije. Nova Foxova 38-ica s FIT4 damperom i uljnim kanalima, Kashima premazom i DPX2 straga s Trunnion prihvatom. Moćno kao i ostatak specifikacije; XT 12 stupanjski mjenjač, pripadajuća ručica i XT kočnice s više nego potrebnim 203mm diskovima. Haibike nije zaboravio ugraditi dropper cijev sjedala, a posegnuo je u vlastitu proizvodnju i opremio je ručicom na volanu.
Robusni Allmoutain na stazama Medvednice pokazuje da ne poznaje ograničenja i demonstrira svu potrebnu silu, ali unatoč gabaritima i težini od 23 kilograma s Tubeless kotačima, koja očito u Haibike-u nije prioritet, ima itekako finoće i fluidnosti kada je potrebno. Vilica je najbolji primjer za to jer uz svu moć promjera nogu kod većih doskoka, ‘‘u rukavicama’’ odrađuje najsuptilnije neravnine i klizi savršeno. Dorađen je i prijenos snage na višim kadencama, pa toliki moment motor ispoljava uglađeno bez trzanja čak i u Extra Power modu. I u tom najsnažnijem režimu baterija nema kraja, a treba pohvaliti i odličan ekran upravljačke jedinice iako bismo voljeli da je sama upravljačka jedinica malo kompaktnija. Najrobusnije komponente nisu naštetile ukupnoj masi, pa je tih 23kg vješto uklopljeno u vrlo otvorenu geometriju (65/75°), koja niti u jednom trenu ne pokazuje ograničenja. Haibike je pokazao kako se to radi, a kombinacija većeg i manjeg kotača naprijed i straga pokazuje agilnost na dinamičnim dijelovima sa kratkim i jakim zavojima. Kako je stražnji kotač manji, ujedno je i guma deblja te je većeg volumena i može se voziti na nešto nižem tlaku što pridonosi trakciji kod tehničkih terena i mokrog korijenja. Jedan od najpoželjnijih u 2021. godini!
objavio:
21. Prosinca 2020.
Haibike AllMtn 7 2021
Možda nismo svjesni činjenice da je Haibike među vodećim brendovima u e-bike segmentu.