Pri kraju prošle godine smo testirali Anthem 29er 2, osnovniji model nove Giant uzdanice u punokrvnom XC segmentu. Ovaj puta nam je u redakciju stigao najjači aluminijski model 29er 1 GI opremljen visokom i po nama najisplativijom klasom dijelova. Performance Elite klasa Fox prednje i stražnje suspenzije, karbonski obruči, tubeless, Shimano XT komponente, Giant SL kokpit... Sve je na ovom modelu ozbiljnije složeno i malo je stvari na kojima se škrtarilo. To rezultira i poprilično malom težinom bicikla od 11,4 kg. Ima sitnica na kojima bi se moglo uštedjeti koji gram, ali to je prva stvar koja nas je ugodno iznenadila s obzirom na to kako se radi o aluminijskoj SLR izvedbi. Od 29er-a nismo imali nikakva očekivanja niti mjerila kojima bi mogli ocijeniti ovaj jači model. Do nedavno, ili točnije dok nismo ozbiljnije izmaltretirali gore navedeni model, koncepcija Anthema 29” nam se činila pomalo promašena stvar obzirom da smo navikli na 27,5” u tom segmentu Giantovog modela. Kao takav do sada nam je odgovarao kod ostalih brandova, ali Giant smo smatrali nekako izuzetim iz te grupe koja gazi na tržište sa ostalima rame uz rame. Navedeni bicikl smo dobili na hard test u idealno vrijeme.
Morali smo završiti trasiranje staze za utrku Uvati Vitar te uz to napraviti ozbiljan video materijal o eventu i tekstualni prilog o samom biciklu. Ako idemo za tim kako je bitno napraviti kvalitetan materijal onda i izbor terena te lokacije iz tog razloga moraju biti nedostupniji i zahtjevniji. Brzi prolasci, dizanje na noge, što brži i efektniji prolasci po zavojima po što zahtjevnijem terenu je nešto što se od nas traži, a tim više i za bicikl koji testiramo. Za svaki bicikl je to popriličan izazov i nije svejedno kako se u toj situaciji ponaša. Nije lako priznati obzirom na početne sumnje, ali bicikl nas je oduševio te se pokazao kao kraljica maturalne večeri :). Fox ovjes nije nikakva novost i u Performance Elite klasi - tu je jasna stvar da nema greške. Ovaj model ima poprilično širok volan od čak 780 mm što je većini zbog upravljivosti prednost dok za neke od testnih vozača poput našeg to nije slučaj, ali on u tu svrhu predlaže opciju njegovog skraćivanja.
1 x 11 prijenos je odličan odabir za ovu klasu bicikla, ali za neke od stare garde koja je navikla na dvije šajbe ne postoji problem jer ovaj okvir nudi i opciju ugradnje prednjeg mjenjača te slaganje kombinacije 2 x 11. “Geometrija bicikla je nešto što mi je odmah leglo nakon kratkog podešavanja pozicije i kuteva” kaže Ivo Šime Krajnović koji je izvukao baš sve što se od ovog modela očekuje. Bicikl je izrazito upravljiv i gotovo se ne osjeti razlika između bicikla sa 27.5” kotačima. Tehnički dijelovi mi čak dozvoljavaju više grešaka i manje napora za njihovo savladavanje.” Krutost bicikla je nešto što nas je najviše iznenadilo, posebno jer se radi o aluminijskom okviru. Bicikl jednostavno zbog tih karakteristika vuče na žustriju vožnju i definitivno sebe stavlja u ozbiljnu XC race klasu. “Za zadovoljiti moje čangrizave kriterije dovoljno je skratiti volan, staviti malo dulju lulicu volana, prilagoditi na 2 x 11 prijenos i izvaditi volume spacer iz prednje suspenzije.” Za to je potrebna minimalna, ili gotovo nikakva investicija, tvrdi Šime.
Naravno, to je individualna stvar i nije nikakav problem. Problem je samo u tome što neki od nas moraju promijeniti svoj dugogodišnji stav i prihvatiti činjenicu da je 29ka jednako žustar i race ready bicikl kao i 26” ili 27.5”.
Photo: Biker