XTC je omiljeno sredstvo trkača u XC kategorijama, pogotovo u karbonskim inačicama, a osim dvije gradacije karbonskih vlakana, na izbor su i dvije dimenzije kotača prema osobnim preferencijama (visini) vozača (27.5'', 29''). Predmet naših snova se odaziva na XTC Advanced SL 27.5 1 iz čega se lako može zaključiti da se radi o 27ici s najjačim okvirom (Advanced Composite SL) i opremi tik do najjače verzije s oznakom 0. Ozbiljnost cijele priče leži u činjenici da se ovaj primjerak nalazi u rukama XC virtuoza Đanija Simčića, osobe koja je osvojila gotovo sve što se osvojiti dalo na domaćoj XC/XCM sceni.
Spomenuti okvir (SL) spada u Giantovu top kategoriju s odnosom čvrstoće i mase među najboljima na tržištu, a njegova masa od 970 grama dovoljno govori o tome. Giant sam proizvodi okvire, a neke od tehnologija koje je razvio i implementirao razlog su izvrsnosti i nedodirljivosti drugih proizvođača. CNT ili Carbon Nanotube Technology dodatak je u obliku molekula polimera koji se dodaje između karbonskih vlakana, a rezultat je 14% veća otpornost na udarce. Fusion Process i Continuous Fiber Technology (CFT) tehnologije su kojima se dodatno olakšava i ukrućuje okvir u procesu proizvodnje.
Prva se odnosi na ručno tkanje i spajanje gornje cijevi i cijevi sjedala, a CFT omogućuje manje spojeva odnosno veće komade vlakna u izradi prednjeg trokuta. Ovaj okvir odlikuje se još Overdrive2 povećanim konusnim steererom (1-1/2” - 1-1/4”), proširenim 'Powercore' BB-om (86mm) i asimetričnim 'chainstayima' te internom stegom za cijev sjedala. Vrhunski okvir zahtjeva isto takvu opremu, pa je tu RockShox SID vilica sa PushLoc funkcijom i 15mm Thruaxle osovinom, a isti sistem osovine nalazi se i na stražnjem kotaču u verziji od 12mm. Ništa manje važna nije niti pogonska grupa, ovdje 11-stupanjska SRAM X01 sa karbonskim kurblama i zupčanikom s 34 zubaca, a istoimeni su mjenjač i ručice.
Razočaralo bi nas bilo što osim karbonskih obruča, a tu su i istoimene nabe Giant P-XCR Composite na kojima su Schwalbe Racing Ralph EVO TR širine 2.1 inča. Spomenimo još Avidove Elixir 7 kočnice koje zaokružuju priču, a rezultat nabrojenog na kraju je impresivnih 9.2kg mase.
Kratko vrijeme provedeno na biciklu odmah daje do znanja da ovaj XTC nije za prosječne vozače. Iznimno lagan i krut, nizak i kompaktan ne nudi niti trunku udobnosti, a nemirni stražnji kraj trudi se izbaciti vozača sa sjedala. Reakcije prednjeg kraja instantno prate zamisli, a raspoloživo vrijeme nije bilo dovoljno da se dovoljno opustimo na biciklu i iskušamo sve što nudi. Zadovoljni smo jer smo iskusili dio doživlja koje uživaju vozači Giant Pro XC Team-a, a sada je vrijeme da se oprostimo s bolidom i vratimo našim udobnim traktorima.
Photo: Biker