Krenimo od okvira koji je izrađen od 7005 aluminijske legure te sadrži do 12% cinka. Ova legura popularna je u višem biciklističkom razredu zbog male mase i velike vlačne čvrstoće koja dostiže do 700 njutna po milimetru kvadratnom dok, za usporedbu, legura serije 6xxx može doseći maksimalnu vrijednost od 450 N/mm2. Radi dodatne čvrstoće cijevi okvira na spojevima su ovalnog oblika te dvostruko butirane. U Ghostu takav način izrade cijevi okvira zovu Ovalized. Vizualna zanimljivost je vrlo strma gornja cijev okvira koja je s vertikalnom cijevi dodatno spojena 3D ‘gusetom’. Ovakva izvedba daje biciklu izraženu sportsku notu. Kad govorimo o paketu opreme, ovdje je itekako zastupljeno načelo iste serije istog proizvođača koje bi trebalo dati bolje rezultate od raznih kombinacija koje nalazimo na većini ostalih bicikala. Ovdje dominira Shimanova Deore XT grupa čije smo komponente koristili pojedinačno na raznim biciklima, ali nikada u kompletu. Tu su Deore XT prednji i zadnji mjenjači, ručice mjenjača , pogon, kočnice te nabe. Vilica je provjerena Rock Shoxova Reba RL s polugicom zaključavanja na volanu, a za trakciju će se većim dijelom brinuti gume Schwalbe Rocket Ron dimenzija 26 x 2.25 inča.
Vožnju Ghosta SE 9500 smo započeli tamo gdje mu je i mjesto – na zemljanim singletrackovima punim prepreka i blata. Odmah u startu imali smo zadovoljstvo uletiti na duboko blato iz kojeg smo se vrlo spretno izvukli bez imalo nesigurnosti te s osjećajem potpune kontrole i dobrim balansom. Nakon mnogih full suspensiona koje smo vozili u zadnje vrijeme, uključujući naše vlastite i redakcijske, iznenadlio nas je koliko informacija s podloge dolazi do nas. Vrlo se lako odmah uživiti u stazu s ovim Ghostom i osjećati se kao na ‘domaćem terenu’, ako ste ljubitelj XC-a. Njegova geometrija i strma gornja cijev često će vas ‘tjerati’ na noge u želji za što boljim opterećenjem pedala i borbenijem položaju tijela unatoč vrlo udobnom sjedalu koje možda, na prvu, ne djeluje tako. Na uskim, zavojitim stazama s čestim promjenama smjera i tempa, 9500 se najbolje snalazi, a osobina koja izaziva zadovoljstvo i nekima vrijedi najviše je vrhunski prijenos snage i fluidnost pogona, lanca, mjenjača ili bolje reći cijelog pogonskog sustava. Deore XT u desetbrzinskoj verziji najviše doprinosi munjevitim i glatkim izmjenama brzina te drukčijim odnosima prednjeg i zadnjeg zupčanika. Sada nam se čini da srednji pogonski lančanik (32 zubaca) ima širu primjenu, a povremeno prebacivanje u veći (42) ili manji zupčanik (24) ne zahtijeva korekciju zadnjim mjenjačem jer su razlike u odnosima puno manje. Na taj način, u konačnici, imamo manje prebacivanja i usporavanja, što je veliki napredak koji će najviše veseliti vrhunske vozače kada im je i najmanja prednost bitna.
Iz svega viđenog i doživljenog možemo zaključiti kako ovo nije bicikl za rekreaciju, već za zahtjevne bicikliste koji žele maksimalno iskoristiti stazu i pobijediti vrijeme. Osobina koja nam se možda najviše svidjela je fluidnost pogonske grupe za koju smo smatrali da nas ne može iznenaditi. Promjena novom kazetom osjetna je, osim po već hvaljenom prijenosu snage, i u segmentu funkcionalnosti gdje se sada ne gubi na korekcijama prilkom promjene između pogonskih zupčanika. Osobine poput kontrole, brzine i spretnosti na najvišem su nivou u ovoj klasi, pa ih nije potrebno posebno isticati, a postale su zaštitni znak Ghost bicikala. Hvalimo i ustrajnost na komponentama istog proizvođača koje u ovom slučaju rade besprijekorno kao i izbor provjerene i pouzdane Rock Shoks Reba RL vilice. Za kraj, ustvrdimo kako je Ghost opet postavio letvicu visoko, a preostaje nam da vidimo hoće li ju konkurencija uspjeti preskočiti.
Ghost SE 9500 (2011)
Iz centrale Ghosta u njemačkom Waldassenu stižu nam prvi modeli za iduću sezonu. ‘Sve pod istim krovom’ njihov je moto, pa tako cijeli razvojni put jednog bicikla počinje i završava na istome mjestu – od početnih nacrta do ručno sastavljenih bicikala. Jedan od takvih stigao je direktno u našu redakciju. SE 9500 najjači je primjerak u SE seriji, a odlikuje se kompletnom Shimano XT opremom te novitetom koji ćemo od sada često viđati na novim biciklima – desetbrzinskom Shimano kazetom koju jedva čekamo isprobati. Cijena testiranog modela iznosi 12,500kn pa pogledajmo što dobivamo u kompletu.