Dakle, Giantova serija Revel na našem tržištu pojavljuje se sa trenutno 7 različitih modela brdskih bicikala za muškarce te jednim modelom namijenjenim ljepšem spolu. Sve ih karakterizira isti okvir, a razlike čine paketi opreme. Kada kažemo isti okvir, mislimo na materijal izrade te geometriju koja je kod ženskog modela anatomski prilagođena. Revel je ujedno i financijski najpristupačnija serija budući da je cijena najosnovnijeg modela 2600 kuna, ali onog najbolje opremljenog Revela čak 6200 kuna. Budući da smo svi skloni za bolje dati nešto više, a potražnja govori da bi Revel 3 tu mogao imati više uspjeha, odlučili smo se recenzirati ga.
Ono što seriju Revel karakterizira jest geometrija okvira koja pogoduje opuštenom, rekreativnom bicikiranju. Kod Revela je naglasak na nešto uspravnijem sjedenju kako bi rasteretili ruke i zglobove kod vožnje po više vodoravno položenim podlogama. Ovdje će tome u prilog ići i amortizirajuća vilica čija je uloga, izuzev naglaska na udobnosti i očuvanje obruča kotača, glavčina i drugih vitalnih dijelova pri nekim umjerenim brzinama. Cijenu onog najjeftinijeg Revela u odnosu na najskuplji diktira baš oprema poput vilice i primjerice pogona gdje na modelu od 6200 kuna ti dijelovi skoro prelaze ukupan iznos osnovnog modela. Naravno da se tu ne radi samo o iznosu već i o brojnim drugim prednostima koje donose bolji dijelovi. No opet moramo naglasiti da za sve postoji namjena, tako sa Revelom 3 nećemo strmoglavo jurcati niz obronke planina već ga koristiti u predviđenim okvirima.
Revel 3 2012 vs 2013!
Prva je razlika vidljiva prostim okom, a radi se grafičkoj izmjeni korištenjem istih kombinacija boja. Nama se sviđa, ali to je ipak stvar subjektivnog dojma pa vama prepuštamo da o tome sudite. Zgodni detalji primijenjeni na novim modelima su usklađene boje bužira sajli kako bi se uklopili te bili manje primjetni. Također su i obruči, vilice te sjedala usklađeni sa dizajnom okvira. Možemo zaključiti da je ovogodišnji dizajn bolje povezao dijelove u cjelinu te je sve skupa bolje uravnoteženo. Za sada su dostupne dvije kombinacije boja, crna i bijela obje u kombinaciji sa plavim grafikama.
Geometrija okvira je uz dizajni i spajanje cijevi također nepromijenjena što smo i očekivali. Materijal izrade je Giantova Aluxx aluminijska legura koja svojom kvalitetom postavlja standarde, stoga možemo samo reći da je ujedno i najveća prednost ovog bicikla izuzetno kvalitetan okvir.
Prednja vilica ostala je ista samo što je promijenila boju te se puno bolje uklopila. Radi se o SR Suntour XCT V4 vilici sa80 milimetarahodal. Navedeni proizvođač preplavljuje tržište ulaznih modela i onih srednje klase, nazovimo ih tako, stoga prema dosadašnjem iskustvu možemo reći da će XCT ''odguliti'' svoje uz adekvatnu brigu. Povremeno je potrebno dobro isprati kromirane dijelove i prebrisati suhom krpom, a tu su i redovni servisi bicikla kroz koje će se pratiti stanje te pravovaljano reagirati kako bi se izbjeglo veće probleme.
Nakon detaljne analize preostalih dijelova dolazimo do činjenice da su razlike spale na grafike ,osovinu pogona koja je ove godine od FSA proizvođača model RPM, za razliku od prošlogodišnje SR Suntour-ove, te sami pogon. Pogon je za razliku od prošlogodišnjeg SR Suntour XCC-a , od istog proizvođača sada model serije Nex. Budući da prema deklaraciji proizvođača namjenu dijeli sa prošlogodišnjim XCC-om, trebao bi zadovoljiti. Manja dva od tri pogonska lančanika imaju po dva zuba više što će omogućiti bolje krajnje brzine unutar raspona, ali smanjiti moment odnosno lakoću postizanja istih.
Važan detalj koji bismo istaknuli jest redizajnirani stražnji mjenjač Shimano Acera što smatramo prednošću nad konkurentskim biciklima drugih proizvođača sa ''starom'' Acerom (model 2010). Osim što je doživjela dizajnerski procvat te izgleda vrlo ozbiljno, navodno i bolje radi. Ovdje se radi o 8 brzinskom mjenjaču koji pogone ručice mjenjača integrirane sa ručicama kočnica. Prema iskustvu sa starim mjenjačima koji su poprilično precizni, ali i ne prebrzi, isto očekujemo u najmanju ruku i od novog. Prednost nad recenziranim Trekom 3700 su aluminijske ručice kočnica, a radi se o jačem modelu Shimano ST-EF51 te valja istaknuti kao najveću prednost i za klasu bolji stražnji mjenjač, a sve za iste novce.
Za kraj moramo primijetiti cijenu koja je kod novog modela 200 kuna veća. Detaljnom analizom nismo ustanovili da je opravdana nekim poboljšanjima, ali budući da smo očekivali uštede na dijelovima, možemo reći da smo zadovoljni. Politika dizanja cijene kroz sezonu prošle godine kod Gianta nije bio slučaj pa se korekcija prelomila na ovogodišnjem modelu. Ako i ove godine bude tako, Revel 3 bi opet mogao biti među jeftinijima u konkurenciji.