Tehnikalije
Ako pređemo na tehnički dio, vidjet ćemo da je ovdje sportska crta još izraženija. Kratka gornja cijev okvira, 110- milimetarska lula te kutevi vilica od 69.5° naprijed i 73° straga, dovoljan su pokazatelj kako će se bicikl ponašati. Za izmjenu brzina tu su Alivio prednji i Deore Shadow zadnji mjenjač, a za kočenje se brinu Giant Root hidrauličke kočnice koje već dobro poznajemo s redakcijskog Gianta. Izbor vilice pao je na, nama dobro poznatu Rock Shoxovu Dart 2, hoda 100 milimetara, dok su gume Maxxis Crossmark širine 2.1 inča. Ne zaboravimo napomenuti kako je okvir izrađen od Aluxx aluminija oblikovan mlazom vode, a ukupna masa okvira iznosi nešto više od 1600 grama. Spomenimo kako se svojom izradom okvir dosta razlikuje od spominjanog Terraga po većim profilima cijevi i oblikom te po blagoj paraboli donje cijevi. Kako se sve navedeno na papiru ponaša u praksi, otkrit ćemo uskoro…
Easy rider
Prvi komentar našeg testnog vozača bio je: ‘Koliko je težak? Čini mi se dosta lagan. Baš je gušt penjati se njime.’
Iako na papiru njegovih 14 kilograma ne odaju dojam lakoće, u vožnji je stvar potpuno drukčija. Talon 2 je okretan, lagan i vrlo upravljiv. Već pri samom startu zavest će vas njegova natjecateljska geometrija, pa ćete poželjeti zavrtiti pedale i popeti se na kakav brežuljak. U prilog dobrom osjećaju ‘na volanu’ ide i duga lula koja poziva na svladavanje uspona. Na brzim zavojima i tvrdom terenu Talon se najbolje osjeća, a s njime i vozač. Već poznata Dart 2 vilica odlična je na većim brzinama, ali ponekad će lakšim vozačima djelovati pretvrdo. Zbog dobrih karakteristika na zahtjevnim terenima i većim brzinama morat ćete žrtvovati udobnost na neravninama pri sporijoj vožnji, pogotovo ako ste lakši od 70 kilograma. S vremenom i upotrebom će vilica ponešto popustiti, pa bi tada stvari trebale i nezadovoljnicima sjesti na mjesto. Izdvojimo još Maxxisove gume odličnog gripa na suhom te malog otpora kotrljanju čije karakteristike nisu tako odlične u mokrim i blatnim uvjetima.
Zaključak
Pred nama je čistokrvni sportaš koji zauzima srednje mjesto po opremljenosti u Talon seriji. Nivo opreme kod Gianta prepoznat ćete po oznaci od 0 do 4 pored imena bicikla, pa tako Talon 2 cijenom od 4999 kuna spada u srednju sport klasu koja se nalazi između rekreativne i one natjecateljske. Odlučite li se za ‘dvojku’ dobit ćete okretnog i spretnog penjača spremnog za najveće izazove. Vilica je na malo tvrđoj strani te u prilog jurnjavi i performansama onima koji traže takvu vožnju. Gledajući cijeli ‘paket’ možemo se složiti da ovaj bicikl traži više od rekreativca. Njegova geometrija traži veći broj okretaja, a nivo opreme je dovoljno dobar da to potrpi. Još ako ga „uhvatite” na sniženju…
Giant Talon 2 (2010)
Navikli smo da nam iz Gianta stižu bicikli koji svojom opremom, u određenim cjenovnim kategorijama, zadaju glavobolje ostalim proizvođačima. Jedan od dobrih primjera je i Terrago kojeg smo imali prilike usporediti u prošlom broju Bikera, a jedini se u testnoj skupini isticao hidrauličnim disk kočnicama. I dok se Terrago na taj način usudio iskoračiti iz čisto rekreativne klase u onu sportsku, Talon bi se, po svemu sudeći, trebao u njoj osjećati kao kod kuće ili bolje rečeno kao kod šume, brda, gore...
Želja Giantovaca je da Talon bude punokrvni sportski bicikl pa su se potrudili da dizajn prati njegovu namjenu. Već poznata nijansa Giant plave boje nije svakom oku ugodna. Iz tog razloga tu su bijele ručice volana, Rock Shox Dart 2 vilica, čeljusti Giant kočnica te sjedalo iz Giantove kuće, pa je krajnji rezultat dobar kontrast, a cilj sportske vizije dizajnera postignut.