Na prvi pogled Anthem podsjeća na prototipove koji će se tek pojaviti na tržištu. Tajanstvena mat crna boja okvira i znak u sjajnoj izvedbi naglašavaju kako se radi o posebnom izdanju. Karbonski okvir još uvijek je prepoznatljivi XC s novim redizajniranim detaljima poput klackalice i stražnjeg trokuta. Stražnji trokut izrađen je od Aluxx SL aluminija koji u Giantu koriste samo u High-endu, a spona stražnjeg trokuta i okvira je Maestro sustav koji već godinama provjereno radi i daje zavidne rezultate. Geometrija okvira jasno ukazuje na agresivni XC, ali zahvaljujući odlično odmjerenoj duljini kokpita, nagibu volana te njegovoj širini, Anthem bi i na spustu trebao pokazati dobre osobine. Izuzev guma koje su zamijenjene Maxxis setom i tubeless konverzijom, sve je ostalo ''tvornički''.
'Jedinica' je opremljena Fox vilicom i amortizerom iz Float linije s CTD funkcijom. Vilica i stražnji Maestro sustav usklađeno rade u rasponu od 10 centimetara što je za XC sasvim dovoljno kako bi se održalo dobar grip uz potrebno balansiranje. Uz Overdrive 2 sustav glave okvira s konusnim oblikovanjem, krutosti i preciznosti upravljanja doprinose Thrue Axle sistemi za učvršćivanje kotača u njihovim dosjedima na vilici i stražnjem trokutu. Kod odabira komponenti odluka je pala na Shimano i to na XT komponente. Stražnji mjenjač je Shadow + varijanta, stoga će se moći i eventualno utišati rad te napeti dodatno oprugu kako bi se cijeli rad mjenjača smirio na neravnim terenima. XT grupa u cjelini radi besprijekorno kada govorimo o preciznosti pri opterećenjima i svim ostalim uvjetima. Pogon je opremljen s dva lančanika dok kazeta ima 10 stupnjeva, pa će se moći kombinirati prednja dva u situacijama kada nam to dinamika terena omogućuje. Prednost XT ručica je i mogućnost mijenjanja više brzina odjednom u oba smjera, što uvelike smanjuje vrijeme reakcije na brzim dionicama. Kočnice, također XT, ergonomski oblikovanih ručica s rotorima od 160 milimetara bit će za ovaj bicikl i više nego potreban izbor. Kotači su djelo Giantovih stručnjaka koji su svoje sposobnosti dokazali kroz godine rada i priprema na kotačima drugih promjera. Dakle, preostalo je staviti veće obruče i dulje žbice, a sve upakirati na izdržljive Giantove glavčine. Ostale periferne komponente su također iz Gianta, serije Contact, a kako su zadnjih nekoliko godina izuzetno napredovali, ako se osvrnemo na dizajn i kvalitetu izrade periferije, možemo samo zaključiti da je sve usklađeno i nestrpljivi smo napraviti prvu vožnju na ovom trkaču.
Prvi kotači na Anthemu 27.5 opet su potvrdili naše simpatije prema Giantu, a one proizlaze iz činjenice da nam jednostavno treba svega par minuta da se na bilo kojem Giantu osjećamo kao na vlastitom biciklu s kojim smo osvojili brda i planine. Jednostavno, ovaj koncept nam leži i za razliku od mnogih drugih gdje uvijek uslijedi diskusija što bi mogli i što bi bilo bolje da je ovako, ili onako, kada sjednemo na Gianta i zapedaliramo sve ostalo se zanemaruje. Da, mogli bi reći kako bismo radije imali XTR straga, ili Talas od Foxa sprijeda, ili primjerice podesivu cijev sjedala, ali sve to dodajemo nakon što smo već odradili vrhunsku vožnju i uživali ne razmišljajući ni o čemu osim o zavojima, spustevima, usponima i terenu koji je ispred nas. Najjača mu je strana brzina i munjevite reakcije ovisno o eksplozivnosti vozača. Bicikl je odlično balansiran te je središte gravitacije dobro pozicionirano što se primijeti na tehničkim usponima, uskim i kratkim zavojima te korijenju i kamenitim sekcijama gdje pokazuje što sve može. Zahvaljujući širini volana, spuštamo ga sa sigurnošću do krajnjih granica gripa, a usmjeravanje je precizno i povratna informacija s podloge je jasna. Nadograđene gume, Maxxis Ardent Race pokazale su na suhoj tvrdoj zemljanoj podlozi dobre osobine, vozili smo ih na nešto nižem tlaku kako bi zadržali krutost suspenzija, a povećali udobnost i kontakt s podlogom. Za kraj možemo samo reći kako je Anthem Advanced 1 još jedan primjerak kojeg bismo u redakciji neizostavno voljeli imati.