Od Gianta uvijek imamo velika očekivanja s obzirom na njihov impresivan razvojni tim. Za 2017-u pod XTC nazivnikom su tako nastali potpuno novi Advanced + sa povećanim kotačima (guma do 3 inča širine), Advanced SS (singlespeed) i XTC 29eri dok je ostatak serije pretrpio ‘facelift’ uz poboljšanja na području opreme i na bitnim mjestima poput vilice ili naba. Naša testna karbonska ‘trojka’ sa 27.5’’ kotačima tako ima novu Foxovu vilicu umjesto Rock Shoxa te Boost nabe o čemu ćemo više u tehničkom dijelu. Cijena sada iznosi 17000 kuna što ga svrstava u predvorje pravih natjecateljskih bicikala stoga očekujemo isto takve performanse.
Tehnikalije
XTC svoj natjecateljski pedigre duguje kompaktnim dimenzijama i agresivnoj geometriji te prije svega okviru od vlastitog kompozita naziva T-700. Monocoque tehnologija izrade od jednog komada zaslužna je za besprijekorni okvir, koji je jedan od najnaprednijih dizajna uopće, a sama završna obrada je kategorija za sebe. Uz već, za ovu klasu, standardni Overdrive konusni steerer i Pressfit BB tu su neke ‘poslastice’ poput integrirane obujmice cijevi sjedala i nosača čeljusti stražnje kočnice, kojima se štedi masa i povoljno utječe na dizajn okvira. Tablica sa geometrijom ostala je netaknuta - 69.5° na vilici i 73° na cijevi sjedala pobjednička su kombinacija, pa zašto ih mijenjati. Isto tako kratki međuosovinski razmak (1088mm) ili duljina ‘chainstaya’ od 430mm, koji su već opjevani nakon mnogih vožnji unazad nekoliko godina. Velika promjena zato dolazi u vidu nove Foxove 32 Float SC 100 milimetarske vilice, za koju Fox tvrdi da nudi veliki napredak na stazi uz osjetno smanjenje mase. Step-Cast (SC) podrazumijeva kraće gornje cijevi te 10mm uži profil čime je smanjena masa i povećana krutost, a tu je i Giant Tracker naba Boost standarda 15x110 sa Kabolt osovinom, koja pojednostavljuje pritezanje i dodatno olakšava sistem za 30ak grama. FIT4 Damper nudi 3 položaja otvorenosti (kao CTD), pa cijela priča i ulaganje u vilicu na papiru izgleda opravdanim no strpimo se do praktičnog dijela za dojmove. Prije toga spomenimo još stražnju nabu, također povećanu na 12x142mm dok je mehaniku jednostavno opisati –sastoji se od Shimanove 10 stupanjske Deore grupe sa dva pogonska lančanika s 38 i 24 zupca. Kočnice su također Shimanove (M365), a na kotačima Racing Ralph ove godine narastao na 2.25 inča.
Vožnja
XTC je naš stari znanac na stazi za kojeg smo mislili da nas više ne može ničime iznenaditi. I dalje je tu izražena upravljivost i kontrola u kombinaciji s kompaktnim dimenzijama bicikla, pa sve skupa rezultira munjevitim promjenama nagiba i preciznošću za što treba imati iskustva u rukama i nogama. No, sada je XTC otišao još korak dalje novom vilicom, koja je olakšala prednji kraj i donijela novi moment vrlo osjetan kada se radi o mirnoći prednjeg kotača i kontaktu s podlogom. Čini se da je XTC sada stisnut na podlogu, pa sve ide fluidnije i bez iznenađenja iz smjera volana. Pohvale Foxu, ali i Giantu na odabiru. Što se tiče opreme s obzirom da ne raspolažemo top komponentama reakcije mehanike su bez značajnijih zamjerki, ali će za ozbiljne utrke XTC ipak trebati nešto robusnije i lakše mjenjače kako bismo iskoristili svaku stotinku na štoperici. Naše kritike prema gumama kao da su uvažili u Giantu, pa je nova širina donijela poboljšanja u trakciji. XTC je promjenama sada još stabilniji bez utjecaja na krajnju masu, barem je mi nismo osjetili u vožnji. Naprotiv.
Zaključak
XTC okvir klasa je za sebe, pa je za 2017-u zasluženo primio odličnu novu Foxovu vilicu i kotače s Boost nabama. Tu su i šire gume dok u oči upada Deore mehanika. Slažemo se, XTC zaslužuje vrhunsku opremu, ali tada i cijena proporcionalno raste. Ovako postavljen u optimalnom je balansu između vrhunskih performansi i cijene, a za nadogradnju ima vremena. Mjenjači su ionako potrošna oprema.
Photo: Biker