Između devet Remedyja u Trekovoj ponudi, ‘osmica’ se nalazi u donjem dijelu po hijerarhiji, ali to nikako ne znači da govorimo o početnom full sus biciklu jer ipak je Remedy vremenom postao sinonim za vrhunski trail. Niti ovaj Remedy ne oskudjeva Trekovim arsenalom tehnologija, dok je oprema odabrana iz Foxovog Evolution programa uz mješavinu Srama i Shimana u pogonskom dijelu te Bontrager kotače. Dašak ekskluzivnosti daje muMinolink s podesivom geometrijom, a sami pogled na okvir kod nas ubrzava rad srca i poziva na vožnju.
Tehnikalije
Remedy 8 kao baza za demonstraciju Trekovih tehnoloških postignuća nakrcan je svime čime nas je Trek vremenom razmazio u visokoj klasi poput ABP sustava, E2 konusnog steerera, G2 geometrije, Pressfit BB-a, Full Floatera i podesive geometrije u obliku Mino linka za korekciju kuta vilice od 0.7 stupnja (sa 67.5 na 68.2°). Osim toga, ovaj genijalni detalj utječe na međuosovinski razmak, visinu BB-a i duljinu chainstaya. Time na jednostavan način možemo utjecati na vozne osobine i prilagoditi bicikl potrebi prema zahtjevima terena na koji se spremamo. Naravno, jače verzije posjeduju još poneku briljantnost. Uzmimo na primjer RE:Aktiv sistem inteligentnog amortizera koji prepoznaje udarce s podloge naspram one s pedala vozača i prema tome otvara suspenziju. On će nam nedostajati na ‘osmici’, ali ipak ćemo raspolagati s DRCV i CTD tehnologijama koje nudi Fox Evolution.
Trekova ekskluziva u vidu dodatne komore na amortizeru omogućava bolju reakciju na velikim preprekama koja radi odvojeno od osjetljivije komore zadužene za kratke i brze udarce. Naprijed će amortizirati Evolution s proširenim 34 milimetarskim nogama i CTD-om sa 140mm hoda, a tu je i 15mm osovina u službi povećanja krutosti na prednjem kotaču. Na ovom modelu nalazimo kombinaciju Sram i Shimano komponenti gdje će Sram S1010 pogon s dva zupčanika (36/22) i prednji X7 mjenjač surađivati sa Shimanovim stražnjim XT Shadow+ te SLX ručicama dajući ukupno 20 stupnjeva prijenosa. Bontrager je osigurao dovoljno čvrste kotače Bontrager Duster Elite zajedno sa 142mm nabom i već spomenutom 15QR naprijed. Trakcija je u rukama Bontragerovih XR4 i XR3 Expert guma s aramidnim ojačanjima u širini 2.35 inča.
Vožnja
Igra s korekcijom kuta vilice može biti pravimaliritual prije vožnje, može izazvati ljubomoru kod ostalih vozača, ali svejedno odlično djeluje na samopouzdanje I, što je najbitnije, stvarno djeluje u praksi. Na pravim spustevima otvorit ćemo kut i produžiti bicikl, podići će se BB, a mi ćemo sigurnije letjeti preko prepreka i biti sigurniji u doskocima. Na ravnim dionicama skratit ćemo bicikl i dobiti na upravljivosti, a u svemu nam pomaže uigrani dvojac iz Foxa kojem samo treba napomenuti na kakvom ste terenu (CTD) da pruži svoj maksimum. 27 inčni kotači, 34 milimetarske noge i 15mm osovina osjetno utječu na doživljaj prepreka, što će posebno doći do izražaja na strminama gdje ćemo imati osjećaj da vozimo masivni bicikl s preko20 kilogramakojeg ništa ne može izbaciti s putanje.
Stvar se mijenja na zavojitim dionicama gdje veća vilica može otežati prebacivanje težišta i usporiti ulaske u zavoj, ali tu su opet kotači i CTD da spase stvar. Ugrađene pogonske komponente dobro izvršavaju zadatke iako na Remedyjev okvir zasluženo pristaju one vrhunske, koje ujedno štede i na ukupnoj masi. Ovdje se odabir ipak svodio na optimalan odnos učinka i cijene, kako bi ‘osmica’ ostala u okvirima prihvatljivog širem krugu vozača koji nisu profesionalci.
Zaključak
Usprkos nedostatku Re:Aktiv sistema s top modela, Remedy 8 ostaje vrlo poželjan i raspoložen za najteže staze. Za to se brinu standardni Trekovi tehnološki aduti na okviru uz DRCV sistem i CTD na Foxovim Evolution amortizerima. 27ice mu odlično stoje, a u kombinaciji s podesivom geometrijom tek nekolicina trail bicikala može mu konkurirati. Briljantan okvir zahtjeva nešto više angažmana vozača na terenu, a u ovoj varijanti s nešto skromnijom opremom nudi optimalan omjer cijene i tehnologije.
Photo: Biker