Došlo je vrijeme da se osvježi ergela, barem tako misle u Giantu. Iz tog razloga lagani i brzi Anthem vraćen je na crtaću ploču i uz suradnju Giant Factory Off-Road Team-a tj. vozača Carla Deckera, koji već desetak godina sudjeluje u razvoju Anthema (8 inačica), Anthem je dobio nove konture.Testiranja su trajala dvije godine, a rezultat je pred nama spreman za testiranje. Model 2 GE spada u sredinu ponude aluminijskih modela, a osim te u ponudi su još Advanced (karbon), X (29er) i SX s produženim hodovima. Rekonstrukcija Anthema krenula je od okvira, pa pogledajmo o čemu se radi.
Tehnikalije
Povećanje hodova na Aluxx SL okviru postignuto je 120 milimetarskom vilicom i 110mm Maestrom. Posljedica je nova geometrija s promjenjenim kutevima vilica, pa je tako kut na vilici sada otvoreniji za pola stupnja i iznosi 68° dok je na cijevi sjedala 73.5°. Gornja cijev je produljena za 10mm, a tu je i kraći chainstay za 5mm (428mm) zahvaljujući 'Trunnion' prihvatu stražnjeg amortizera. Radi se o nazivu preuzetom iz vojne terminologije, točnije topništva, a ovdje se radi o učinkovitije izvedenom, snažnijem, zglobu suspenzije. Osim toga valja istaknuti i kompozitnu klackalicu, mnogo čvršću i lakšu od aluminijske verzije, a kad smo kod povećanja krutosti, veliki doprinos donosi Boost standard naba (15x110/12x148) kao i PowerCore BB te Overdrive Steerer.
Možemo reći da okvir zadovoljava kriterije da ga prozovemo vrhunskim i prije nego li smo ga provozali, ali šalu na stranu, sve je to nebitno ako nam 'ne legne' na stazi. Izbor vilice pao je na Foxovu Rhythm s 34mm nogama i FIT4 damperom te olakšanom KaBolt osovinom, a straga je provjereni Fox Float Performance. Mehanika na biciklu odabrana je iz Shimanovog kataloga, pa sve mjenjačke komponente i pogon dolaze iz SLX grupe i nude 2x11 stupnjeva prijenosa. Odskaču kočnice iz slabije, Deore, grupe (M615) dok su, standardno, ostale komponente iz Giantovog Contact asortimana. Među njima je i Contact SL Switch-R pomična cijev sjedala upravljiva ručicom na volanu, a ne manje važni su i Giantovi Tracker obruči s Boost nabama. Na njima tvornički dolaze Schwalbe Nobby Nic/Racing Ralph gume širine 2.25 inča.
Vožnja
Novi Anthem razlikuje se dosta od prethodnika što smo najbolje primjetili po izduženijem i nižem položaju sjedenja, a promjena se u praksi vidjela u kontroli na bržim dionicama kada je trebalo zadržati brzinu i naglo prebacivati težište u zavojima. Otvoreniji kut donio je još osjetniju stabilnost i sigurnost na spustevima, a najveći skok osjetan je na stražnjem kotaču. Kompaktnost mu je na nivou 100 milimetarskih XC bicikala, dok su nam sada na raspolaganju mnogo potentnije suspenzije. Kompaktnošću je Anthem najviše profitirao na usponima gdje je krajnje eksplozivan i efikasan, dok nam dodatnih 20mm odnosno 10mm (straga) mnogo znače na zahtjevnijim stazama. Poskakivanje bicikla je značajno prigušeno, pa više ne treba biti ekspert kako bi se bicikl držao na zemlji većinu vremena. Anthem 2 odlično kombinira inače oprečne pojmove - krutost i trakciju. Rezultat je brzina bez obzira na zahtjevnost staze i težinu terena. SLX oprema se dobro uklapa u priču iako bismo u ovoj klasi voljeli vidjeti i pokoju jaču komponentu, pogotovo umjesto Deore kočnica.
Zaključak
Svaka temeljna rekonstrukcija unosi dozu rizika, ali za Anthem nema straha. Uspio je zadržati sve XC osobine po kojima se ističe i zadobiti pokoju iz trail svijeta. Veći hodovi, geometrija, novi Trunnion zglob, kompozitni link, Boost, KaBolt, Fit4... samo su neki od razloga zbog čega je toliko dobar tj. još bolji. Vladar XC klase od sada ima još širi raspon.
Photo: Biker