Naše putovanje na prezentaciju Specializeda u Belgiju imalo je vrhunac u testnoj vožnji baš ovog bicikla, koji je ujedno i jedan od najpoželjnijih bicikala uopće danas u proizvodnji. Za cijenu ove ‘formule’ nije pristojno pitati, a šuška se oko iznosa nešto manjeg od 10,000 dolara. Redizajn donosi RS-1vilicu sa 120mm hoda, amortizer razvijen suradnjom Specializeda i Foxa s mini brain sistemom, Swat pretinac na okviru, Command Post Ircc cijev sjedala, ali i dorađenu geometriju s otvorenijim kutem vilice i kraćim stražjim krakom. Nestrpljenje pred vožnju je veliko, ali valja još proći tehnikalije i upoznati se s biciklom.
Tehnikalije
Kod najjačeg Cambera nema kompromisa ni u jednom pogledu, pa je i za okvir upotrebljena najjača inačica Specializedovog karbona – Fact 11m s najboljim omjerom krutosti i debljine stijenki. Prepravke na geometriji trebale bi još unaprijediti ponašanje bicikla na neravninama i upravljivost jer je ‘chainstay’ sada kraći 13mm, a vilica otvorenija za dva stupnja. U okviru se skriva i SWAT spremnik, a nalazi se ispod nosača bočice. O volumenu pretinca je možda najbolje reći da je naš testni vozač uspio ugurati jaknu i još poneku sitnicu. Pogled nam poslije okvira odmah bježi na upside down zračnu RS-1 vilicu iz Rock Shoxa. 120mm hoda, karbonski konusni steerer i kruna uz 46mm offset i 15mm osovinu dovoljno je podataka za sada - ostalo ćemo saznati u vožnji.
Amortizer nije ništa manje impresivan. Tu je mini-brain pametni sustav, autosag podešavanje, Kashima premaz, a zanimljivost je što se ‘Inertia’ ventil na Camberu aktivira tek na 25% hoda. Na taj način se zadržava bolja reakcija na malim neravninama, dok se potpuno otvara samo za velike neravnine. Mini Brain će se osim na S-worksu moći naći na Expert i Elite verziji Cambera. Novost su i zubci na Command Post IRcc pomičnoj cijevi sjedala kako bi brže i lakše mogli naći željenu poziciju upravljajući ručicom na volanu. Na mjestu kočnica postavljene su Shimanove XTR s Ice-Tech sistemom hlađenja i rotorima 180/200mm ovisno o veličini bicikla, a pogonska grupa pripala je Sramu tj. XX1 seriji. 11-stupanjski stražnji mjenjač surađuje s 28T zupčanikom preko 10-42T kazete, a to bi trebalo pokrivati sve potrebe natjecateljski orijentiranih trail vozača. Mnogo karbona nalazimo na području kotača – ručno izrađeni karbonski Roval Traverse SL obruči širine oboda od 30mm i pripadajuće nabe na kojima je kombinacija 2.3 inčnih Specialized Purgatory/Ground Control guma odlično se uklapaju u ostatak opreme, pa u skladu s očekivanjima ne nalazimo niti jedan detalj ispod vrhunskog.
Vožnja
Što reći kada se nađete za kokpitom biciklističke Formule 1? Jedino da bismo voljeli da su uvjeti na belgijskoj stazi bili nešto pitomiji jer je zbog obilne kiše bila dobro natopljena vodom. No, bez obzira na to nismo mogli ništa prigovoriti jer je Camber ‘držao’ odlično na singletrackovima, a osjećali smo da imamo 100% kontrole držeći 750mm širok volan. Bilo da smo na nizbrdici ili napadamo uspon, Camber je potpuno miran i učinkovit, a efikasnost i prijenos snage je teško usporediv s bilo kojim full sus biciklom. Doziranje sile kočenja je fascinatno - XTR krajnje učinkovito, ali i s mnogo finoće odrađuje svoj dio posla baš kao i XX1 grupa na koju zaboravite kada krenete, što je najbolji znak da rade bez zamjerki. Ipak najveći dio oduševljenja ide u smjeru lakoće upravljanja i prebacivanja bicikla na zavojitim dionicama. Čak i u ovim uvjetima Camber briljira i ostvaruje trakciju koja je referentna za full suspension i hardtail koncepcije, a sigurno su svoj doprinos dali lagani kotači širokog oboda te posljedično tomu velik volumen gume.
Zaključak
Samo za odlikaše, mogli bismo reći nakon testne vožnje. Paprena cijena donosi top komponente i napredan okvir, ali većina ovih tehnologija i znanja naći će se na nešto pristupačnijim Camberima, pa ne treba toliko žaliti. Ovo ionako nije bicikl za lokalne vikend vožnje već sredstvo za profesionalce i one koji to žele postati.
Photo: Biker