Masivni i predimenzionirani okviri, dobar dizajn i komponente uz vrlo konkurentne cijene recept su za uspjeh. Dodajte njemačko porijeklo i priča je zaokružena.
Pred nama je četvrta generacija XC jurišnika Revoxa u karbonskom izdanju i 29er kotačima za koju njegovi tvorci tvrde da je potpuno prerađena i brža od prethodne. Edition je početni model s karbonskim okvirom tj SCM - Smart Carbon Mix smjesom, koja bi po svojstvima trebala biti nadmoćnija aluminijskim legurama. Bicikl se smjestio u sami vrh ponude odnosno postoji još 5 opremljenijih Revoxa i 12 slabijih, pa je izbor, s obzirom na dubinu džepa, stvarno širok. Cijena mu je ugodnih 11395 kuna, a koliko je prihvatljiva otkriti će nam popis opreme i pokoji krug na brdskoj stazi.
Tehnikalije
Matirana završna obrada okvira ne ističe toliko preciznu završnicu bez vidljivih tragova spajanja materijala, ali svejedno daje naslutiti količinu pažnje i izvrsnost pri odlijevanju karbonskih vlakana. Poveći promjeri cijevi, a pogotovo se to odnosi na donju cijev, daju mu dodatnu dozu kompaktnosti i osjećaja čvrstoće. Široki pogonski dio skriva Pressfit 92 standard, a tu je i konusni steerer za povećanu krutost prednjeg dijela. Ukupna masa bicikla od 12.6 kilograma ide u prilog spominjanoj masivnosti i podsjeća nas da se radi o ulaznom karboncu te da za lakše bicikle treba zavući ruku dublje u džep. U svakom slučaju ne možemo prigovoriti okviru i njegovoj pojavnosti, a tu su i mnoge komponente koje daju svoj doprinos ukupnom dojmu. Judy vilica je novost iz Rock Shoxa, ali s genima iz proslavljenog modela Pike. Ovo je zračna Silver verzija sa 100mm hoda i 15x110 standardom glavčine. Kad su mjenjači u pitanju na raspolaganju su nam 10-stupanjski Shimanovi iz Deore serije. Shimanov MT500 pogon nudi dva zupčanika s 36/26 zubaca, a tu su i solidne M315 hidr. kočnice sa 180/160mm rotorima. Bergamont ugrađuje svoju perifernu opremu brendiranu BGM oznakom. Tako su glavčine iz BGM Pro serije, a volan i lula iz Pro Race kao i cijev sjedala. Selle Royal je izradio Avio sjedalo, a Schwalbe gume s kevlarskom zaštitom – Tough Tom naprijed i Rapid Rob na stražnjem kotaču u dimenziji 29x2.2.5 inča.
Vožnja
Novi Revox pruža izraženo agresivan položaj vozača pojačan prilično strmom gornjom cijevi okvira. Širok i ravan, tek lagano zaobljen volan otkriva natjecateljske XC namjere, a u tome mu pomaže i geometrija. Prvi kilometri otkrivaju nam da je složen za jurcanje brdima – sviđa nam se kombinacija 29er kotača i kratkog chainstaya. Rezultat je izražena agilnost i okretnost za jednu 29ku, a samim time i užitak prebacivanja mase na brzim singletrackovima. Vrlo ga je lako zavrtjeti i ubrzavati, pa je dojam mase bicikla u akciji mnogo bolji nego na vagi. Krutost okvira daje do znanja da vozimo karbonca iako nema traga od neudobnosti tipične za high-end okvire. Prednja guma nudi nešto više gripa zahvaljujući izbočenijim ripnama što hvalimo jer možemo oprostiti nešto proklizavanja na stražnjem kotaču, ali nerado na prednjem. Revox briljira kada su pred nama duge, ravne dionice i kombinacija uspona i strmina. Naklonjen je sprintevima, a može podnijeti i zahtjevniju torturu. Deore mehanika nije vrh ponude, ali solidno trpi maltretiranje, pa će bez problema odraditi i poneku vikend utrku.
Zaključak
U okvirima cijene možemo reći da Bergamont ima ozbiljnog i konkurentnog trkača u kategoriji početnih karbonaca. Solidan paket opreme, konkretan i potentan okvir uz vidljivu preciznost i pedantnost izrade te njemačka zastavica porijekla svakako zaslužuju dodatne poene. Ne zaboravimo niti na ugodnu estetiku.
Photo: Biker