Carbon Monocoque je naziv koji se spominje kao materijal i tehnologija izrade. Neće nam biti prvi put da smo se dotakli Monocoque tehnologije izrade. Naime, radi se o konstrukciji čiji dizajn, osim zavidnog izgleda, pruža i iznimnu čvrstoću bez potrebe za unutarnjim pojačanjima. Na prvi pogled, malo iskusnije biciklističko oko zaključit će da se ovdje radi o cross country biciklu namijenjenom tehnički zahtjevnim usponima i pokojoj nizbrdici, ali naglasak je na svladavanju velikih visinskih razlika. Osim izgleda, namjenu strogo opisuje i vrlo tupi kut vilice od 71 stupanj. Dakako da ide u prilog dobrom balansiranju pri malim brzinama, što je neophodno pri penjanju po zahtjevnim dijelovima rute. Ako se osvrnemo na razinu komponenti ugrađenih na Modus, zaključujemo da je Author želio proizvesti malo pristupačniji karbonac koji će si moći priuštiti istinski ljubitelji brdskih avantura u okvirima razuma. Vilica iz RST ponude hoda je 100 milimetara. Opremljena je zračnom oprugom te od funkcija ima polugu za zaključavanje i vijak za podešavanje brzine povrata. Shimanovi mjenjači poput SLX-a straga i Deore sprijeda, ne ostavljaju puno mjesta kritici. Nova koncepcija SLX-a zasigurno će uveseljavati ponosnog vlasnika, a stari pouzdani i precizni Deore neprimjetno će odrađivati upute zaprimljene s ručice. Ručice, a koje ručice? Authorovci su na Modus stavili stare provjerene Deore ručice s novim dodatkom, mogućnost mijenjanja brzina bilo palcem s jedne ili kažiprstom s druge strane ručke. Sigurno se mnogi pitaju koliko traju jedne takve ručice (shifteri). Pa, ako se dobro o njima brinemo, kao model će dobro zastarjeti prije nego li ih poželimo promijeniti. Za sigurnost će se, između ostalog, brinuti Tektrove Auriga Comp hidraulične kočnice. Nekolicinu puta imali smo ih prilike testirati na HT biciklima i pokazale su zadovoljavajuće rezultate. U želji za postizanjem spomenuto niže cijene, Authorovci su Modus opremili i s dosta dijelova iz vlastitog asortimana. Tako su tu i Panaracer gume širine 2 inča koje ćemo isprobati na, po svemu sudeći, miješanim podlogama, obzirom da već tjednima pada kiša i vrijeme je vrlo nestabilno.
Prvi dojmovi sa šumskih staza odlične su povratne informacije s podloge koju dobivate na Modusu. Najveću zaslugu ovdje pripisujemo velikoj čvrstoći i krutosti okvira. Klasični XC kutovi vilica (71° naprijed i 74° straga) provjerena su formula za efikasno penjanje i stabilnost na brzim, ravnim dijelovima. Penjači će ovdje doći na svoje, jer je sva snaga kojom upirete u pedale ovdje maksimalno iskorištena. (Pod uvjetom da ste zaključali vilicu). Masom od 12 kilograma ne prednjači u klasi, što nije nemoguće postići naknadnom nadogradnjom opreme na Modusov odličan okvir. Iako nije najlakši karbonac, ljubitelji tog materijala morat će posegnuti puno dublje u džep kod konkurencije. Nije se štedilo na detaljima, izrada je vrhunska, a bit će vam dovoljan jedan ozbiljniji pogled da vas osvoji svojim dizajnom i solidnošću. Naglasak cijele priče je na okviru, dok je oprema solidna za ovu klasu i neće vas iznevjeriti. Jesu li pristupačno i high-end dva kontradiktorna pojma? U većini slučajeva jesu. Author Modus mogao bi vrlo lako postati izuzetak i pristupačna je ulaznica u svijet high-end hardtailova.