www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
26. Listopada 2015.

Specialized S-works Camber 29

Specialized S-works Camber 29
8 fotografija

Tko bi propustio isprobati top-model Cambera 29 iz tek predstavljene ergele za 2016-u na šumskim stazama u okolici belgijskog grada SPA najpoznatijeg po utrkama Formule 1? 

Specialized S-works Camber 29 slika 1

Naše putovanje na prezentaciju Specializeda u Belgiju imalo je vrhunac u testnoj vožnji baš ovog bicikla, koji je ujedno i jedan od najpoželjnijih bicikala uopće danas u proizvodnji. Za cijenu ove ‘formule’ nije pristojno pitati, a šuška se oko iznosa nešto manjeg od 10,000 dolara. Redizajn donosi RS-1vilicu sa 120mm hoda, amortizer razvijen suradnjom Specializeda i Foxa s mini brain sistemom, Swat pretinac na okviru, Command Post Ircc cijev sjedala, ali i dorađenu geometriju s otvorenijim kutem vilice i kraćim stražjim krakom. Nestrpljenje pred vožnju je veliko, ali valja još proći tehnikalije i upoznati se s biciklom.

Specialized S-works Camber 29 slika 1

Tehnikalije

Kod najjačeg Cambera nema kompromisa ni u jednom pogledu, pa je i za okvir upotrebljena najjača inačica Specializedovog karbona – Fact 11m s najboljim omjerom krutosti i debljine stijenki. Prepravke na geometriji trebale bi još unaprijediti ponašanje bicikla na neravninama i upravljivost jer je ‘chainstay’ sada kraći 13mm, a vilica otvorenija za dva stupnja. U okviru se skriva i SWAT spremnik, a nalazi se ispod nosača bočice. O volumenu pretinca je možda najbolje reći da je naš testni vozač uspio ugurati jaknu i još poneku sitnicu. Pogled nam poslije okvira odmah bježi na upside down zračnu RS-1 vilicu iz Rock Shoxa. 120mm hoda, karbonski konusni steerer i kruna uz 46mm offset i 15mm osovinu dovoljno je podataka za sada - ostalo ćemo saznati u vožnji.

Specialized S-works Camber 29 slika 2

Amortizer nije ništa manje impresivan. Tu je mini-brain pametni sustav, autosag podešavanje, Kashima premaz, a zanimljivost je što se ‘Inertia’ ventil na Camberu aktivira tek na 25% hoda. Na taj način se zadržava bolja reakcija na malim neravninama, dok se potpuno otvara samo za velike neravnine. Mini Brain će se osim na S-worksu moći naći na Expert i Elite verziji Cambera. Novost su i zubci na Command Post IRcc pomičnoj cijevi sjedala kako bi brže i lakše mogli naći željenu poziciju upravljajući ručicom na volanu. Na mjestu kočnica postavljene su Shimanove XTR s Ice-Tech sistemom hlađenja i rotorima 180/200mm ovisno  o veličini bicikla, a pogonska grupa pripala je Sramu tj. XX1 seriji. 11-stupanjski stražnji mjenjač surađuje s 28T zupčanikom preko 10-42T kazete, a to bi trebalo pokrivati sve potrebe natjecateljski orijentiranih trail vozača. Mnogo karbona nalazimo na području kotača – ručno izrađeni karbonski Roval Traverse SL obruči širine oboda od 30mm i pripadajuće nabe na kojima je kombinacija 2.3 inčnih Specialized Purgatory/Ground Control guma odlično se uklapaju u ostatak opreme, pa u skladu s očekivanjima ne nalazimo niti jedan detalj ispod vrhunskog.

Specialized S-works Camber 29 slika 3

Vožnja

Što reći kada se nađete za kokpitom biciklističke Formule 1? Jedino da bismo voljeli da su uvjeti na belgijskoj stazi bili nešto pitomiji jer je zbog obilne kiše bila dobro natopljena vodom. No, bez obzira na to nismo mogli ništa prigovoriti jer je Camber ‘držao’ odlično na singletrackovima, a osjećali smo da imamo 100% kontrole držeći 750mm širok volan. Bilo da smo na nizbrdici ili napadamo uspon, Camber je potpuno miran i učinkovit, a efikasnost i prijenos snage je teško usporediv s bilo kojim full sus biciklom. Doziranje sile kočenja je fascinatno - XTR krajnje učinkovito, ali i s mnogo finoće odrađuje svoj dio posla baš kao i XX1 grupa na koju zaboravite kada krenete, što je najbolji znak da rade bez zamjerki. Ipak najveći dio oduševljenja ide u smjeru lakoće upravljanja i prebacivanja bicikla na zavojitim dionicama. Čak i u ovim uvjetima Camber briljira i ostvaruje trakciju koja je referentna za full suspension i hardtail koncepcije, a sigurno su svoj doprinos dali lagani kotači širokog oboda te posljedično tomu velik volumen gume.

Specialized S-works Camber 29 slika 4

Zaključak

Samo za odlikaše, mogli bismo reći nakon testne vožnje. Paprena cijena donosi top komponente i napredan okvir, ali većina ovih tehnologija i znanja naći će se na nešto pristupačnijim Camberima, pa ne treba toliko žaliti. Ovo ionako nije bicikl za lokalne vikend vožnje već sredstvo za profesionalce i one koji to žele postati. 

Specialized S-works Camber 29 slika 5

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Specialized S-works Camber 29
Brend: Specialized
Okvir: Carbon Fact 11m, Trail 29
Prednja vilica: RockShox RS-1 29, Solo Air, 15mm Maxle Ultimate
Stražnji amortizer: FOX/Specialized Mini Brain, Autosag, Kashima
Kočnice: Shimano XTR Ice-Tech
Zadnji mjenjač: Sram XX1 11 st.
Ručice mjenjača: Sram XX1
Pogon: SRAM XX1, carbon, PF30, X-Sync 28T
Sjedalo: Body Geometry Henge Expert Ti, 143mm
Gume: Specialized Purgatory/Ground Control, 2Bliss, 29x2.3
Obruči: Roval Traverse SL 29, carbon
Glavčine (nabe): Roval Traverse SL

Geometrija

Kut vilice (A): 68,5
Međuosovinski razmak (B): 1135
Dužina cijevi sjedala (C): 430
Kut cijevi sjedala (D): 75
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 590
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 437
Veličina bicikla: M