Ako još uzmemo u računicu da se radi o 27ici, bez oklijevanja smo prihvatili priliku za dvodnevnim druženjem brežuljcima najdraže gore. Internet stranica zastupnika trenutno nudi 13 Talona u raznim kombinacijama dimenzija kotača i opreme, a tu je i jedan elektro Talon. Unatoč slatkom zovu 29era i znatiželji prema elektru, ipak nas srce vuče najopremljenijoj 27ici po cijeni od 10.999,99 kuna. Spomenimo da raspon počinje od 3.999,99 kuna za model 5 kojeg smo također imali priliku voziti.
Tehnikalije
Već smo opjevali geometriju Talona nekoliko puta i njegov okvir za koji smatramo da je jedan od najbolje odmjerenih sportskih hardtailova. Svaka nova inačica Talona lakša je za nekoliko grama, a geometrija je baš onakva kakvu preferiramo kod hardtaila - nešto otvorenijeg kuta vilice od uobičajenog standarda u XC svijetu i stražnjeg kuta koji dozvoljava intenzivno pedaliranje sa sjedala. Položaj na biciklu dozvoljava i nešto opuštenosti iako je dovoljno sportski kada treba ‘potegnuti’ i držati tempo. Poneki komad opreme za koji smo osjetili da bismo s vremenom možda nadogradili na slabijoj ‘jedinici’ sada je tu, pa ćemo na raspolaganju imati jače 447 hidr. kočnice i mnogo solidniju Foxovu 32 Evolution vilicu sa CTD sistemom zadanih modova i 100mm hoda. Ne zaboravimo niti dodatak u vidu ‘lock-outa’ na volanu, koji veseli jer olakšava pripremu pred kakvom zahtjevnom uzbrdicom.
Od serijskog popisa iskočio je XT pogon kao svojevrsno pojačanje testnog modela naspram serijskog Deore, pa to trebamo uzeti s rezervom kod donošenja zaključaka. ‘Nula’ nam donosi i poboljšanje mjenjačkih komponenti, pa imamo SLX ručice i prednji mjenjač u kombinaciji sa stražnjim XT Shadow u 10 stupanjskoj varijanti, odnosno ukupno 30 prijenosnih omjera. Kotači su sastavljeni od Giantovih boljih obruča S-XC2 i Tracker naba, dok je izbor guma Rapid Rob iz Schwalbea, pretpostavljamo, odabran na kartu univerzalnosti.
Vožnja
Za vrlo dinamičan i zabavan Talonov okvir, oduvijek tvrdimo da zaslužuje višu klasu komponenti. Na taj način izdiže se još više od sličnih bicikala na tržištu, pa sve sjeda na svoje mjesto. Brze reakcije i lakoća upravljanja kada pretjerate s tempom dobile su uporište u opremi koja to može s lakoćom popratiti. Sada i kočimo s više finesa i kontrole jer je 447 ipak nešto kvalitetnija kočnica. Stoga su i naše reakcije na ručici kočnica kasnije, a posljedično tomu i vožnja dobiva na fluidnosti.
Malo nam u tome ipak odmažu gume. Smatramo da je Rapid Rob siguran izbor za prvu ugradnju, ali na zahtjevnijim stazama pokazuju granice svojih mogućnosti. Korijenje i kamenje ipak zahtjeva nešto jaču i agresivniju gumu, pa su definitivno najslabija karika koja ograničava da iskusimo krajnje nagibe i sigurnost u ekstremnim uvjetima. Zbog toga nismo ništa manje uživali na stazama, koje su Talonov domaći teren. To su brzi i zavojiti singletrackovi s kratkim sprintevima ili ozbiljni usponi. U stvari, što god bacili pred Talon odradit će kao od šale, a niti nakon cijelodnevne vožnje neće nestati faktor zabave koji nudi.
Zaključak
Najjači Talon definitivno ima formulu koja dobiva. Izvanredan okvir sada ima opremu kakvu zaslužuje, pa nema razloga da tražimo dlaku u jajetu. Dobro, možda bi nas usrećile druge gume, ali njih bismo ionako vrlo brzo promijenili, pa se ne možemo za to uhvatiti. Talon 0 zato predstavlja optimalnu kombinaciju mogućnosti i svestranosti po uloženoj kuni. Jedan je od onih bicikala s kojim zaboravljate na tehnikalije i analizu, pa uživate u svakom metru staze. Idealan za one koji provode mnogo vremena na biciklu i nemaju najdraži tip staze.
Photo: Biker