Pozitivni dojmovi koje Bergamontovi bicikli redovito izazivaju na testovima podcrtani su konkurentnim cijenama i pedantnom završnom obradom. Ništa manje ne očekujemo i od elektro segmenta ovog proizvođača, a za sada možemo samo raspraviti o prvom dojmu koji ostavlja e-Revox 5.0 prije nego li ga provozamo brdskim stazama u praktičnom dijelu testa. U ponudi zastupnika ovaj model se nalazi u donjem, početnom segmentu cijenom od 17.200kn, koja je prigodno spuštena s originalnih 21.500kn. Vizualno e-Revox spada u lijepše rješene elektro bicikle i vidljiv je uloženi ekstra napor kako bi se baterija i motor što bolje uklopili u okvir. Smatramo kako su više nego uspjeli u tome iako je svijesno odvojen poklopac baterije i pogonski dio crnom bojom kako bi se izbjegle zabune.
Tehnikalije
Okvir je i ovdje izrađen od standardne aluminijske legure 6061, ali je dodatnom toplinskom obradom zaslužio oznake T4/T6 i time nešto veću krajnju čvrstoću. Bergamont je za dobavljača elektro sistema odabrao Bosch, pa je tako instaliran Performance CX 250W motor i baterija od 500Wh. U kompletu je Bosch Purion ekran, koji je ujedno i upravljačka jedinica. Tako da na njemu biramo modove tj. količinu pomoći motora i ujedno pratimo statističke podatke vožnje ili status baterije. Za Bosch CX motor se navodi okretni moment od 75Nm što je više nego dovoljno za pomoć na bilo kojem tipu staze, a s obzirom da smo ga iskusili na podosta raznih bicikala već znamo da se radi o snažnom stroju.
Po pitanju opreme bitno je napomenuti da raspolažemo Shimanovom Altus/Deore kombinacijom mjenjača, osnovnom hidrauličnom kočnicom M315, koja će po dosadašnjem iskustvu dobro obavljati zadaću na ovakvom biciklu. Pohvale idu na izbor Maxxis Forekaster guma. Izgleda da su proizvođači shvatili da se isplati uložiti nešto više na bitnim mjestima poput kontakta s podlogom.
Vožnja
Osim dobre trakcije još jedna stvar iznenađuje kada smo Bergamonta izveli na brdsku stazu i napravili prve kilometre. Razlog leži u geometriji - vrlo upravljiv prednji kotač posljedica je kuta vilice (69.5°) dok cijeli bicikl glatko prelazi preko neravnina te vrlo rado i brzo odgovara na zamisli o promjeni smjera. To se najbolje vidi na zavojitim singletrackovima, koje prolazimo nešto višim tempom nego smo očekivali. Stražnji amortizer uvijek nedostaje, ali se to može kompenzirati iskustvom ili smanjenjem apetita tj. veličinom prepreka. Ipak je nešto viša masa zbog motora i baterije otegotna okolnost u doslovnom smislu. Snage i momenta ne nedostaje, ali mi prednost vidimo u kilometraži koju možemo prijeći bez da ispustimo dušu. Glatko i precizno možemo navesti kao generalni opis dojmova iz vožnje Bergamonta. Unatoč generalno dobrim dojmovima koje dobivamo iz vožnje na hardtail elektro biciklima smatramo da bi za potpuni užitak trebalo odabrati najširi profil gume koji okvir može primiti. Na taj način mogli bismo kompenzirati nedostatak amortizera nižim tlakom u gumama bez posljedica na performanse. I ovako bicikl je ostavio vrlo dobar dojam na brdu, a isto tako dobro se snalazi na gradskim cestama.
Zaključak
Bergamont je Revoxom dokazao kako se u početnoj klasi brdskih elektro bicikala može mnogo postići. Odlično pogođena geometrija jedan je od razloga zašto nam se svidio i zašto smo toliko uživali vozeći ga brdima i cestama. Boschov sistem prednjači momentom, pa treba dozirati količinu pomoći kako se ne bi preračunali, a ostatak opreme vrlo dobro prati zahtjeve vozača. Za kraj spomenimo pristojnu cijenu i dizajn koji je među najupečatljivijima u ovoj klasi. Odlično obavljen posao za Bergamont!
Photo: Biker