Ove godine, kao što smo već spomenuli u ranijim predstavljanjima, Fuel dolazi samo u 29 inčnim izvedbama. Nekima će to možda biti nedostatak, ali dat ćemo si priliku da dobro izvažemo prednosti i nedostatke i sami zaključimo. Novi oblici okvira, masivna donja cijev i široke gume definitivno će privući ljubitelje dobrog spusta, enduro vožnje, a one sklonije izazovima tehničkih uspona baciti u nedoumicu. Opet sve skupa treba uzeti s rezervom i vidjeti što se događa u praksi, iako podešavajuća cijev sjedala, ekstremno široki volan, veličina prednjeg lančanika te izostavljanje prednjeg mjenjača i mogućnosti odabira prijenosa govore kako se radi o all mountain biciklu. S Fuelom smo odradili solidne vožnje u apsolutno svim uvjetima poput blata, kiše, tvrde smrznute podloge, pa čak i snijega i leda, ali idemo prvo vidjeti od čega je taj Fuel složen, pa ćemo se vratiti na dojmove.
Ovaj model iako na cijeni, ne obiluje vrhunskom opremom. O vrsti prednjeg mjenjača ne možemo govoriti jer ga nema, ali tu je zato Sram 1×11 GX grupa. Na lijevu stranu volana je moguće postaviti ručicu za cijev sjedala, a i nešto se uštedjelo na težini iako se ta ušteda pretjerano ne osjeti. Foxova vilica sa 130 mm hoda u kombinaciji sa 29'' gumama više je nego dovoljna, ali nema mogućnosti potpunog zaključavanja što bi moglo predstavljati manji problem na usponu, no veći će predstavljati isti taj nedostatak na stražnjem amortizeru. Knock Block sustav za zaštitu karbonskog okvira prilikom pada donekle ograničava okretanje volana što nam u teoriji ne bi smjelo predstavljati problem, a za dugovječnosti će biti od velike važnosti. Širi nosači kotača pod nazivom Boost148 straga i 110 sprijeda doprinijet će krutosti i povećati upravljivost te kompaktnost cijelog bicikla. Gume su Bontragerove XR3 Expert 2.4'', a treba ih samo konvertirati u tubeless i nadati se dobrom gripu. Dijelovi poput volana i sjedala izgledaju vrlo ozbiljno, masivno i dobro su dizajnirani.
Sljemenske šumske staze prekrivene blatom, snijegom, ledom i lišćem bile su idealan poligon zadnja tri mjeseca kako bismo Fuel ispitali u realnim uvjetima. Izgled bicikla ne vara, uistinu je masivan, robustan, ali i nešto teži. Na usponima se usprkos tome pokazao vrlo upravljiv i stabilan na malim brzinama. Na tehničkim dijelovima, korjenitim i klizavim podlogama gripa nije falilo, možda je u izrazito jakim zavojima Knockblock osvijestio kako se s volanom ipak ne možemo igrati kako je nama volja, ali možemo reći da smo sa voznim osobinama na usponu ugodno iznenađeni. Iako vilica i stražnji amortizer nemaju mogućnost potpunog zaključavanja, ne osjeća se problem kod pedaliranja i lako se održava ravnoteža na stepenastim usponima kombiniranim s klizavim podlogama.
Mana koju moramo istaknuti, a nekoliko puta nam je predstavila problem u samoj vožnju, opet pri usponu, je nešto niži BB odnosno osovina pogona. Budući da je bicikl na 29'' kotačima, ipak taj problem nismo očekivali, ali s malo spretnosti i tehniciranja može ga se izbjeći. Podešavajuća cijev sjedala u kombinaciji s geometrijom Fuela i debelim gumama na nižem tlaku pruža pravu zabavu na brzo izmjenjivim usponima i spustevima. Istaknuli bi na kraju kako Fuel, kompaktnošću i krutošću, te upravljivošću svoje pravo lice pokazuje na kombiniranim terenima sa izrazito zahtjevnim i strmim spustevima gdje sve jednostavno izgleda prelako. Kočnice će podnijeti žešće korištenje ako ste u kategoriji do 70 kilograma, preko toga ipak razmišljajte o nadogradnji, barem u bližoj budućnosti, a prijenos je za naša brda i one s malo više kondicije dobar. Možda bi bilo dobro imati koji zub manje sprijeda i dobiti na kadenci za lakše održavanje stabilnosti na usponu.
Stražnji mjenjač je za svaku pohvalu, radi odlično i nije ''sramovski'' tvrd, vrlo je precizan i brz. Neki redakcijski kolege su negodovali pred samu vožnju, ali su vrlo brzo promijenili mišljenje. Sve u svemu Fuel 9.7 je odličan allrounder s pregršt kvalitetnih i inovativnih tehnologija koje Trek pomno razvija i slaže na svoje cjenjenije modele. Neće biti opremljen poput nekih konkurenata koji opremom na uštrb razvoja privlače kupce, ali će biti vrhunska baza dugi niz godina dok se oprema postepeno može nadograditi.
Photo: Biker