Naime, danas za 8.750,00 kuna možemo očekivati bolji rekreativni hardtail s podosta kompromisa među komponentama, pa je stoga nakon letimičnog pogleda Hawk Hilla za 2018. i početne nevjerice pao dogovor da ga pomnije promotrimo i provozamo. Treba spomenuti kako se radi o akcijskoj cijeni (-30%), ali to ne umanjuje činjenicu da bi se tu moglo raditi o pravoj prilici. Kalifornijski Marin, osim što nosi status i evocira uspomene iz mladosti, izaziva simpatije jer je uvijek imao svoju priču bez kopiranja vodećih marki. Nekako je pritom uspijevao raditi dobre i lijepe bicikle. Tako i ovaj bicikl krase klasične linije i suspenzija s klackalicom iako skriva par konstrukcijskih trikova zaduženih za bolje performanse pod opterećenjem.
Tehnikalije
Krenimo od okvira i suspenzije za koje treba reći da su plod saznanja dobivenih razvojem top modela iz kojih se nešto pojednostavljeno skrojio Hawk Hill. Okvir je lijepo završen, obrada je vrhunska, a lijepo je ne vidjeti sajle i bužire po okviru. Zanima nas ‘Multitrack’ tehnologija na suspenziji, koja je optimizirana za jednostruki pogonski zupčanik i zadužena da se bori s propadanjem bicikla prilikom jakog pedaliranja. Tu uskaču suspenzije kao dio priče, a sastoje se od 120 milimetarske Recon Silver RL vilice i X-Fusion O2 Pro R amortizera. Vilica nudi mogućnosti podešavanja kompresije i povrata dok je shock podešen u Marinu na srednje vrijednosti dampinga.
Već smo spomenuli kako je bicikl izvrsno opremljen s obzirom na cijenu. Tu su Shimano Deore ručice i Deore Shadow Plus stražnji mjenjač s 10 stupnjeva prijenosa te Marinov ‘kućni’ pogon s 32 zupca. Kočnice su Shimanov hidraulični model M315 dok su kotači kombinacija Marinovih obruča unutarnje širine 27mm i tubeless kompatibilni. Ta informacija na prvu nije važna, ali kako rastu apetiti za vožnjom tako bi i to moglo doći na red. To omogućuje manji tlak u pripadajućim Schwalbe Hans Dampf gumama i naglasak na bolju trakciju ako bude potrebno. Spomenimo još da su komponente poput volana, lule, sjedala i još poneki komad opreme iz Marinove vlastite proizvodnje što ne znači nužno ništa loše već spada u subjektivno područje.
Vožnja
Volan širok 780mm i 45mm kratka lula daju dobar osjećaj kontrole i stabilnosti što će se sigurno dopasti onima koji se tek uvode u svijet trail vožnje i upoznaju s mogućnostima 120mm suspenzije. To prati nimalo klasična geometrija već vrlo otvoren kut vilice, koji izvrsno upija neravnine i surađuje s vilicom bez ikakvih neugodnih iznenađenja. Dojam bicikla nakon početnog upoznavanja na stazi je izvrstan unatoč nešto mekšem stražnjem kraju - trakcija je izvrsna, stražnji kraj je zalijepljen za podlogu, a nema niti neugodnog graničnog udaranja amortizera kada se pretjera sa skokovima i preprekama. Pogonska grupa i mjenjač promptno i bez oklijevanja odrađuju naše zamisli, pa možemo zaključiti kako je efikasnost u prijenosu energije na zavidnom nivou. Bez obzira na nešto mekoće snažno pedaliranje nije pokazivalo da je pod primjetnim utjecajem suspenzije. Ukupne performanse Hawk Hilla nadilaze njegov cjenovni razred, pa s obzirom na cijenu nemamo baš nikakvih zamjerki. Naprotiv.
Zaključak
Vremena se mijenjaju, pa tako danas za 8.750,00 kuna možete kupiti full suspension kojeg nije primjereno nazvati ‘početnim’. Usudili bismo se reći da Hawk Hill probija granice između kategorija jer mu je okvir sposoban za mnogo više iako je, pokazalo se na stazi, već ovako vrlo solidno opremljen. Svakako ga preporučujemo i smatramo da s obzirom na cijenu čini odličnu priliku.
Photo: Biker