Habit, kojeg ćemo imati priliku isprobati na obližnjoj stazi 120-milimetarski je full suspension, a svojom konstrukcijom i osobinama smjestio se u popularnu trail kategoriju.
Kutevima od 68° na vilici ne trudi se zalaziti na područje endura već se ograničio na XC i trail područje. Ovaj karbonac koristi Cannondaleovu Zero Pivot Seat Stay konstrukciju bez zgloba na stražnjem trokutu. Razlozi za to prema njihovim inžinjerima su veća čvrstoća stražnjeg kraja te ušteda na krajnjoj masi. Krakovi su tako napravljeni da imaju vertikalnu fleksibilnost dok se čvrstoća osjeti horizontalno - na pedaliranju i udarcima s prepreka.
Lefty je uvijek zanimljivo vidjeti. Izaziva podijeljene reakcije, pa ju ili volite ili vam nikako ne sjeda. Ovdje imamo 2.0 verziju u aluminijskoj varijanti sa 120mm hoda. Straga je Rock Shoxov Monarch sa Debon Air povećanom komorom i ispeglanom krivuljom rada. Na pogonskom dijelu BB30 je još jedna od inovacija koju je Cannondale prvi uveo prije 15ak godina. Osovina promjera od 30mm osjetno utječe na masivnost pogonskog dijela i prijenos snage bez uvijanja. Sami pogon je iz vlastite proizvodnje model Si sa FSA zupčanicima od 26-36 zubaca.
Ovdje treba spomenuti ostatak mehanike, koji se sastoji od Deore prednjeg i XT Shadow Plus stražnjeg mjenjača te SLX ručica.
Prvi metri na Habitu daju do znanja da je naglasak stavljen na upravljivost i brzinu umjesto na svladavanje velikih strmina. Dakle, svidio se vozačima, koji naginju natjecateljskom XC-u gdje se traži krutost i efikasnost u prijenosu snage. Agresivnost je dovoljno izražena na prednjem kraju dok je stražnji iznimno kratak i poslušan, ukopan u stazu i bez iznenađenja čak i na mokrim dijelovima. Predvidljiv stražnji kraj posljedica je i dobrog rasporeda težine u kombinaciji sa 50mm offsetom Leftya, 68 stupnjeva na vilici i 429mm chainstaya. Sve skupa rezultira živahnim biciklom, koji nudi mnogo zabave i stabilnosti. Lefty radi dobro, prednji kotač je precizan i bez ‘lufta’ no voljeli bismo imati polugicu za zaključavanje na volanu. Bez obzira na to usponi su pravi domaći teren za Habita. Nema odizanja prednjeg kraja niti proklizavanja stražnjeg ,pa je svaka radnja na njemu iznimno zabavna.
Uzevši u obzir cijenu (oko 3500 Eur) i opremu možemo zaključiti kako je karbonski Habit 3 potpuno opravdana investicija i osvježenje na tržištu. Cannondale je vrlo često imao prolaz kod nas, a mislimo da mu dani slave opet dolaze.
Photo: Biker