No mi smo tu da to ispravimo, pa ćemo provozati pristupačnu 29ku istih korijena – Big Curve 9.30. Zastupnik u ovoj seriji nudi sedam MTB modela s 29 inčnim kotačima i jedan opremljen dodacima za gradsku vožnju. Raspon cijena počinje s 2999 kuna, a završava s 9499 kuna za Big Curve 9.70, dok naš testni primjerak košta 3.999 kuna.
Tehnikalije
29ka s početnog dijela ponude kod Haibikea ne znači da je izrađena s manje pažnje od ostalih u seriji. Aluminijska legura 6061 brine da je okvir dovoljno čvrst i lagan, a završna obrada na visokom je nivou kao i kod skupljih modela. Iako skrojen od klasičnih oblika cijevi, završni pečat ipak daju moderne grafike i natpisi koji se nastavljaju i na nogama Suntourove XCT vilice. Iako spada u osnovne modele nudi 100mm hoda i hidraulično zaključavanje, a radi na principu čelične opruge i elastomera. Zadovoljit će potrebe rekreativaca, a u suradnji s 29 inčnim kotačima i malo više od toga. Oni koji pretjeraju s aktivnostima u prirodi moći će se osloniti na hidrauličke kočnice Auriga iz Tektrovog programa sa 180/160mm diskovima, dok bi ograničenja u pogledu prekomjerne uporabe sile mogle pokazati pogonske komponente i mjenjači iz Shimanovog osnovnog razreda. Kombinacija Altus-Acera omogućava 3x8 prijenosnih omjera sasvim dovoljnih za gradsku i umjerenu sportsku vožnju, a u tome će uvelike pomoći 29 inčni kotači i njima prilagođena geometrija. Prednja vilica s podlogom zatvara 69° što ide u prilog lakšem svladavanju prepreka, a tu je i duljina međuosovinskog razmaka od 1125mm, koja povoljno utječe na stabilnost i sigurnost pri većim brzinama. Detalje ponašanja bicikla u stvarnim uvjetima opisat ćemo u praktičnom dijelu, a spomenimo još ‘kućnu’ Haibikeovu opremu poput guma ili sjedala te XLC komponente na mjestu lule, gripova, naba, cijevi sjedala i volana.
Vožnja
14.5 kilograma mase u skladu je s očekivanjima i cijenom, a svoj doprinos dali su i veliki kotači. Rekreativna kategorija ne nudi rekorde po pitanju ukupnih masa bicikala, a naknadna nadogradnja lakšim komponentama ili npr. gumama može znatno popraviti rezultat. Big Curve prilično je dugačak bicikl, a i zadnji krak koji uvelike utječe na vozna svojstva prilčno je dug (445mm). Stoga niti ne čudi dobar osjećaj Haibikea kad se razvrti ili nabere brzinu na kakvoj nizbrdici. Tada će doći do izražaja mirnoća čak i na velikim preprekama postignuta otvorenim kutem vilice uz pomoć 29’’ kotača. Zbog toga će nešto potrpjeti okretnost i upravljivost bicikla, ali ne u toj mjeri da bi u ovoj klasi mogli prigovarati. Hidraulika i diskovi sigurno zaustavljaju bicikl čak i kad forsirate vožnju nizbrdicama, a na račun nešto zahtjevnijeg održavanja imati ćete mirnu savjest i sigurno zaustavljanje u svim uvjetima. Prva ograničenja ukoliko zaboravite cijenu bicikla i upustite se u ozbiljno natjeravanje brdima pokazati će mijenjači, koji će vjerojatno odraditi zadatak, ali uz dosta kraći životni vijek. Ukoliko vas više zanima gradska vožnja, uz redovno održavanje neće biti potrebe za nadogradnjom komponenti. Razmislite o prilagodbi guma vlastitim potrebama i podlogama koje najviše koristite.
Zaključak
Haibikeov adut u početnom segmentu 29ki mogao bi biti zanimljiv vozačima rekreativcima, koji žele optimalan odnos mogućnosti i cijene. Big Curve dobro će odraditi i kakvu zahtjevniju stazu, biti siguran na nizbrdicama i neravninama, a između vikend vožnji služit će vas odlično u vožnjama gradom. Nešto veća masa ide u kompletu s većim gabaritima i niskom cijenom, a uz sličnu cijenu kao konkurencija mogao bi prevladati dizajn i nijanse u opremi.
Photo: Biker