Altair 2 je tehnologija izrade Tahoevog okvira. Fujijevci ga tumače kao ‘’custom butted’’ što bi značilo da se koriste raznim debljinama stijenki cijevi, a u pravilu se odnosi na zadebljanja stijenki na krajevima cijevi kako bi spojevi bili što čvršći dok sredina ima najtanju stjenku. Tako se postiže iznimna čvrstoća na naprezanja, a sve u svrhu olakšanja pojedinih cijevi pa tako i cijelog okvira. Cijev okvira kroz koju prolazi vilica (‘’head tube’’) ima integrirane ležajeve, što znači da su izostale čašice ležajeva, a zamijenila ih je cijev okvira koja ionako tu mora biti. Geometrija Tahoea vrlo je prepoznatljiva te ga svrstava u cross country kategoriji čiju namjenu smo već dosta puta spominjali. Prednja vilica je odabrana iz SR Suntour obitelji, a radi na principu opruga/ulje. Hoda je 80 milimetara, što bi bio minimum za ovakav cross country bicikl, a opremljena je polugom za zaključavanje na desnoj nozi te vijkom za podešavanje tvrdoće na lijevoj. Razina mjenjačkih komponenti nešto je viša od kočnica, ali to Tahoeu ide samo u prilog. Uglavnom, stražnji mjenjač je Shimanov XT Shadow s već spomenutim novim principom rada i tehnologijom izrade. Upečatljivog je dizajna te ostavlja vrlo dobar vizualni dojam. Rapidfire ručice grupe Deore vrlo mekano i precizno odrađuju mijenjanje brzina za razliku od slabijih modela. Na obručima s duplom stijenkom naći ćete popularni model Race King iz Continentala debljine 2.2 inča. Na naše i vaše čudo, nismo ih još vozili pa će prvi dojmovi biti u zaključku. Kako smo imali prilike ovaj bicikl sami sastavljati iz kutije, uočili smo temeljitost i pedantnost u samom pakiranju za transport što, moramo priznati, zasigurno govori mnogo i o tvorcima Fuji bicikala.
Prvo što smo primijetili na Tahoeu je sklad i pedantnost uložena pri sklapanju ovog bicikla, te odličan vizualan dojam koji ostavlja. Sjedalo, lula i volan odlično se uklapaju, a detalj koji privlači pažnju su Jagwire bužiri koje nikako nismo očekivali u startnoj opremi. Isto možemo reći za Shimanov XT Shadow mjenjač koji u sprezi s Deore ručicama čini Fujijevog vlasnika sretnim i bezbrižnim. Shimanov V-brake koči dovoljno dobro za XC rekreativce, a sila kočenja uvelike će ovisiti o snazi vaših ruku. Puno bolje rezultate dobit ćete jednostavnom i jeftinom zamjenom kočionih obloga. Zanemariv trošak za osjetno bolje performanse. Po našem mišljenju, u ovom cjenovnom rangu, V-brake je još uvijek vrlo dobar izbor opreme. Geometrija je ugodna i opuštena te omogućuje dug boravak na biciklu bez zamaranja, što će veseliti „turere“ i one koji bicikl koriste za svakodnevne potrebe.
Na kraju, nakon druženja i vožnje, možemo reći da nas je ovaj Fuji vrlo ugodno iznenadio detaljima i završnom obradom na visokom nivou, što je dosta neobično za ovu klasu bicikla. Nema nikakvog razloga da svog vlasnika ne drži zadovoljnim godinama, a nekim detaljima izmamit će i pokoji zavidni pogled vlasnika mnogo skupljih bicikala.
Fuji Tahoe LTD (2010)
Iz široke ponude bicikala iz „Rog-Jome“, odlučili smo testirati jedan pristupačan hardtail . U rangu cijene do 4000 kn, nalazi se u kategoriji gdje je najveća potražnja, a isto tako i najžešća borba za kupca. Iz tog razloga proizvođači se trude svake godine iznenaditi bicikliste nudeći više i bolje. Fuji Tahoe Limited, model za 2010. godinu, proizvodi se samo za europsko tržište te je istome prilagođen komponentama. Otuda i nastavak Limited u nazivu. Nove linije za novu sezonu ovdje prate trendove, pa je tako donja cijev okvira u skladu s prednjim kotačem kojeg ‘prati’ i unosi dinamiku i svježinu u dizajn. Osvježene su i cijevi krakova zadnje vilice koje su sada blago valovite i izgledaju odlično. Većina će odmah primijetiti V-brake kočnice te Shimano XT Shadow zadnji mjenjač, dosad neviđen u ovoj klasi. Za skeptične spomenimo kako navedeni koncept kočnica može biti bolji odabir zbog performansi s obzirom na zadani cjenovni okvir. Izbor je ovdje pao na Shimano Altus, a više o njihovim učincima znat ćemo kad isprobamo bicikl. Bacimo se na analizu Fujijevih rukotvorina.