Kratki chainstay od 420mm prvo je što nam upada u oko ako bismo teoretizirali gledajući geometriju. Kutevi otkrivaju standardni postav od 70° naprijed i 73.5° na stražnjem kotaču, što nam u teoriji govori da bi trebao biti dovoljno univerzalan i malo naklonjeniji uzbrdicama. Što se tiče okvira, Cube prati glas nešto kompaktnijih dimenzija i kraćih gornjih cijevi što nama u većini slučajeva odgovara, a ostaje nam provjeriti slučaj s novim LTD-om na stazi. Izrađen je od 6061 aluminijske legure i prilagođen 650B kotačima zadržavajući Agile Ride Geometry kao glavnim argument pri konstrukciji. To uključuje spomenuti kratki chainstay i pomak (offset) osi prednje vilice kako bi se popravila upravljivost ponešto narušena većim kotačima (29’’ ili 27.5’’). I ovdje je Cube dao povjerenje Manitou Marvel zračnoj vilici sa zaključavanjem na volanu, prilagođenoj novoj dimenziji kotača. Imali smo ju prilike voziti u 29er verziji na Reaction GTCu, pa već ponešto znamo o njoj. LTD se opremom smjestio u gornji srednji razred gdje caruju Deore, SLX i XT komponente uz 10 brzinsku grupu i Shadow zadnji mjenjač. Pogon nosi SLX oznaku, a nudi 42/32/24 zupca za razliku od 29er varijante s po 2 zupca manje. Interesantni su rezultati vaganja jer sa 12,89 kilograma Cube Ltd ne spada u vrh najlakših u klasi.
Ugodno za vidjeti su XT M785 nabe, pa možemo reći da se nije štedjelo na važnim mjestima. Za zaustavljanje Schwalbe Rapid Rob guma brinut će Deore kočnice sa 180/160mm rotorima
Cube LTD na papiru ima sve što je potrebno za dobar trail. Nekoliko sati na poznatoj stazi u rukama testnih vozača dali su nam odgovore na ono što nas najviše zanima. Krenimo od okvira koji je odmah pokazao svoju krutost. Vrlo čvrsti okvir odraz je sportskog koncepta, a on traži dobru kontrolu i nešto znanja kada bicikl krene poskakivati na preprekama. Više sporta znači da je žrtvovan dio udobnosti, što je logična posljedica ukoliko se ne radi o kakvom rasnom full suspensionu. I vilica je po dojmu na tvrđoj strani ali je u kombinaciji sa 650B kotačima postignut balans osjetljivosti i tvrdoće. Sistem zaključavanja na volanu je vrlo kvalitetno izveden i dobro radi, pa ga je užitak koristiti prije uzbrdica. Geometrija odgovara bržem tempu i agresivnijoj vožnji gdje će univerzalne postavke kuteva podjednako dobro napadati spusteve i uzbrdice. Zavidna je kompaktnost bicikla, a posljedično tome i upravljivost postignuta kratkim zadnjim krakom okvira. Stoga bicikl djeluje iznimno kratko, lagano i okretno, odlično ubrzava, a ne nalazimo niti jedan dio opreme u zadanoj cijeni kojeg bi trebalo unaprijediti. Hvalimo XT nabe i SLX pogon kao dobar odabir i podršku sportskom srcu LTD-a. Spomenimo još solidne Rapid Rob gume koje drže izvrsno do mokrog blata gdje će pokazati znakove gubitka trakcije, ali će se vrlo brzo očistiti povratkom na tvrdu podlogu.
Ukoliko Cube nastavi sa biciklima ovako dobrog odnosa uloženo/dobiveno, uskoro bi mogao dominirati na području brdskih bicikala u nekoliko kategorija. LTD je pravi primjer kompaktnog sportskog bicikla, a 27.5 inčni kotači odlično mu stoje. Nešto tvrđa narav neće odgovarati svima, pa će oni spremni uloviti se u koštac s prgavim okvirom dobiti nemilosrdnog trkača za vrlo prihvatljivu cijenu. Ne zaboravite da govorimo o dobro opremljenoj 27ici, pa su argumenti u korist Cubea još bolji.