AMS 120 koristi okvir izrađen od aluminijske legure 7005 s najpoželjnijim omjerom čvrstoće i mase. Oblikovan je mlazom vode i trostruko butiran radi skidanja još ponekog grama. Okvir koristi sistem suspenzije s četiri točke (zgloba), dok je vodoravno postavljen Fox Float CTD amortizer pričvršćen u dvije točke (ležaja). Kad smo već kod suspenzija, pojasnimo malo njihov princip. CTD je kratica za Climb, Trail, Descend ili u prijevodu uspinjanje, trail i spuštanje tj. to su tri moda rada (otvorenosti amortizera) na izbor vozaču, ovisno o zahtjevima staze, a upravljani su pomicanjem ručice u tri položaja. AMS 120 nudi konusni head tube i pressfit BB za maksimalnu lateralnu čvrstoću te Agile Ride geometriju specifičnu po niskom težištu, spuštenom volanu, prilagođenom offsetu vilice i kratkom kraku zadnje vilice. Sve nabrojano trebalo bi omogućiti biciklu da zadrži prednosti 29-inčnih kotača uz okretnost koju imaju 26-ice. XT deset-brzinski mjenjači upravljani su SLX ručicama, a za njihovo zaustavljanje brinu Magurine hidrauilične kočnice sa 180 milimetarskim rotorima. Još jedan detalj koji ističemo i hvalimo je interno provođenje sajli, pa su sada skoro sve cijevi okvira ostale čistih linija, a sajle zaštićene od vanjskih utjecaja.
Po osmjehu našeg testnog vozača naslućujemo da je AMS Pro naklonjen trkačima. Unatoč tome što je međuosovinski razmak nešto duži, u vožnji se ne primijeti veličina kotača kada to nije potrebno. Tu mislimo na obrušavanja u brze zavoje i eksplozivnost pri izlasku iz njih, a koji su na tragu najboljih 26-ica. Kraći zadnji trokut okvira ovdje odrađuje svoj zadatak i anulira eventualne posljedice, a veliku ulogu imaju i dobro izbalansirane suspenzije. Fox je opet obavio odličan posao, a CTD sistem zahtjeva nešto angažmana kako bi pružio maksimum. Isprobavali smo položaje, a najviše smo koristili srednji (Trail) i zatvoreni (Climb) kod uspona. Impresionirale su nas stabilnost i kontrola bicikla u svakom trenutku bez obzira na podlogu i nagib, a pogotovo kod brzih, ravnih dionica i teških spusteva. AMS nije najbrži bicikl, ali ima sposobnost da podjednako dobro svlada sve staze i discipline te da oprosti koju krivu procjenu vozača. Duge vožnje i maratoni će biti specijalnost ovog Cubea, koji uz ovakvu opremu može stati uz bok bilo kojem biciklu.
Nakon analize i vožnje na stazi u rukama našeg trkača možemo zaključiti da će Cube AMS Pro biti težak zalogaj za konkurenciju. Izvanredne Foxove suspenzije i nimalo lošija oprema iznenađenje su uz ovakvu cijenu. Osim zbog
atraktivnog izgleda i zavidne mase (13.4kg), bicikl se može nositi s mnogo skupljim dizajnima i po voznim svojstvima, koja su odličan spoj najboljih osobina 29-ki i upravljivosti 26-ica. Preporučamo ga vozačima koji provode
mnogo vremena na biciklu i nisu usko vezani za jedan tip staza.
Cube AMS 120 pro 29er 2013
Cube i u 2013. ne mijenja svoju filozofiju. Povjerenje prema kupcima održavaju nudeći bicikle sa najboljim omjerom uloženog i dobivenog. Na toj „misiji“ je i AMS 120 Pro 29er. Vozljivost na svim vrstama terena te kvalitetna oprema zasigurno idu u prilog tome. Uživali smo i prema „gore“ i prema „dolje“!