Kao što postoji mjesto gdje se u jednoj točki spajaju 4 američke savezne države (op.a. Four Corners) tako će nositelj tog imena imati nekoliko raznih namjena. Takve bicikle zovu ‘‘drop bar’’, ‘‘adventure’’, ‘‘touring’’ ili ‘‘utilitour’’ no bez obzira na naziv svrha im je ne ograničiti djelovanje na samo jednu podlogu i omogućiti prelazak mnogo kilometara sa što manje napora.
Marinov primjerak tako ponosno nosi čelični okvir od 4130 čelika s dodacima kroma i molibdena. Tu nema prostora za ušminkavanje i neobične oblike cijevi već samo jednostavnost i dobre varove. Politika Marina je da na veličine XS i S ugrađuje 650B kotače dok su na većim okvirima 700c ili nama bliže 28-ice. Okvir dugoprugaš ima pripremu za mnogo dodataka koji bi mogli zatrebati na putovanju poput bočica za vodu, nosača tereta naprijed i straga, blatobrane... Trenutno, bez dodatne opreme mršavi Marin postiže 13.2 kile na vagi što je potpuno razumljivo s obzirom na cjenovni razred i namjenu. Pogled na opremu daje širu sliku gdje smjestiti bicikl. Shimano Sora kao logičan izbor mjenjača i pogonske grupe s tri pogonska zupčanika i 50/39/30 zubaca u kombinaciji s 11-34 kazetom daje više nego solidan raspon u 27 stupnjeva prijenosa. Tu su Tektrove mehaničke disk kočnice sa 160mm rotorima i Marinovi kotači s glavčinama.
Kako to djeluje u praksi?
Prvi dojam je prilično uspravan položaj i odlična kontrola prednjeg kotača. 70mm lula je dobar izbor, a osjećaj grip trake volana pod prstima je solidan i samo treba pronaći idealnu poziciju. S druge strane je vrlo udobno WTB sjedalo, pa možemo reći da je kontakt tijela i bicikla na svim područjima odličan.
U vožnji bicikl je prilično živahan i upravljiv, a već smo zaboravili koliko čelični okvir može biti udoban i koliko neravnina popije bez ikakvih neugodnih iznenađenja. Makadam nije nikakav izazov za Four Corners zahvaljujući 700x42c gumama (WTB Resolute) koje daju dosta gripa i držale su kada smo već mislili da će popustiti. Isto tako ne pružaju previše otpora kada se pređe na tvrde podloge. Trakcije ima dovoljno i za jače uspone, pa ni tu nije razočarao. Ostatak opreme dobro prati želje vozača, pa iako nije najpreciznija i najbrža pogonska grupa ima potrebnu robusnost.
Nakon vožnje mišljenja smo da bi Four Corners bez problema mogao odvaliti bilo kakvu dugu turu dok je za gradske zadatke isto tako dovoljno spretan i udoban. S obzirom na cijenu radi se o odličnoj investiciji.
Photo: Biker