Iako će nekima zvučati nepoznato, slovačka Dema tvrtka je s 20-godišnjom tradicijom proizvodnje bicikala u ekspanziji, a mi smo se već susretali s ponekim modelom iz njihove početne klase u proteklim godinama. Sada nam je na test stigao Auron 5.0, jači model Aurona cijene 5.899 kuna koji, moramo priznati, izgleda odlično, nudi viši srednji rang opreme uz primamljivu cijenu, a nas najviše zanima kako će se snaći na lokalnom gorju. Položi li zadovoljavajuće test, mogao bi biti više nego opasna konkurencija nekim ustaljenim brendovima.
Tehnikalije
Što se tiče izrade i materijala, Dema je zadovoljila s odličnim ocjenama. Aluminijska legura 6061 poslužila je za izradu okvira, ali je toplinskom obradom zaslužila T6 oznaku veće čvrstoće nego standardna legura. Cijevi su dodatno stanjene kako bi bile lakše, a varovi su uredni i predimenzionirani kao i proširena donja cijev okvira, koja čini bazu i tvori s head tubeom prilično masivni prednji dio bicikla.
Geometrija na papiru izgleda naklonjena XC disciplini sa 70.5° na vilici i 72° na cijevi sjedala, a tu je i umjerena duljina bicikla s obzirom da se radi o 29ki. Gledajući opremu polako izlazimo iz rekreativne kategorije i zalazimo u sport zahvaljujući dijelovima pogona i mjenjačima, a tu je i Rock Shox XC30 vilica sa zaključavanjem na volanu koja može potrpiti dosta žestok tempo. Kočnice su Avidove, model DB1, a tako opremljen bicikl teži par grama preko 13 kilograma. Tome su pripomogli i WTB Speed disc obruči s Maxxis ikon gumama (2.10 inča) te Novatec nabe. Shimanova Deore –XT kombinacija mjenjača i ručica nudi 10-stupanjski sistem i ukupno 30 stupnjeva prijenosa, pa možemo reći da su time ispoštovani svi zahtjevi kada se bicikl smjesti u okvir s konkurencijom. Pogledajmo kako se Dema Auron snašao na stazi!
Vožnja
Lagani prednji kraj i nešto ispruženije ruke osnovni su dojmovi nakon sjedanja na bicikl. Bicikl nije predug s obzirom na kotače, a u vožnji poziva na odizanje sa sjedala kako bi imali situaciju pod kontrolom. Na taj način pruža dozu agresivnosti i odličnu kontrolu nad prednjim krajem, a i pedaliranje je Auronom tako efikasnije. Razlog tome je blaži kut na cijevi sjedala (72°), koji povoljno utječe na trakciju stražnjeg kotača, pa je tu Dema na svom terenu. Bicikl stoga djeluje čvrsto na zemlji, guma drži odlično na suhom i tvrdom, a usko s time je povezana i sigurnost tj. opuštenost vozača. Stoga Auron pruža mnogo zabave u vožnji i čini se da dosta fleksibilnosti i mirnoće dolazi iz okvira. Oprema odrađuje zahtjeve bez pogovora i daje dojam bezbrižnosti što je u ovoj klasi vrlo važno, pa je ukupan paket iznimno raspoložen i podatan za jurnjavu čak i onima bez mnogo iskustva.
Zaključak
Dema 29er ima sve što je potrebno da drži vlasnika zadovoljnim i aktivnim. Sportski apetiti i dobre vozne osobine su u paketu s primamljivom cijenom, a tu je i dizajn u skladu s ovogodišnjim trendovima. Auron 5.0 se nema čega sramiti pred najljućom konkurencijom, štoviše, mogao bi im zadati dosta problema.
Photo: Biker