Prilika za vožnju potpuno novog elektro bike-a ukazala se na prezentaciji Specialized noviteta u belgijskom SPA, a prigodna se pokazala i obližnja šumska staza s većinom potrebnih izazova. Bicikl kojeg ćemo voziti izgleda kao nabildani high-end full suspension, dok su baterija i motor u drugom planu, odnosno dobro su skriveni oko pogona i u okviru bicikla. Rješenje ‘pospremanja’ baterije je već viđeno na Ghost e-modelima, ali ne na ovom nivou, što niti ne čudi s obzirom na očekivanu cijenu od 7500USD. Gume širine tri inča daju poseban ‘štih’ biciklu, a tu je i oprema koja sama po sebi izaziva pažnju.
Tehnikalije
Specialized je možda otišao najdalje ovim elektro biciklom, a kako je uvijek drukčiji, tako je izostao LCD ekran kao dio standardne opreme koju viđamo na gotovo svim pedelecima. Objašnjenje za takvu odluku je želja da se vozač usredotoči na stazu, a ne na ekran i tipke, kaže konstruktor bicikla. Ukoliko baš želi može birati modove motora tipkama na okviru što baš i nije jako praktično u vožnji. No, tu su ANT i Bluetooth standardi koji najupornijima nude mogućnost spajanja mobilnog telefona ili drugih pametnih uređaja za kontrolu putem aplikacije i praćenja statistike vožnje ili rada motora. Eco, trail i turbo nude 100-60-30% snage iz 250-Watnog motora koji može pružiti impresivan moment od čak 90Nm. Integriran je u pogonski dio bicikla, oko osovine, zaštićen je kutijom i dodatnim ojačanjima na mjestu gdje se očekuju kontakti s podlogom.
Baterija (504Wh) je uklopljena u nešto veći promjer donje cijevi M5 Premium alu okvira, a za čvrsti prihvat brine osovina kakvu nalazimo na stražnjim kotačima mtb bicikala. Tu su još ledice za istrošenost baterije, glavni prekidač i tipke za odabir moda. Nema zamjerki niti na kablove koji su skladno sprovedeni kroz okvir zajedno s ostalim sajlama, pa tako i one ‘Command Post Ircc’ cijevi sjedala sa 125mm hoda upravljivih ručicom na volanu. Dijelovi mehanike redom su iz vrhunskih serija (X1 – X01) baš kao i suspenzije - RockShox Pike RC (140mm) i Custom Fox Float Factory sa Boost Valve-om, Autosag opcijom podešavanja i Kashima premazom. Uz podršku vrhunskih komponenti na raspolaganju su nam ‘big-size’ Specialized 6Fattie Purgatory Control gume i Boost nabe da izdrže poveća opterećenja. Izgledaju impresivno, pa ih jedva čekamo zakotrljati.
Vožnja
Upalili smo sistem, zasvijetlilo je 10 ledica i krenuli smo prema prvom brdu. Rad motora pratile su tek neznatne vibracije u nekim režimima i gotovo najtiši zvuk motora koji smo dosada vozili. Položaj na biciklu je dosta agresivan zahvaljujući kombinaciji geometrije, ravnog volana (750mm) i kratke lule (60mm), pa smo u skladu s time očekivali mnogo jače ‘ispaljivanje’ prilikom kretanja karakteristično za većinu e-bicikala. Ovdje je krivulja motora ispeglana i nudi mnogo više finoće, bez tipičnog cukanja i ‘rupa’ u snazi što nam se posebno svidjelo na uzbrdicama. Tek pri vožnji od 25km/h dolazi do isključivanja koje nikako ne odobravamo, jer nas uvijek iznenadi kada najviše očekujemo pomoć. Nisko smješten motor i baterija stvorili su težište koje ne utječe toliko na agilnost bicikla, ali ipak traži nešto čvršće ruke u zavojima kako bi zadržale preciznost zamišljenih putanja i brzinu u spuštanjima. Oprema radi besprijekorno, precizno i brzo, a takve su reakcije bicikla i na većim preprekama. Masa od oko 20 kilograma nije toliko osjetna na dropovima, ali je zato pokoji dodatni kilogram uz elektro motor pravi izazov na spustevima uz adrenalin na maksimumu. Hvalimo i gume, koje uz pozamašne dimenzije i vrlo dobar grip u svim uvjetima nisu uspjele pokazati osjetnu negativnu stranu.
Zaključak
Vrhunski adrenalinski preparat nažalost dolazi i po takvoj cijeni. Oni koji si to mogu priuštiti uživat će u najboljoj implementaciji elektro motora na full suspension biciklu, barem za koji mi znamo. Naravno, osim tri moda motora na raspolaganju je i ‘Off’ pa će, nakon što izvadite bateriju, postati sasvim običan vrhunski bicikl. No, šteta je ne iskoristiti sve što nudi – vrhunsku zabavu i mnogo uzbuđenja na najzahtjevnijim stazama.
Photo: Biker