Opasnog izgleda i isto takvih namjera Norcov enduro iz Range serije smjestio se vrlo blizu vrha hijerarhije među ostala četiri karbonska modela sa 650B kotačima. Nudi hodove od 160 milimetara na okviru s provjerenom A.R.T. suspenzijom uz pomoć aluminijskih stražnjih krakova, proporcionalnim ‘chainstayem’ i svom silom tehnologije koju ćemo podrobnije opisati. Nova generacija all mountain bicikala u koju Range spada geometrijom preferira nizbrdice, ali isto tako omogućuje da se sami uspinjete na vrh. Jedan od preduvjeta za takav bicikl je i ukupna masa, pa ćemo prije vožnje Norca staviti na vagu. Spomenimo još da je C 7.2 ‘težak’ 38.999,00kn.
Tehnikalije
Norco zasluženo spada u prvu ligu kada je dizajn i izrada u pitanju, pa niti Range nije iznimka. Štoviše, nalazi se na ‘mračnoj strani’ i to mu odlično pristaje. Odmah se da naslutiti da je izrađen od karbonskih vlakana uz izuzetak aluminijskih stražnjih krakova, a konačni rezultat našeg vaganja je 14.12kg uključujući Shimanove Saint pedale, koje je vlasnik ugradio po želji te serijsku Rock Shoxovu Reverb pomičnu cijev sjedala. Odličan rezultat za enduro kategoriju, koji bi se uz još kakvu malu intervenciju dao navući ispod 14kg.
Doprinos je dao paket opreme, ali i okvir, za koji kažu da je 20% lakši od aluminijskog. Range koristi Norcov provjereni sistem suspenzije s četiri ključna zgloba, dok je onaj bitan smješten ispod stražnje osovine, a zaslužan je za linearniji rad amortizera, odvajanje utjecaja kočenja na rad suspenzije te smanjuje neželjeno kružno gibanje stražnjeg kraja prema cijevi sjedala. Dodatni napor kako bi geometrija bila optimalno podešena nalazi se u duljini ‘chainstaya’ koji se mijenja s veličinom bicikla odnosno proporcionalan je s gornjom cijevi okvira. Na taj način ne mijenja se geometrija sa svakom veličinom okvira, a u L veličini iznosi kratkih 430mm. Pogled na kuteve otkriva nam gravitacijske sklonosti bicikla – tu je 66° na vilici i 72.8° na cijevi sjedala.
Uz podužu gornju cijev (625mm) i niski BB (344mm) imamo prilično dugačak i nizak bicikl s kraćim stražnjim krakom, koji ipak ostavlja mjesta upravljivosti. Za provjeru tih tvrdnji ćemo ipak morati dobiti informacije na stazi, a bio bi red da pogledamo i opremu. Tu je Rock Shoxov komplet suspenzija sastavljen od Pike RC vilice (15mm osovina) i Monarch Plus RC3 amortizera sa 160mm hoda. Sram X1 omiljen je komad opreme na enduro biciklima visoke klase, pa je i ovdje našao svoje mjesto uz istoimeni pogon i ručice, a tu su i Guide RS kočnice za koje smo već ustanovili da odlično rade. Kotači su sastavljeni od Sun Helix obruča te kombinacijom Formula i DT Swiss naba sa 142x12 sistemom na stražnjem i 15mm na prednjem kotaču. Za kraj tu su Maxxisove High Roller II gume u širini 2.30 inča, spremne za najveća iznenađenja.
Vožnja
Range djeluje vrlo masivno i robusno dok stoji, no stvari su se brzo promijenile kada smo zavrtili pedale. Mala masa, kruti okvir i odličan prijenos snage čine ga poletnim i brzim za jedan enduro, pa smo se hrabro zaletili prema uzbrdici koje nisu omiljeni teren bicikala s mnogo hoda. Rezultat je bio iznad očekivanja i nije nešto što bi njegovi vozači trebali izbjegavati – sasvim je upotrebljiv i omogućuje da se popnete na mjesto s kojeg ćete se spustiti i zaista uživati. Tada stvari sjedaju na svoje mjesto – širok volan (800mm), kratka lula (50mm) uz blago ispružene ruke i brzo podešavanje visine sjedala daju potpunu kontrolu nad biciklom koji može i više nego se usudimo. Na nizbrdici imamo kontrolu i maksimalnu trakciju, a na momente smo čak i zavrtili pedale da vidimo dokle može ići. Maxxis drži odlično i na mokrim dijelovima staze, a padovi u nagibe su fluidni i bez neugodnosti. Range možda nije najekstremniji, ali je najugodniji enduro kojeg smo probali i vrlo je naklonjen vozačevim željama. Oprema radi bez zamjerki, a pogotovo naglašavamo Pike vilicu i Guide kočnice koji daju sigurnost i pomiču granicu kod koje se osjećamo potpuno u kontroli.
Zaključak
Karakter Range-a C 7.2 je u skladu s njegovim opasnim izgledom. Dat će vam osjećaj sigurnosti i ugode da ćete poželjeti pomaknuti vlastite granice i stalno ih probijati. Geometrija nije najekstremnija već je u zlatnoj sredini enduro kategorije, pa će biti upotrebljiv i kada nagibi nisu maksimalni. Odličan paket opreme prati i visoka cijena, ali sasvim opravdana u slučaju Norca.
Photo: Biker