Model 0.2 najjače je opremljen X Vert između ukupno 14 aluminijskih hardtaila u Corratecovom katalogu. Osim 29ki tu su i 650B verzije, koje ovaj puta nisu predmet našeg zanimanja. 'Slope' gornja cijev okvira, prepoznatljiva značajka i svojevrsni znak raspoznavanja Corratec hardtailova dugo vremena, zadržana je i ovdje, ali u puno manjoj mjeri, pa možemo reći da se radi o zgodnom detalju i skladno je popraćena donjom cijevi. Sramova GX Eagle mehanika i Manitou vilica pojačavaju dobar dojam bicikla, pa kada uključimo cijenu u obzir (10.799,10kn akcija) možemo lakše dobiti sliku gdje da smjestimo X Verta – tamo gdje završava rekreacija, a počinje sport.
Tehnikalije
Prema specifikacijama X Vert bi spadao u gornji rekreativni segment gdje počinju natjecateljske ambicije i želje za vikend utrkama. Naravno, geometrija će reći svoje na stazi, pa prije vožnje možemo pogledati što kažu na papiru. Kutevi u kombinaciji 69° na vilici i 73° na cijevi sjedala otkrivaju da su želje konstruktora bile postići nešto širi raspon staza kao domaći teren i ne ograničiti ga strogo na XC. To znači da bi se trebao snalaziti i u trail okvirima gdje može naići i na veće prepreke i strmije spusteve. Chainstay od 438mm tipična je posljedica 29er filozofije i u okvirima je dobrih vrijednosti što se tiče agilnosti.
Realni uvjeti na stazi dati će preciznije odgovore na gornje rečenice, a do tada pogledajmo još neke detalje. Odabir GX Eagle 12-stupanjske mjenjačke grupe logičan je potez kada se traži odnos odličnih performansi i cijene. Tko voli uštedjeti masu izbacivanjem prednjih lančanika ovdje je na svome. Kako se radi o ambicioznijem biciklu pretpostavlja se da neće nedostajati prijenosnih omjera, s obzirom da ga neće voziti oni koji tek ulaze u svijet brdskih bicikala. Corratec surađuje s Manitouom stoga je izbor vilice zračna Marvel Comp TS od 100mm u čiju postojanost i reakcije smo se već uvjerili. Kočnice su Avidova produkcija, a kotači kombinacija kućnih Cross Attack obruča i glavčina te Continentalovih Race King 2.2 guma.
Vožnja
11.5kg dobar je rezultat i ta masa bicikla postaje sve manje primjetna što je tempo vožnje viši. Kut cijevi sjedala naklonjen je sprintanju i to dolazi do izražaja na izlascima iz zavoja ili na ravnim 'šnitama'kada X Vert možemo ispaliti svom snagom, a on to bez pogovora odrađuje. Položaj i geometrija dozvoljavaju agresivan odnos prema terenu i zavojima, a stražnji kraj bicikla mirno prati naše zamisli baš kao i prednji kotač gdje zasluge dijelom odlaze robusnom head tubeu s konusnim steererom.
Generalni dojam vozača je mirnoća i stabilnost uz odličnu kontrolu bicikla čak i kada prepreke postanu izvan njegove lige tj. primjerenije nekom full suspension dizajnu. Gume se odlično drže na tvrđim podlogama i odaju dojam lakoće, pa možemo reći da caruju na XC terenima. GX Eagle također učinkovito odrađuje zadaću. Ne zaostaje mnogo za skupljim rješenjima, a možda čak i ne bismo osjetili razliku osim u nešto malo više odlučnosti koju treba uložiti prilikom pritiska prsta.
Zaključak
Kategorija gdje počinju ozbiljni bicikli bogatija je za još jednog dostojnog predstavnika. Osim što izgleda odlično ima sve ostale potrebne prednosti. Pod time podrazumijevamo naprednu natjecateljsku geometriju, solidnu vilicu i odličnu GX Eagle grupu s jednim lančanikom i 12 stupnjeva. Ako ste zagrijani za vikend utrke i vrlo ograničenih financija samo naprijed...
Photo: Biker