Ne sjećamo se kad nam je u ruke zadnji puta dospio neki Corratec. ‘Loptanje’ trgovaca zastupstvom i nedostatna ponuda na tržištu doveli su do toga iako se još uvijek rado sjećamo ‘slope’ okvira po kojima su bili prepoznatljivi. Beciklin trgovina ustupila nam je bicikl na test, pa smo prema dosadašnjem iskustvu i gledajući Revolution skloni vjerovati kako će Corratec ponovo zasjati na tržištu. Radi se o punokrvnom XC-u s masom blizu magične granice od 10kg pri čemu je pripomogao karbonski okvir, XT oprema i još poneki trik koji ćemo otkriti u tehničkom dijelu. Napomenimo da se u Revolution seriji nalazi 5 modela među kojima se ovaj testni smjestio točno u sredinu, a nudi se po cijeni od 22699 kuna.
Tehnikalije
10.5kg pokazala je vaga u redakciji i time je jedan od preduvjeta za vrhunski XC zadovoljen. U Corratecu ističu kako koriste Mitsubishijeva karbonska vlakna i posebnu metodu punjenja kalupa EPS pjenom kako bi postigli kvalitetu i vrhunsku završnu obradu. Moramo se složiti kako okvir ostavlja takav dojam pod prstima i okom, a niti dizajn ne zaostaje. Gornja cijev je izrazito široka i dobro je poslužila za inspirativnu grafiku na plavoj podlozi dok ‘chainstay’ nosi oznaku LPC (Low Profile Chainstay) jer je konstruiran tako da onemogući lupanje pogonskog lanca. Naravno, tu su neki standardi u ovoj klasi -PressFit BB, konusni steerer, interno provedene sajle kao i Through-axle osovina. Razmišljalo se i o budućnosti, pa je okvir pripremljen za nadogradnju Shimanovom električnom DI2 grupom, ako se jednog dana odlučite nadograditi bicikl.
Ono što je mnogo bitnije je geometrija ovog 29era, pa nam vrijednosti kuteva vilice i cijevi sjedala govore da smo u formaciji 70-73° s 440 milimetarskim stražnjim krakom karakterističnim za sprintere. U tom slučaju trebat će nam i odgovarajuća oprema. Tu je Rockshox SID zračna vilica sa 100mm hoda, Shimanova XT mehanika, Rotor Rex 2.2 pogon i Magurine kočnice tj. kombinacija MT4/MT5 s 180/160mm rotorima. Testni primjerak ponešto je odstupao od serijske specifikacije, ali samo u perifernim komponentama poput volana, cijevi sjedala i smog sjedala, koji su zamijenjeni onima iz Force programa. Originalno Corratec oprema bicikl Zzyzx komponentama poput obruča i glavčina na kojima su Contijeve Race King gume.
Vožnja
Nekoliko dana provedenih na lokalnim stazama služeći se Revolutionom pokazalo je da njegov impresivno izrađen okvir ostavlja dojam vrlo krutog, možemo slobodno reći natjecateljskog bicikla. Ne u tolikoj mjeri da nas pokušava lansirati sa sjedala, ali dovoljno da ne možemo govoriti o udobnosti koju priželjkuju slučajni biciklisti. Testni vozači složili su se da se radi o izvrsnom penjaču, ali isto tako oduševljava na ravnim dionicama gdje može pokazati efikasnost prijenosa energije. Španjolski Roto Rex pogon pokazao se dobrom alternativom ustaljenim proizvođačima, pa je dio zasluga otišao njemu . Pohvale idu i SID vilici i očekivano XT mehanici jer sve skupa radi vrlo fluidno, pa bi smo za ukupan dojam poželjeli još samo kočnice s boljom modulacijom. Magurine nude dovoljno snage, ali zaostaju na polju osjećaja i doziranja. Svejedno, bicikl iznenađuje vremenima na stazi, pa to ne možemo smatrati nedostatkom. Izenađuje na sprintevima duljim ravnim dionicama i izlascima iz zavoja kada treba pokazati ekplozivnost.
Zaključak
Corratec Revolution 29 Sl XT definitivno spada u prvu ligu među natjecateljske bicikle. Napredni karbonski okvir, mala masa i zavidan paket opreme čine ga iznimno brzim na stazi. Cijena se ne čini velikom s obzirom da u tom razredu za male pomake treba izdvojiti mnogo, pa možemo zaključiti kako je ovo optimum za trkače sa ograničenim buđetom. Za one najzahtjevnije tu su jače inačice sa top opremom, ali i mnogo ozbiljnijom cijenom.
Photo: Biker