objavio:
13. Ožujka 2013.

Intense Carbine SL 2013 bicikl

Intense Carbine SL 2013 bicikl
41.999,99 kuna
8 fotografija

Kalifornijska tvrtka nastala početkom devedesetih godina slavu je stekla svojim modelom M1- prvim biciklom koji je izbacila i odmah zadobila povjerenje najvećih imena downhilla koje do danas traje. Posebnost tvrtke je što njeguje američko porijeklo i razvija isključivo bicikle visoke klase, pa ćete ih teško sresti na gradskim ulicama ili prilikom kakvog vikend izleta.Veća je vjerojatnost da ga ugledate na DH ili XC utrci, a mi smo se dočepali jednog takvog primjerka zahvaljujući Ronin sportu, tvrtki koja odnedavno zastupa Intense kod nas. Da nije za svakoga, govori i cijena od 41.999,00kn za našeg testnog Intensa Carbine SL sa Expert Realy full XT opremom, ponosa tvrtke i top modela XC/Trail kategorije.

Carbine SL je izrađen od karbonskih vlakana i dodatno olakšan od originalnog Carbinea, pa otuda i SL u nazivu (Super Light). Prema navodima proizvođača, ukupna mu je masa, uključujući amortizer, svega 2.26kg. Osim male mase, ovaj okvir nudi konusni steerer, BB92 te VPP tehnologiju (Virtual Pivot Point) razvijanu 90-ih i usavršenu 2002. godine suradnjom Intensea i Santa Cruza. Radi se o sistemu koji ima za prioritet zadržati maksimalnu efikasnost pedaliranja bez utjecaja na rad suspenzije. Sve je bazirano na promišljenom smještaju amortizera i dvjema polugicama koje pomiču zadnji krak oko točke tj. zgloba, gdje je inače nemoguće smjestiti amortizer. Ovakvom konstrukcijom eliminira se utjecaj sila na amortizer uzrokovano pedaliranjem uz upotrebu kontra sile pogonskog lanca. Zadnji krak je dodatno ojačan vertikalnim cijevima kako bi se minimaliziralo uvijanje okvira pod velikim pritiscima. Za ljubitelje najnovijih tehnologija, Intense je predvidio prilagodbu okvira 650B kotačima zamjenom zadnjeg trokuta i vilice. Foxove suspenzije nude CTD tehnologiju prilagodbe tvrdoće zahtjevima staze, a samim suspenzijama još možete podesiti hodove. Vilica nudi opciju hoda od 120-150mm okretanjem kotačića, a sami okvir nudi smještaj amortizera u dva položaja i samim time izbor duljine hoda od 120 ili 135mm. Ostatak opreme možemo svesti na dva tj. tri slova. To su XT i XTR. Dakle, sve što nađete na biciklu imat će XT pedigre osim zadnjeg mjenjača iz XTR obitelji. Oduševljava nas lakoća XT kotača s Nobby Nic gumama, koju smo imali prilike osjetiti već pri transportu (1600 g).
Izmjerena masa Carbine SL-a od 12.04 kg govori nam da se radi o nečemu što nemamo priliku često voziti. Tu moramo napomenuti da je testni primjerak bio otežan podešavajućom cijevi sjedala s polugicom i aluminijskim volanom, koji u seriji dolaze u karbonskim verzijama, pa mu takvom masa jedva doseže 11 kilograma. Kad ga pokrenete kompaktan je, širokog volana i unatoč robusnosti guma osjetno lagan u pokretu. Prema riječima našeg vozača, suspenzije su odabrane da pokriju širok raspon staza, od XC-a pa skoro do freeride-a, ali nisu prevelike da zasmetaju vožnji kada nisu toliko potrebne. Okvir je pravo remek-djelo, čvrsto i lagano s instant prilagodbom bilo kakvom nagibu ili preprekama. Sile s pedala kao da nemaju nikakvog utjecaja na okvir, koji zahvaljujući tome nudi nevjerojatan prijenos snage. Još jedan takav primjer je upravljivost. Preciznost u držanju putanje vidljiva je kod najtežih uspona pa do spusteva i velikih dropova. Bicikl drži putanju točno kako ste ju zamislili, dokle god je po fizikalnim zakonima. U vožnji nema niti najmanjeg neposluha ni iznenađenja, a to ne bi bilo moguće bez dobre podrške ugrađene opreme. Osim izvanrednih i skupih Foxova, izdvajamo XT kočnice čije su mogućnosti ideal na području zaustavljanja bicikla. Naravno, postoje i lakše varijante, ali snagom i modulacijom u samom su vrhu ponude.

Sada znamo kako se osjećaju recenzenti automobilističkog časopisa kada im u ruke dođe kakav nedostižni maloserijski trkači automobil. Intense Carbine SL se točno takav pokazao – kao rijetka zvijerka. Briljantan okvir i vanserijska tehnološka rješenja u službi su najzahtjevnijih brdskih trkača. Jedan od najboljih bicikala koje smo vozili. Dostupan u Ronin Sportu

Intense Carbine SL

Većinu ostalih modela imao sam prilike ranije voziti, ne i Intense. Iako sam na vagi od njega očekivao „više“, tj. manje, Carbine SL se doima nevjerojatno lagan i upravljiv tamo gdje je to najpotrebnije, u vožnji! Nezagrijan, ali željan vožnje, odmah sam ga „pritisnuo“ niz najteži spust, pritom prošavši preko umjetno napravljenog skoka. Intense „nije okom trepnuo“. S time da sam koristio 120mm hoda amortizera. A mogao sam podesiti i na 135mm. Iako smo na testiranju imali L veličinu, Intense je nešto „kraći“, pa samim time do izražaja dolazi odlična upravljivost upravo na najtežim dijelovima staze, tehničkim spustevima, a da pritom nimalo ne gubi na dugačkim i, meni, zamornim usponima. Amortizer i stražnja suspenzija svoj „posao“ odrađuju odlično, baš kao i ostali dijelovi, koji su očito znalački birani. Pazilo se i na detalje. Nema se tu kaj za dodati. Intense Carbine SL bicikl je za prave „znalce“.


Na vrh

Specifikacije

Naziv: Intense Carbine SL 2013 bicikl
Brend: Ostalo
Cijena: 41.999,99 kuna
Okvir: karbon, 120-135mm hod
Prednja vilica: Fox 32 Kashima CTD, 120/150mm
Stražnji amortizer: Fox Float RP23 CTD Boost Valve
Kočnice: Shimano XT180/160mm
Prednji mjenjač: Shimano XT
Zadnji mjenjač: Shimano XTR 10 brz.
Ručice mjenjača: Shimano XT
Pogon: Shimano XT
Sjedalo: Intense
Gume: Schwalbe Nobby Nic 26x2.25
Obruči: Shimano XT
Glavčine (nabe): Shimano XT
Težina: 12.04

Geometrija

Kut vilice (A): 68
Međuosovinski razmak (B): 1135
Dužina cijevi sjedala (C): 444
Kut cijevi sjedala (D): 73
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 609
Veličina bicikla: 19