Cijena ovako sastavljenog Carbinea zaustavila se negdje oko 45000 kuna, a da vas odmah utješimo spomenimo da Intense nudi i jeftiniju varijantu pod nazivom Carbine 275 Fundation s X-Fusion suspenzijama i Sram X7 grupom te Brianom Lopesom kao glavnim manekenom. Cijena za tako složen Carbine iznosi oko 27000 kuna u Hrvatskoj. Tu su još Carbine Pro Build sa Sram X01 i Pike 160 RCT3 vilicom s prodajnom cijenom od oko 40000kn i u nešto malo povoljnijoj varijanti Carbine Expert sa Shimano XT grupom i Fox Floatom od 160mm za 38500kn.
Vratimo se mi našem testnom Carbineu sa Sram XX1 grupom, Foxovom Talas RLC 130-160mm Kashima vilicom te još nekim biserima poput RockShoxove Reverb Stealth pomične cijevi sjedala.
Kako kaže Nino, otkriće su mu Carbonal obruči koji složeni s Hope nabama i Sapim Cx-Ray žbicama čine 275 kotače koji u setu imaju masu od samo 1490 grama (dimenzije: 30mm izvana, 24mm unutarnja širina, visina 23.5mm), a cijenom su nekoliko puta jeftiniji od konkurencije. Za kočnice je odabrao Formulu R1 s dodatkom koji se dodatno ugrađuje - FCS sistemom podešavanja tvrdoće stiska ručice. Slove za najlakše na tržištu, ali oduševljavaju snagom uz obavezno korištenje organskih pločica ili Swiss Stopovih, koje se nešto brže troše, ali nude najbolje performanse. Monocoque karbonski okvir koristi proslavljenu VPP tehnologiju ili 'Virtual Pivot Point'. Radi se o dva linka koji pomiču zadnji kotač oko točke gdje bi inače bilo nemoguće postaviti zglob. Za takav postav kažu da najbolje osigurava eliminaciju utjecaja pedaliranja na rad suspenzije, a VPP omogućuje primjenu na sve duljine hoda i preciznije ugađanje kretanja kotača, pa ga Intense prilagođava za svaki bicikl posebno. Još jedna mogućnost ugađanja Carbine okvira omogućena je pomicanjem vijka na prihvatu amortizera, pa se na taj način za 10mm pomiče hod stražnje suspenzije sa 140 na 150mm i obrnuto. Cijeli komplet s ovom opremom i Schwalbe Nobby Nic gumama teži nešto manje od 12 kilograma, pa ne možemo dočekati da ga odvezemo na stazu i isprobamo kako radi ekskluziva iz Kalifornije.
Vrlo je teško svrstati Carbinea u neku kategoriju jer unatoč 150-160mm hodovima teži samo 12kg i penje se poput boljeg hardtaila. Naravno, potrebno je spustiti vilicu na 130mm i zaključati stražnji amortizer da bi dobili XC zvijer. Tu dolazi do izražaja VPP konstrukcija suspenzije koja svu snagu vozača prenosi na zadnji kotač, a čini nam se da gubitaka na putu do kotača kao da i nema. Tada je izražena krutost prijeko potrebna kod sprinteva i žestokog pedaliranja. Na biciklu je trenutno 750mm širok volan i 80mm duga Thomson lulica nešto naklonjenija pedaliranju, a premda nam se volan činio pretjerano širokim, kada su staze krenule nizbrdo nismo se uopće bunili. Položaji 2 i 3 na 'shocku' idealni su za spusteve. Bicikl je miran u svim situacijama i kao da nema granica tj. mi ih nismo dosegli za vrijeme vožnje.
Prema riječima vlasnika, koji je imao prilike usporediti i prijašnju verziju 275, ima nešto otvoreniji kut vilice, dok je visina bb-a ista uz neznatno veću ukupnu duljinu bicikla.
Manevar u uskim i oštrim zavojima je zadržan, a 275 je puno brži s pomakom u granici driftanja.Kako kaže, s većim kotačima došla je i 20-30% veća brzina prolaska kroz zavoje i bentove uz veću mirnoću i mnogo bolju kontrolu. Čini nam se da su karbonski kotači ekstra lagani u vožnji, a ispitani su na kamenjaru, dropovima, bentovima bez ikakvih pomaka ili oštećenja. Formula R1 također izaziva oduševljenje snagom zaustavljanja, a ovakav bicikl definitivno zaslužuje kočnice s vrha ponude u apsolutnim okvirima.
Vrhunske performanse dolaze sa svojom cijenom i teško je vratiti se u realnost nakon vožnje ovakvog stroja, ali kako znamo da je u pravim rukama ne žalimo ni za čime. Nino najavljuje nadogradnju Nobby Nic guma idealnim Maxxis High Rollerom II TR s nešto jačom stijenkom i tu priča završava. Možda 50mm lula za pravu Enduro kombinaciju? Ostalo je već opasno blizu savršenog...