Naime, za Black Forest 29R 2.0, kojeg smo vozili također vozili treba izbrojati oko 7000 kuna više nego za model u naslovu. Moramo napomenuti da je ‘sedmica’ trenutno na popustu od 20% te stoji 3.759,20kn što ga čini još zanimljivijim onima koji ulaze u svijet brdske vožnje ili samo žele preći na 29ku. Nas zanima da li osnovni Forest nudi ponešto sportskog karaktera od top modela, a za sada možemo uočiti razliku na vagi od dva kilograma prikupljenu na račun nekoliko razreda niže opreme.
Tehnikalije
Okvir je osim imena zadržao ponešto kontura jače serije, pogotovo kada govorimo o povećanoj donjoj cijevi, ali očekivano je izostalo provođenje sajli kroz njegove cijevi. Varovi na spojevima cijevi izvedeni su uredno uz izostanak savršenosti obrade za koju ipak treba mnogo više platiti. Ako pogledamo geometriju vidjet ćemo da je slabiji model nešto narastao gabaritima u svim smjerovima, dok su kutevi u granicama od pola stupnja do idealnog XC omjera. Takva konfiguracija donosi mnogo više opuštenosti i sigurnosti u vožnju, koju će cijeniti neiskusniji vozači rekreativci. Osim uspravnijeg položaja sjedenja i višeg kokpita na raspolaganju im je oprema iz skromnijih serija provjerenih proizvođača. Tu su Shimanovi mjenjači u kombinaciji Alivio-Acera s Altus ručicama i 3x9 stupnjeva prijenosa, a mogli bismo ju svrstati u solidni rekreativni razred, koji će dobro odrađivati umjerene brdske zadaće.
Više ograničenja u količini sporta postavit će Suntoruova XCM vilica iz osnovne kategorije s mehaničkim zaključavanjem hoda i 100mm po specifikacijama. Dobra iskustva do sada smo imali s Tektrovim hidrauličnim HDC300 hidrauličnim kočnicama, a tu je i siguran odabir Rapid Rob gume u pozamašnoj dimenziji 29x2.25 inča iz Schwalbea.
Vožnja
Za razliku od skupljeg modela, ‘sedmica’ ne postavlja izazov pred vozača u smislu aktivne vožnje i napadanja svakog zavoja, već omogućuje neopterećenu vožnju i dug boravak na biciklu bez zamora. Geometrija ide u prilog raznim kombinacijama terena, od šumskih staza do gradskih prometnica, a pogonske komponente i mjenjači podržati će i veću količinu sporta. Kočnice suvereno vladaju biciklom i pozitivno iznenađuju s obzirom na cijenu bicikla, dok ograničenja vidimo u XCM vilici koja bi mogla ponekad iznenaditi neočekivanom reakcijom. Naravno, kada pretjerate s tempom i opterećenjima poput nas. Prilikom sportske rekreativne vožnje odrađivala je svoj posao, a s obzirom na cijenu nećemo biti vrlo kritični. Kao i većina pristupačnih 29ki Focusova nudi nešto viši položaj volana koji žrtvuje brzinu i preciznost obrušavanja u zavoje za trajnu ugodu i nakon cijelodnevne vožnje bez posljedica po tijelo vozača.
Zaključak
Iako se po nazivu radi o istom biciklu niže cijene i slabije opreme možemo zaključiti kako se radi o dva oprečna koncepta. Focus Black Forest 29R 7.0 teži je dva kilograma, ali zato ‘lakši’ oko 7000 kuna od svog uzora, modela 2.0. Sedmica je na usluzi onima koji traže optimalan odnos mogućnosti po uloženoj kuni, pogotovo sada kada je u igri i prigodni popust. U paketu je udobnost potrebna u svakodnevnim vožnjama ili dugim vikend turama, a u cijenu je uračunata i njemačka pedantnost, dok dizajn ostavljamo svakom na vlastitu procjenu.