Nalazi se odmah ispod top serije Raven sazdane od karbonskih natjecateljskih bolida od kojih je preuzela ponešto tehnologije i dobar izgled. Black Forest kojeg smo ugrabili na test u nazivu nosi oznaku promjera kotača 29R i brojku opremljenosti 2.0 što znači da je pri samom vrhu tik do najjačeg aluminijskog modela s 400 grama manjom masom i ponešto izmjenjenim specifikacijama, a tu je i 1000 kuna razlike u cijeni. Zadržimo se na ‘dvojci’, koja za cijenu od 11.999,00kn ili 10.799,10kn s popustom nudi i više nego pošteni popis komponenti, odličan dizajn i izmjerenu masu od 11.75 kilograma.
Tehnikalije
Ova aluminijska 29ka, čiju oznaku legure nismo pronašli na biciklu niti na službenim stranicama, a pretpostavljamo da se radi o oznaci 6, nudi zanimljivu kombinaciju obrnuto proporcionalnog promjera gornje i donje cijevi okvira. Dok je donja naglašeno proširena i masivna, gornja cijev je maksimalno smanjena i na taj način je dobiven zanimljiv, izuzetno dinamičan dizajn, kojem doprinosi za 29er tipično zakošen ‘top tube’. Kako dolikuje jačim serijama zaglađeni varovi na spojevima cijevi, kao i završna obrada na visokom su nivou, a vrhunac je pedantno izveden ‘ulaz’ za sve sajle i bužire na ‘head tubeu’ tako da niti jedna sajla nije ostala sa vanjske strane okvira. Još jedan poželjan detalj na biciklu su osovine kotača kakve nalazimo na enduro i DH biciklima poput 15 milimetarske prednje osovine u kompletu sa zračnom Rock Shox Rebom sa 100mm hoda i ručicom na volanu.
Ovo ‘ulaganje’ Focusa na kritičnim i bitnim mjestima, koje mnogi proizvođači zanemaruju zasigurno doprinosi krutosti i osjećaju na stazi, pa ovako ima smisla visok nivo opreme, koji imamo na raspolaganju. Ukratko, to je Shimanova XT mjenjačka grupa i ručice te prednja naba dok je na mjesto zadnje uskočio SLX. Pogon je iz asortimana FSA sa omjerima 40/30/22 prilagođen 29kama i 30 stupanjskim sistemima.
Spomenimo još DT Swissove 466D obruče i Continentalove Race King gume širine 2.2 inča koje će zaustavljati Magurine MT2 hidraulične kočnice. Već smo spomenuli da bicikl pokazuje 11.75kg na vagi što je u vrhu cijenovne kategorije, a bolje i od mnogih karbonaca iz početnog segmenta s višom cijenom. Vožnja Black Forest odmah daje do znanja da se radi o napetom sportašu, koji nudi mnogo više od pozitivnog dojma na stazi, ali i traži mnogo od vozača kako bi pokazao što može. Drugim riječima treba ga ukrotiti i suživiti se sa krutošću, koja može biti krajnje neugodna za manje iskusne vozače na zahtjevnim stazama. ‘Trik’ sa ojačanim osovinama kotača utjecao je na generalni dojam i sposobnost bicikla da suvereno vlada zavojitim singletrackovima, ali zato zahtjeva čvstu ruku i pravovremene reakcije tijela, koje se postižu samo vježbom i treningom na stazi.
Mala masa bicikla doprinosi poskakivanju zadnjeg kraja na nizbrdicama što je samo znak da imamo dobar i krut okvir pod sobom, a inače je osobina sklona rasnim natjecateljskim biciklima. Reba sa 15mm osovinom je ostavila vrlo dobar dojam, a zaslužna je za preciznost i odlučnost prednjeg kraja, koji se ne čini visok s obzirom da govorimo o 29ki. Tu ima ulogu umjereno dug head tube i neutralna lula, a sve ide u prilog agresivnijim vozačima.
Na komponente ne treba trošiti riječi jer posao odrađuju brzo i točno. Spomenimo još vrlo brze Conti Race King gume koje vladaju sprinterskim dijelovima, ali ne vole blato i snažne, ali nešto grublje Magurine kočnice, koje ostavljaju prostora eventualnoj nadogradnji.
Zaključak
Focusov adut su dobre specifikacije, dinamičan dizajn i njemačka pedantnost. Pogledajte samo ‘ulaz’ za sajle na okviru i znat ćete o čemu pričamo. U vožnji traži dosta od vozača, ali će zato nagraditi trud idealnim prolascima zavoja i iznenaditi brzinom na sprinterskim dionicama. Okvir može bez problema parirati početnim karboncima po svemu, pa i po masi. Tu je i umjerena cijena za ovaj potentni paket, pa ne vidimo razloga da ga ne preporučimo zahtjevnijim vozačima gladnim brzine.