Nakon slabijeg modela 7 Fifty, red je došao i na top model iz serije čija je cijena i dalje u području prihvatljive, pogotovo sada kad je na akciji po 7.899,00 kuna za gotovinu. Naravno, radi se o okviru aluminijske legure s klasičnim XC postavkama kuteva i probranim komponentama koje zadovoljavaju više kriterije u sport klasi, ali još uvijek drže cijenu prizemnom. Tu mislimo na Deore/XT Shadow mjenjače, Magura MT2 kočnice ili 30 Gold vilicu iz Rock Shoxa kao osnovno, a očekujemo i dojmove iz vožnje u skladu s navedenim. Deklarirana masa od 12.1 kilograma mogla bi biti Feltov glavni argument, ali nas ionako više zanima praktični dio testa koji će dati završni zaključak.
Tehnikalije
Kako i dolikuje ozbiljnim XC jurilicama, okvir djeluje nisko na volanu s kratkim headtubeom u kojem se skriva konusni steerer za veću krutost i manju masu prednjeg kraja. Dizajn i dalje prati kompaktan prednji trokut te kratki chainstay od 425mm kao glavno oružje za izraženu okretnost, a kao materijal izrade poslužila je 6061 aluminijska legura. Na zavojitim dionicama pomoći će i kut vilice od 70° koji se ustalio u cross countryju kao univerzalno rješenje s obzirom na moguće konfiguracije terena i očekivane neravnine. Za opremu bismo mogli reći da predstavlja optimum kako bi se dosegle sportske performanse, zadržala mala masa, ali i cijena. Rezultat je ukupna masa od nešto malo preko 12 kilograma, što je s obzirom na cijenu vrlo dobar rezultat, a omogućuje i približavanje čarobnoj granici od 10kg naknadnom nadogradnjom. Zasluge za to možemo pripisati Rock Shox 30 Gold zračnoj vilici s Poplock-om, Deore mjenjačima uz XT Shadow stražnji mjenjač te Deore pogonu s dva zupčanika – 38/24T. Svoj doprinos dali su i kotači sastavljeni od WTB Speed Disc i23 obruča i Schwalbe Racing Ralph guma širine 2.25 inča. Felt se pobrinuo za volan, lulicu i cijev sjedala koje dolaze iz vlastite proizvodnje, a ne zaboravimo niti Magurine MT2 hidraulične kočnice sa 180/160mm rotorima. Vrijeme je da skupimo dojmove sa staze i procijenimo kako se Felt snašao u stvarnim uvjetima.
Vožnja
Nakon vožnje dva bicikla iz Feltove serije 7 sada već možemo tvrditi da je agresivniji položaj na prednjem volanu zajednička osobina svih modela. No, ipak je to mnogo izraženije na 7 Thirty zahvaljujući manjoj masi i lakšem prednjem kraju, stoga je ovaj Felt još naklonjeniji zavojima, a savjetovali bismo također okretanje lulice prema kotaču kako bi se volan još nešto spustio kod zahtjevnog XC-a. Nedostatak u vidu blagih guma na prethodniku ispravljen je vrlo brzim Racing Ralphom, pa nam se sada čini da ubrzavamo mnogo bolje, u stvari ne čini nam se, ipak je ovo ozbiljniji bicikl. Osjeti se to i u nagibima gdje sada imamo kontrolu u svim dijelovima nagiba, čak i u onim krajnjim, ali i vrlo sporim. Mala masa ispunjava svoju ulogu u prebacivanju težišta na brzim zavojitim dionicama u suradnji s kratkim chainstayom, koji donekle otežava situaciju na usponima odizanjem prednjeg kotača. Ukoliko ste strastveni penjač stvar se može riješiti odgovorajaćom lulom, dok za naše potrebe ova 27ica odlično kombinira razne terene, naravno, s naglaskom na što bolje vrijeme prolaska i nešto smanjenu udobnost.
Zaključak
Feltov pristupačni iskorak u natjecateljski XC pokazao se kao pun pogodak. Kompaktan, kratak i agresivan 7 Thirty ispunit će sve zamisli na cross country stazama onima koji otkrivaju vlastite granice u utrci sa štopericom. Umjerena (akcijska) cijena još je veći argument u prilog, a pogled na opremu ne pokazuje niti jednu slabu točku.
Photo: Biker