www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
01. Travnja 2015.

Nakita Engine C Comp 27.5

Nakita Engine C Comp 27.5
25.000,00 kuna
4 fotografija

Nakita Engine C je stigao u redakciju, a sudeći prema prvim dojmovima, konkurencija ima razloga za zabrinutost.

Nije trebalo proći mnogo vremena od najave novog brenda na tržištu do prilike za testnu vožnju. Bicikli su stigli direktno iz Austrije i dio su testne flote predviđene za sve zainteresirane, koji će, prema najavama, uskoro moći dogovoriti vožnju u trgovini Markoprojekt. Više detalja objavit ćemo kada za to dođe vrijeme, a sada se bacimo na analizu bicikla!

Engine konstrukcijski i opremom spada u Enduro bicikle, a nosi oznaku C Comp 27.5. 'C' nam govori da se radi o modelu s karbonskim okvirom, Comp je već općeprihvaćena oznaka za početni nivo opreme u višoj klasi, a brojke nam govore o dimenziji kotača. U Nakitinoj Engine seriji je ukupno sedam bicikala od kojih su četiri karbonska i tri s aluminijskim okvirom, a 'naš' spada u početni karbonski enduro model uz očekivanu cijenu koja će biti u protuvrijednosti od 3300 eura.

Nakita Engine C Comp 27.5 slika 1

Tehnikalije

Kada je tehnologija izrade okvira u pitanju, Nakita se može pohvaliti austrijskim porijeklom, detaljima i dizajnom koji može stati uz rame najvećim biciklističkim imenima. Isto možemo reći za besprijekornu završnu obradu, pa nas je ugodno iznenadio i ostavio odličan vizualni dojam pojačan ukusno provedenim sajlama kroz kabonski okvir. Za izgled i obradu imamo samo pohvale, no za ponašanje bicikla na stazi mnogo su bitniji konstrukcijski detalji i tehnologije, pa na tom polju nalazimo moderni sustav suspenzije s dodatnim zglobom na stražnjem trokutu kao i većinu znanih patenata u službi povećanja krutosti ili smanjenja mase.Tu mislimo na konusno izveden steerer koji ukrućuje head tube, Pressfit BB koji to radi s pogonskom osovinom, tu su direktno postavljeni prednji mjenjač i čeljust stražnje kočnice, a spomenimo još 15 milimetarsku Thru-axle prednju osovinu i 12x142 stražnju s istim zadatkom.

Nakita Engine C Comp 27.5 slika 2

U ovoj klasi bitno je promotriti geometriju kako bismo saznali namjere konstruktora, a vrijednosti usput dovesti u vezu sa suspenzijama. U ovom slučaju izbor je pao na Rock Shox Pike RC vilicu s podešavanjem hoda u rasponu od 130-160mm i Monarch RL amortizer iz iste kuće. Vilica će raditi pod kutem od umjerenih 67 stupnjeva, dok je međuosovinski razmak (1158mm) i duljinu chainstaya (438mm), koji su unutar vrijednosti enduro kategorije, nezahvalno komentirati već je mnogo bolje isprobati na stazi i donijeti zaključke. Comp nivo opreme uključuje Shimanove komponente SLX na mjestima ručica i prednjeg mjenjača, dok je stražnji očekivano XT s kvačilom. U paketu su Deore kočnice sa 180mm rotorima, Race Face Turbine Basic pogon s dva zupčanika (38/24), pa nam je na raspolaganju 2x10 stupnjeva prijenosa. Kotači su sastavljeni od Continental Mountain King guma širine 2.4 inča, Sun Ringle Helix TR obruča i Deore naba. Potreban detalj u ovoj disciplini svakako je pomična cijev sjedala, a u seriji dolazi X-Fusion Hilo s čak 125mm hoda i polugom za upravljanje na volanu (ne na testnom biciklu). Ukupna masa bicikla je 13.12 kilograma što je u standardima kategorije i općenito vrlo solidan rezultat.

Nakita Engine C Comp 27.5 slika 3

Vožnja

Široki volan, robusna Mountain King guma i 160mm hoda amortizera ispod nas daju potreban osjećaj sigurnosti sjedeći za upravljačem Nakite Engine. Bicikl se čini dugim, mnogo dužim nego njegove stvarne dimenzije govore, pa se sve čini predimenzioniranim, ali uz jedan presudan kontrast – malu masu koja je uvijek poželjna u ovom sportu. Bicikl kad se pokrene djeluje lagano poput kakvog XC-a iako nešto veća duljina chainstaya i veliki hodovi ne dozvoljavaju toliko brze reakcije i upravljivost pri manjim brzinama. No, vratimo se u enduro kategoriju gdje Engine suvereno vlada preprekama, a Pike vilica besprijekorno drži prednji kraj pod kontrolom. Poželjeli smo više brzine i nešto drugačiji kut pa smo smanjili hod na 130mm i ubrzali tempo, a tada je tek Engine na svom terenu. Na ravnim djelovima radi kao brza 29ka, a na uzbrdicama se ipak osjeti nešto više mase u gumama. Usprkos tomu odradit će bez oklijevanja sve što poželite uz malu igru s podešavanjem suspenzija i visine sjedala. 67° na vilici nije ekstremno mali kut, koji preferira samo spuštanje, pa nudi mnogo zabave i u ostalim disciplinama. Sustav suspenzije radi vrlo dobro, pa se to najviše osjeti na trakciji zadnjeg kraja koji je čvrsto zalijepljen za podlogu. Dobar dio zasluga ovdje ide i gumama, koje ne popuštaju niti u krajnjim nagibima.

Nakita Engine C Comp 27.5 slika 4

Zaključak

Nakita Engine C Comp kao novi igrač ima nezahvalan zadatak izboriti se za svoje mjesto u visokoj klasi među velikim biciklističkim imenima koja su već dugo na tržištu. I mi smo pomislili da je to skoro nemoguć zadatak, ali poslije testa stvari se drastično mijenjaju. Engine nudi istu količinu tehnologije, performanse i količinu zabave kao najbolji u klasi, ali uz povoljniju cijenu. Kad uzmemo u obzir da ovaj odličan bicikl izrađuje tvrtka s 25 godišnjim iskustvom, svi uvjeti da ga uzmemo u obzir su zadovoljeni. Znamo samo da Engine neće tako brzo iz naše redakcije. 

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Nakita Engine C Comp 27.5
Brend: Abus
Cijena: 25.000,00 kuna
Okvir: Carbon Monocoque UD
Prednja vilica: Rock Shox Pike RC 130-160mm
Stražnji amortizer: Rock Shox Monarch RL
Kočnice: Shimano Deore 180/180mm
Prednji mjenjač: Shimano SLX
Zadnji mjenjač: Shimano XT Shadow+ 10st.
Ručice mjenjača: Shimano SLX
Pogon: Race Face Turbine Basic 38/24
Sjedalo: Selle Italia X1 Custom
Gume: Continental Mountain King 27,5 x 2,4
Obruči: Sun Ringle Helix TR 27
Glavčine (nabe): Shimano Deore

Geometrija

Kut vilice (A): 67
Međuosovinski razmak (B): 1158
Dužina cijevi sjedala (C): 457
Kut cijevi sjedala (D): 73
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 584
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 438
Veličina bicikla: 18