Fuji ih je smjestio u kategoriju sport, a mi bismo se mogli složiti s obzirom na cijenu od 6.299,99 kuna i prvi dojam koji 1.1 ostavlja s obzirom na nivo opreme. Na stranicama zastupnika nalazimo Nevada okvir dostupan u 12 različitih verzija kombinirajući sve tri dimenzije kotača (26, 27.5 ili 29 inča) s rasponom opreme od onog ulaznog na modelu Nevada 2.1V po 2.399,99kn, do sporta na našem testnom Fuji-ju. Tako će Nevada moći zadovoljiti široki spektar vozača, a mi se bacamo na analizu 29ke počevši od atraktivnog aluminijskog okvira.
Tehnikalije
‘PowerCurve’ jedan je od slogana koji se ističe kada je u pitanju aluminijski okvir uz ‘oversized seat tube’. Tu je riječ o predimenzioniranim cijevima ili konkretnije blago zaobljenoj, širokoj donjoj cijevi i pojačanoj cijevi sjedala zaduženim za krutost i umirivanje bicikla pod utjecajem udaraca s podloge.
Do sada je Fuji uvijek dobro odradio taj dio posla, pa nema razloga niti da ovog puta sumnjamo u kvalitetu i pouzdanost tvrtke s više od stoljeća tradicije. Ne zaboravimo da se radi o 29ki kod koje nas uvijek ‘brinu’ kutevi vilica s obzirom na gabarite kotača. Ovdje su zadržani klasični XC odnosi od 71° na prednjoj vilici i 73° na cijevi sjedala uz potporu nešto duljeg ‘chainstaya’ (445mm).Po dosadašnjem iskustvu rezultat bi trebala biti univerzalna geometrija s dosta stabilnosti na brzim, ravnim dionicama. Osigurati živost prednjeg dijela za zadatak ima Suntourov jači model cross country vilice XCR sa 100mm hoda i hidrauličnim zaključavanjem ručicom na volanu.
U tome će pomoći Shimanov Deore pogonski dio koji uključuje pogonske zupčanike, ručice i mjenjače uz izuzetak XT Shadow zadnjeg mjenjača. Grupa ima 3x10 stupnjeva, i više nego dovoljno, te u skladu s trendovima kod današnjih sportskih MTB-a.
Za trakciju se brine Hutchinson Cobra širine 2.1 inča postavljena na ‘kućne’ Vera DPD22 obruče i Formuline nabe. Važan komad opreme su i kočnice, pa je izbor pao na Hayesove provjerene hidraulične Dyno Comp namijenjene XC i trail stilu vožnje.
Vožnja
Fuji-ev paket nudi sve što je potrebno da se bez straha uputimo na lokalno brdo i odradimo već dobro poznatu turu s kombinacijom podloga i nagiba koje će otkriti kako se snalazi u pravim brdskim uvjetima. Prvo što primjećujemo kod bicikla je dobar odnos udobnosti i sporta, već tradicionalne osobine kod Nevada okvira. Vozač je u nešto opuštenijem, uspravnom položaju, ali bez obzira na viši volan, prednji kut nije ograničene okretnosti. Mogli bismo reći da je optimalna kombinacija stabilnosti i upravljivosti koja ne favorizira niti jednu disciplinu već sve odrađuje podjednako dobro. Tako će i na usponima, ukoliko zaključate vilicu, grabiti sigurno preko prepreka uz nešto teže Hutchinson Cobra gume koje će to nadoknaditi kada stazu preplavi korijenje i oštro kamenje. One omogućuju visoke prosjeke brzina i sigurne su na tvrdim podlogama, ali će nešto plići čepovi pokazati nedostatke, ako se nađete u blatu ili mekanoj zemlji.
Kao i većina 29-ki, Nevada1.1 grabi s lakoćom preko prepreka uz dobru potporu pogonske Deore grupe i Hayesovih kočnica uz potrebnu mirnoću i stabilnost. Napomenimo da je bicikl ostao udoban i kada smo požestili tempo, pa će biti dobar partner na dužim vožnjama i cjelodnevnim turama. Pokazao se i kao odličan gradski bicikl na tvrdoj podlozi, pa će poslužiti i kao sredstvo za trening ili jurcanje prometnicama.
Zaključak
Fuji svakim biciklom samo dodatno potvrđuje svoju reputaciju odlične vrijednosti za uloženi novac i sigurne kupovine. Nevada1.1 ne odstupa od te filozofije, a radi se o sportskom paketu sposobnom da rekreativnog vozača ponese u sportske avanture. Uz sve prednosti 29-ki ovaj Fuji nudi opuštenost i ugodnu univerzalnu geometriju s podjednakom snalažljivošću u svim uvjetima koje mu postavljaju brdske staze i podloge. Vrlo dobra oprema nadilazi gradske potrebe.