Zanimljivost u izvedbi stražnje vilice su zglobovi kao spoj krakova s donje strane. One koje zaista zanima koncepcija i razne izvedbe ovakvih okvira, naslutit će njihovu svrhu. Spomenimo i to da su donji krakovi vilice s okvirom spojeni samo u jednoj točki kod osovine pogona, što znači da će gibanje biti kružno. Kako su kočiona čeljust i kotač na gornjim krakovima koji su zglobom odvojeni, suspenzija dobiva veći hod, a utjecaj kočenja na njen rad znatno je smanjen.
Kut prednje vilice i podloge je 69 stupnjeva, što nam opet ukazuje na namjenu ovog bicikla. Ova mjera je kompromis za sve terene i čest je odabir za allmountain bicikle. RST vilica hoda 120 milimetara sa zračnom oprugom i ventilom za podešavanje, imat će zadatak poravnati teren pred nama i osigurati dobru trakciju. ASX je drugi bicikl koji ćemo voziti u ovom broju s RST zračnom vilicom, tako da s velikim interesom iščekujemo rezultate.
Opremu s kraticama poput XT najčešće viđamo na biciklima cjenovnog razreda preko deset tisuća kuna. Dakle, na prvi pogled, oprema oduševljava. No, pogledajmo kakva je to oprema. Shimano je naziv koji na ASX-u vežemo uz mjenjačke, pogonske i kočione komponente. Dakle, prava je rijetkost vidjeti istu klasu prednjeg i zadnjeg mjenjača, i to XT grupe u izvedbi Shadow s novim principom rada zadnjeg mjenjača, o kojem smo već dosta pisali, ali za one koji su odnedavno čitatelji Bikera, radi se o konstrukciji mjenjača zahvaljujući kojoj je isključeno okomito gibanje te mogućnost udaranja o okvir, odnosno krak stražnje vilice. Ručice mjenjača – shifteri su iz Deore grupe s oznakom SL što naznačuje da su novije izvedbe te imaju mogućnost mijenjanja brzina bilo palcem ili kažiprstom. Ove ručice daju odličan, mekan i precizan osjećaj pri mijenjanju, pa je tako razlika spram osnovnih modela jako izražena. Pogon, stražnja kazeta te osovina pogona također su iz Shimanove grupe Deore, što će biti sigurno dobro i dugotrajno rješenje za novog vlasnika. Čak ni glavčine odnosno ‘’nabe’’ u biciklističkom žargonu, nisu prisutne slučajnim odabirom, već i one dijele sveprisutnu Deore grupu, a DT swiss žbicama vezane su za Alex Rims obruče s duplom stijenkom.
Vozeći AM Ghosta dobivate sve što jedan moderan all mountain bicikl može ponuditi – dobro upijanje neravnina, stabilnost, kontrolu i grip te upravljivost pri većim brzinama. Sprega suspenzija je dobro pogođena i na mekšoj je strani, a utjecaj kočenja na njihov rad, koji je standardna boljka full suspension bicikala, ovdje je uspješno ublažen. Bicikl vrlo dobro prati reljef staze, a stražnji kotač ne poskakuje čak niti pri žešćem kočenju, što možemo zahvaliti dobrom rješenju klackalice tj. prihvatu suspenzije na okviru odvojenom od smjera sila kočenja.
Atraktivan dizajn, odlična oprema, više nego konkurentna cijena te njemačka pouzdanost, aduti su ovog bicikla. Zadovoljit će sve potrebe biciklista koji ne zalazi u ekstremne oblike ovog sporta. Iako bi ova oprema i okvir potrpili i kakav freeride izlet, za to će vam ipak trebati veći hodovi suspenzija i koja kuna više uložena u amortizaciju udaraca – vilicu i shock. Uz više nego solidan okvir, naglasak je ovdje stavljen na odličnu pogonsku grupu, mjenjače te kočnice iz iste kuće koje na taj način pružaju maksimum u radu kao cjeline. Bicikl svakako preporučamo i svrstavamo u ozbiljnog konkurenta za vrh klase. Oni koji u zemlji porijekla vide dodatni plus pri izboru kupovine, taj će detalj prevagnuti i nad nekolicinom koji bi uz Ghosta došli u izbor sličnom cijenom.