U Giantu su odlučili napraviti radikalan zaokret i nakon prošlogodišnjeg povećanja hodova suspenzija, gdje su iskoračili u trail područje, redizajnom Anthem vraćaju u izvorni, natjecateljski cross-country s 90 milimetarskim Maestrom i 100mm vilicom. Geometrija je također izmijenjena, smanjen je stražnji trokut, promjene su vidljive u opremi, pa možemo reći da se radi o potpuno novom biciklu. Testni primjerak spada u pristupačnije, aluminijske Antheme cijenom od 21.999,99 kuna s obzirom da su u ponudi i karbonske Pro inačice s maloprodajnom cijenom od čak 69.999,00kn.
Tehnikalije
Prema riječima Carla Deckera iz Giant Factory Off-Road Teama istraživanja su pokazala da se realno na XC stazi koristi tek 90mm hoda suspenzije, pa je zaključeno da se ide na kvalitetu same suspenzije, a ne na kvantitetu tj. njen raspon. Jedan od zahtjeva tima bio je i da se unaprijedi agilnost bicikla, a to je postignuto smanjenjem stražnjeg trokuta i skraćivanjem chainstaya. Geometrija je promijenjena zatvaranjem kuta vilice za stupanj (69°) dok je stražnji ostao isti (73.5°). Gornja cijev okvira je nešto duža (610mm za M veličinu), pa će se sve nabrojano itekako osjetiti na stazi. Anthem je zadržao Trunnion prihvat amortizera i kompozitnu klackalicu te svakako dobrodošle Boost glavčine (15x110/12x148) s prednjom KaBolt olakšanom osovinom. Više ne treba navoditi standardne PowerCore BB i Overdrive Steerer značajke okvira, ali će nam zasigurno nedostajati upravljana cijev sjedala, koja nije predviđena na novom Anthemu. 27.2 standard svakako je bliži iskonskom XC-u, ali navika je gadna stvar. Ostaje nam napraviti inventuru ostalih komponenti – Fox 32 Float Performance SC, (FIT 4 damper i 100mm hoda) surađivat će s istoimenim stražnjim amortizerom. Kod pogona i mjenjača dominira Shimano sa SLX mjenjačem i ručicama te s jednim pogonskim zupčanikom. Tu su MT500 hidraulične kočnice dok su kotači poslovično Giantovi (XC-1 obruči, Tracker Boost glavčine) na kojima su Maxxis Ikon gume u širini 2.2 inča.
Vožnja
Na stazi su prvi dojmovi suprotni od onog što smo očekivali. Ni traga tvrdoći i poskakivanju skraćenog stražnjeg kraja, već naprotiv, suspenzija radi glatko i mekano držeći zadnji kotač čvrsto na podlozi. Objašnjenje leži u činjenici da amortizer sada radi na manjem tlaku i tako postiže bolju osjetljivost uz mnogo linearniju krivulju. Novi kut vilice daje nešto lakši i brži odziv prednjeg kraja dok izlazak iz zone XC-a na nešto veće strmine zahtjeva drukčiji pristup – udarci o prepreke su oštriji, pa je poželjno prebaciti težište iza sjedala kako bi se rasteretio prednji kraj. Tu bi nam dobro došao 'dropper' cijev sjedala, ali ništa od toga, samo je se rado sjećamo. Usprkos tomu novi Anthem briljira reakcijama i efikasnošću bez obzira što se ne radi o modelu s vrha ponude. Trakcija je izvanredna, bicikl lagan i predvidiv, pa unatoč tek solidnom razredu opreme uspijeva impresionirati brzinom. Čini nam se da je sve podređeno brzini i rezultatu na štoperici.
Zaključak
Anthem se rekonstrukcijom ponovo našao unutar strogih okvira XC-a, a Giantovci su otišli još dalje i smanjili suspenziju na 90mm. Radi se o temeljitim promjenama koje na stazi rezultiraju efikasnošću i u konačnici brzinom kao prioritetom ovog okvira. Pozdravljamo promjene i možemo slobodno zaključiti da su uspjeli čak i kod ove aluminijske 'dvojke', koja se ne ističe top opremom.
Photo: Biker