Nakon prilike za testiranjem bogato opremljenog Crossway-a TFS s XT opremom došao je red da iskušamo i suprotnu stranu Meridine cross kategorije. Tu su se smjestili pristupačni Crossway modeli 10, 15 i 20 koji počinju cijenom od 2849 kuna, dok naša testna ‘dvadesetka’ stoji 3299kn. U tom iznosu dolazi rekreativni paket opreme predvođen Acera X mjenjačem, Suntourova NEX amortizirajuća vilica te neki dodaci koji će učiniti vožnju udobnijom poput amortizirajuće cijevi sjedala ili podešavajuće lule volana. Pogledajmo kakve adute ovdje nudi Merida, a počet ćemo s okvirom - Meridinom specijalnošću.
Tehnikalije
Merida je svoj renome izgradila na vlastitim okvirima, inovativnim oblicima cijevi i uvijek zanimljivom dizajnu. Takav je slučaj i u pristupačnim kategorijama, pa i među Crossway inačicama gdje su cijevi nazvane ‘Shotgun 6061’ zbog profila s donje strane koji podsjeća na pušku dvocijevku. Oblik nije takav zbog zadovoljavanja estetike već, kako kažu, za povećanje krutosti i torzione čvrstoće. Legura okvira je aluminij 6061 ustaljen i najzastupljeniji materijal među današnjim biciklima u gotovo svim klasama. Zajedničko cijeloj seriji je i postav kuteva od 71.5° na vilici i 73° na cijevi sjedala, što bi trebalo jamčiti neutralnost i upravljivost bicikla s dovoljnom rezervom sporta što ćemo provjeriti u praktičnom dijelu testa.
Popis opreme ograničit će ekstreme i zahtjevnost staza, a ona bi trebala dobro služiti u kombinaciji gradskih i umjerenih brdskih potreba. Na popisu opreme je Suntourova NEX vilica sa 63mm hoda i hidrauličkim zaključavanjem, Shimanova Altus-AceraX kombinacija mijenjača sa 3x8 stupnjeva prijenosa i Tourney pogon zadužen za prijenos snage s pedala na kazetu. Ne zaboravimo spomenuti da se ovdje radi o 28 inčnim kotačima sastavljenim od Merida Comp V obruča, OV naba i Cross guma u dimenziji 700x40C. Kočnice su standardne V-brake, a ukupna masa bicikla je prihvatljivih 13.60kg, što je ispod prosjeka s obzirom na cijenu.
Vožnja
Pod trikovima u podnaslovu mislili smo na ugrađenu amortizirajuću cijev sjedala i mogućnost podešavanja kuta na lulici volana koji čine drastičnu razliku u doživljaju vožnje. Ukupna masa bickla prihvatljiva je s obzirom na gabarite, pa je stoga sprint po gradu užitak, a upravljivost i agilnost na visokom nivou. Tomu doprinosi i geometrija s naglašenom stabilnosti i ugodom na prvom mjestu. Konponente su na cesti pokazale fluidnost i ostavile dobar dojam, ali ih na brdskim putevima treba ‘štediti’ kako bi im se produžio životni vijek. Vilica nije namijenjena velikim ‘dropovima’, ali zato umjerene prepreke bicikl odlično podnosi i filtrira, pa vozača malo toga može iznenaditi. Stoga su i duge vožnje poželjna disciplina gdje će najviše doći do izražaja ugodan položaj i ergonomija.
Zaključak
U ovoj cijenovnoj klasi nije ostavljeno mnogo prostora za iznenađenja, ali ipak imamo solidan, udoban i potentan bicikl pristupačne cijene. U gradu je Crossway na domaćem terenu - izvanredno agilan i lagan dok će izvan asfaltiranih cesta moći parirati početnim brdskim biciklima. Nekoliko detalja podižu udobnost na viši nivo.
Photo: Biker