Anthem je stekao reputaciju ultra laganog i brzog, agresivnog XC bicikla omiljenog među pro vozačima, a sada je otišao korak dalje u evoluciji i približio se trail području, koje zahtijeva neke druge prioritete u konstrukciji. Nastao je tako što su po uzoru na prilagodbe koje rade mnogi profesionalni vozači u Giantu odlučili standardnom Anthem okviru staviti vilicu sa 120mm hoda, skratiti mu lulicu volana i dodati pomičnu cijev sjedala upravljanu ručicom na volanu. Rezultat je Anthem SX kao rješenje naprednog XC bicikla za one koji žele više.
Tehnikalije
Najlakša Giantova aluminijska legura Aluxx SL jedini je izbor koji je mogao doći u obzir na Anthemu. U kompletu je već opjevani Maestro u verziji četiri inča, koji brine da suspenzija radi i pod utjecajem kočenja i da nikad ne osjetite da ste pretjerali sa dropovima. Tu je i neizostavni Overdrive konusni steerer i Powercore BB u svojstvu dodatnog ukrućenja bitnih točki okvira na polju upravljivosti i prijenosa snage. Kao za većinu Giantovih završnih kombinacija i dizajn u posljednjih nekoliko godina možemo samo reći bravo, a sve još više naglašavaju čiste linije s obzirom da su bužiri provedeni kroz okvir.
Promjene koje smo naveli u uvodnom dijelu, a koje čine bicikl SX verzijom utjecale su i na geometriju bicikla, pa je ona nešto izmijenjenih omjera. Dulja vilica utjecala je na otvaranje kuta (68.5°) i produljenje međuosovinskog razmaka, a posljedično je i volan neznatno viši. O novoj geometriji najbolje će nam reći praktični dio testa, a do tada promotrimo još paket opreme SX-a. Suspenzije su Foxove CTD Performance sa zadanim postavkama za tip terena, a pohvalan je 15mm Thru-axle sistem dosjeda osovine na vilici koji stavlja točku na pitanje krutosti prednjeg kraja. Pogonski dio i mjenjači dolaze iz Shimanovog asortimana serije SLX uz iznimku XT Shadow+ stražnjeg mjenjača, a u kombinaciji s dva pogonska zupčanika nude ukupno 20 stupnjeva prijenosa.
I kočnice dolaze iz iste, SLX grupe, u ovoj verziji sa 180/160mm rotorima. Kotači su sastavljeni od Giantovih obruča P-XC2 i Performance Tracker naba, dok će kontakt s podlogom obavljati Schwalbe Nobby Nic naprijed i Racing Ralph na stražnjem kotaču. Treba spomenuti i pomičnu cijev sjedala, uvijek dobro došlu na trail biciklima, u ovom slučaju Giant Contact SL Switch-R s opcijom polugice na volanu.
Vožnja
Osnovne karakteristike standardnog Anthema su lakoća, brzina, agresivnost, preciznost u slušanju vozačevih želja. Zbog munjevitih reakcija ova platforma nije sklona opraštati greške vozača i krive procjene, pa je često prebrutalan neiskusnim vozačima. Kod SX-a raspored snaga je nešto drugačiji. Manje je agresivan na volanu, nešto je viši i duži, a dodatnih 20mm na vilici pruža drugačiji osjećaj. Ne zaboravimo i na otvoreniji kut, koji dosta blaže prima udarce i podnosi velike dropove. SX u početku pruža pomalo čudan spoj XC i trail postavki i zahtijeva neko vrijeme kako bi se priviklo na balans prednjeg kraja te pronašlo idealne putanje u zavojima. Jednom kad bicikl ‘sjedne’ i naviknete se na geometriju i ergonomiju, počinje uživanje i istraživanje mogućnosti bicikla. Mogli bismo ga opisati kao produljeni XC ili upravljivi trail, ali u svakom slučaju sviđa nam se što nudi. To je kombinacija lakoće i upravljivosti na tragu Anthema uz povećanu stabilnost i pitomiju narav kakvu nude moderni trail bicikli. Na nizbrdicama dolaze do izražaja prednosti izmijenjene geometrije i tu unosi dodatnu sigurnost potrebnu manje iskusnima, dok na usponima neznatno zaostaje za visoko postavljenom Anthemovom ljestvicom. Mogli smo primjetiti da se najbolje snalazi na nešto zahtjevnijim XC terenima gdje pravi cross country bicikli počinju pokazivati slabosti pred preprekama i nagibima.
Zaključak
Imamo Anthem kao primjer super laganog i brzog XC bicikla sa suspenzijama, a sada imamo i logičnu evoluciju u obliku Anthema SX.
Nastao je Giantovim slušanjem iskustava i prohtjeva XC natjecatelja, a spoj je Anthemove agresivnosti s prednostima iz svijeta trailova. Nešto izmijenjena geometrija i dodatnih 20mm hoda nisu skoro uopće otupili preciznost prednjeg kraja, a dobili smo mnogo više mirnoće i suverenosti na nizbrdicama te komociju pomične cijevi sjedala. Oprema je optimum potreba i umjerene cijene, pa na kraju zaključujemo da je SX karika koja je nedostajala zahtjevnim XC vozačima koji žele proširiti raspon terena, a zadržati sve dobro od Anthema.
Photo: Biker