S obzirom da želimo dobro proučiti ovu zvjerku i napraviti pravi hard test predstaviti ćemo ga uz naše prve dojmove.
O kakvom se biciklu radi najbolje će, osim cijene od 38.499,00kn, opisati nekoliko detalja počevši od Cubeovog C:68 karbona, koji tvori okvir i na koji su iznimno ponosni. Kako tvrde trenutna svjetska produkcija karbonskih okvira sadrži do 60% karbonskih vlakana, a ostalo čine ljepila dok njihov karbon čini čak 68% vlakana, pa otuda i naziv smjese. Stoga je takav AMS okvir još čvršći i lakši od konkurentnih na tržištu. Još jedna stvar koja je ugrađena u AMS je ERC (Efficient Ride Control), koji jamči jednaku krivulju i efikasnost suspenzije za sve veličine bicikla tj. mase vozača. Ako se pitate za što stoji ARG (Agile Ride Geometry) možemo reći da je to Cubeovo nastojanje da povećanjem promjera kotača zadrži neke prednosti geometrije 26ica – offsetom vilice, kraćim stražnjim krakom i visinom BB-a.
Još jedno nastojanje da se (pre)stigne konkurencija je FSP4Link – promišljeno smještanje zglobova sustava suspenzije kako bi se izbjegao utjecaj kočenja na rad amortizera. Najzaslužniji je, kako kažu, onaj smješten blizu stražnje osovine. Biti će zanimljivo probati kako to sve radi u praksi znajući da imamo vrhunske komponente na raspolaganju; Fox 32 Float SC FIT4 Factory vilicu i Fox Float DPS Factory Remote EVOL amortizer, oba s Kashima premazom, XTR grupu koja uključuje mjenjače, pogon, kočnice, ručice te Newmen karbonski volan i cijev sjedala te alu obruče i lulu. Spomenimo još Boost glavčine, konusni head tube i interno provedene sajle kao dio standardne opreme u ovoj klasi.
Ako promotrimo geometriju možemo reći da su kutevi vilice od 70° i 74.5° na cijevi sjedala unutar klasičnog XC-a bez riskiranja i eksperimentiranja prema trail području, kako to danas neki vole raditi. Ovdje se išlo na agilnost i podršci pedaliranju tj. sprintevima. Bicikl na papiru djeluje kompaktno kako i dolikuje ovoj klasi, a masa od 10.8 kilograma za full suspension daje do znanja da vožnji treba pristupiti s respektom prema stroju.
Prvi kilometri na stazi protekli su u upoznavanju s AMS-om. Upečatljiv vizualni dojam postignut je naglašeno agresivnim okvirom i malim stražnjim trokutom uz besprijekornu završnu obradu i posebno atraktivan pregib donje cijevi. U praksi okvir uopće ne ostavlja dojam 29ke. Nizak i kompaktan, a prije svega lagan i okretan, nismo sigurni da li bi ga po upravljivosti usporedili s 27icama ili čak 26icama. Osim toga ovakva efikasnost pogonskog dijela se ne može doživjeti često, reakcije su eksplozivne, svaka zamisao i putanja sprovedena je instantno i precizno u djelo, pa sve skupa zahtjeva određeno vrijeme prilagodbe vozača. Treba se navinuti i na živahni, lagani stražnji kraj, koji zahtjeva iskustvo i znanje kako bi ga se ukrotilo. Stoga više o dojmovima sa staze čitajte u idućem broju nakon opsežnijih vožnji i nešto nakupljene kilometraže...
Photo: Biker