www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
04. Ožujka 2015.

Haibike Big Curve 9.30

Haibike Big Curve 9.30
3.999,00 kuna
4 fotografija

Ukoliko se vratimo oko dvije godine unazad, prisjetit ćemo se da smo na testu imali senzaciju - prvi hardtail sa 27.5'' kotačima i to baš Haibike Big Curve. Haibike je rado viđen u redakciji iako je ova njemačka tvrtka nepravedno manje zastupljena među domaćim vozačima i to najvećim dijelom zbog neinformiranosti.

Haibike Big Curve 9.30 slika 1

No mi smo tu da to ispravimo, pa ćemo provozati pristupačnu 29ku istih korijena – Big Curve 9.30. Zastupnik u ovoj seriji nudi sedam MTB modela s 29 inčnim kotačima i jedan opremljen dodacima za gradsku vožnju. Raspon cijena počinje s 2999 kuna, a završava s 9499 kuna za Big Curve 9.70, dok naš testni primjerak košta 3.999 kuna.

Haibike Big Curve 9.30 slika 1

Tehnikalije

29ka s početnog dijela ponude kod Haibikea ne znači da je izrađena s manje pažnje od ostalih u seriji. Aluminijska legura 6061 brine da je okvir dovoljno čvrst i lagan, a završna obrada na visokom je nivou kao i kod skupljih modela. Iako skrojen od klasičnih oblika cijevi, završni pečat ipak daju moderne grafike i natpisi koji se nastavljaju i na nogama Suntourove XCT vilice. Iako spada u osnovne modele nudi 100mm hoda i hidraulično zaključavanje, a radi na principu čelične opruge i elastomera. Zadovoljit će potrebe rekreativaca, a u suradnji s 29 inčnim kotačima i malo više od toga. Oni koji pretjeraju s aktivnostima u prirodi moći će se osloniti na hidrauličke kočnice Auriga iz Tektrovog programa sa 180/160mm diskovima, dok bi ograničenja u pogledu prekomjerne uporabe sile mogle pokazati pogonske komponente i mjenjači iz Shimanovog osnovnog razreda. Kombinacija Altus-Acera omogućava 3x8 prijenosnih omjera sasvim dovoljnih za gradsku i umjerenu sportsku vožnju, a u tome će uvelike pomoći 29 inčni kotači i njima prilagođena geometrija. Prednja vilica s podlogom zatvara 69° što ide u prilog lakšem svladavanju prepreka, a tu je i duljina međuosovinskog razmaka od 1125mm, koja povoljno utječe na stabilnost i sigurnost pri većim brzinama. Detalje ponašanja bicikla u stvarnim uvjetima opisat ćemo u praktičnom dijelu, a spomenimo još ‘kućnu’ Haibikeovu opremu poput guma ili sjedala te XLC komponente na mjestu lule, gripova, naba, cijevi sjedala i volana.

 

Haibike Big Curve 9.30 slika 2

Vožnja 

14.5 kilograma mase u skladu je s očekivanjima i cijenom, a svoj doprinos dali su i veliki kotači. Rekreativna kategorija ne nudi rekorde po pitanju ukupnih masa bicikala, a naknadna nadogradnja lakšim komponentama ili npr. gumama može znatno popraviti rezultat. Big Curve prilično je dugačak bicikl, a i zadnji krak koji uvelike utječe na vozna svojstva prilčno je dug (445mm). Stoga niti ne čudi dobar osjećaj Haibikea kad se razvrti ili nabere brzinu na kakvoj nizbrdici. Tada će doći do izražaja mirnoća čak i na velikim preprekama postignuta otvorenim kutem vilice uz pomoć 29’’ kotača. Zbog toga će nešto potrpjeti okretnost i upravljivost bicikla, ali ne u toj mjeri da bi u ovoj klasi mogli prigovarati. Hidraulika i diskovi sigurno zaustavljaju bicikl čak i kad forsirate vožnju nizbrdicama, a na račun nešto zahtjevnijeg održavanja imati ćete mirnu savjest i sigurno zaustavljanje u svim uvjetima. Prva ograničenja ukoliko zaboravite cijenu bicikla i upustite se u ozbiljno natjeravanje brdima pokazati će mijenjači, koji će vjerojatno odraditi zadatak, ali uz dosta kraći životni vijek. Ukoliko vas više zanima gradska vožnja, uz redovno održavanje neće biti potrebe za nadogradnjom komponenti. Razmislite o prilagodbi guma vlastitim potrebama i podlogama koje najviše koristite.

Haibike Big Curve 9.30 slika 3

 

Zaključak

Haibikeov adut u početnom segmentu 29ki mogao bi biti zanimljiv vozačima rekreativcima, koji žele optimalan odnos mogućnosti i cijene. Big Curve dobro će odraditi i kakvu zahtjevniju stazu, biti siguran na nizbrdicama i neravninama, a između vikend vožnji služit će vas odlično u vožnjama gradom. Nešto veća masa ide u kompletu s većim gabaritima i niskom cijenom, a uz sličnu cijenu kao konkurencija mogao bi prevladati dizajn i nijanse u opremi. 

 

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Recenzije

Polygon Stratos 7 Disc Carbon

15 950,00 HRK

08. Svibnja 2022.

Vozili smo karbonac koji ne viđamo često na našim cestama. Polygon, indonezijski brend koji je u svojim krajevima stekao zavidnu...

Recenzije

Head Lagos II eMTB

20 799,96 HRK

25. Travnja 2022.

Već dugi niz godina Head više nije sinonim samo za tenis i skijanje, već i bicikle u čiju su industriju pristupili prije više...

Recenzije

1x12 na cestovnom biciklu?

50 900,00 HRK

31. Kolovoza 2021.

STRADA TEAM RED AXS ETAP 3TNa nedavnu vikend vožnju u Oroslavje smo išli cestovnim biciklima iz Zagreba, a jedan od njih je bio...

Na vrh

Specifikacije

Naziv: Haibike Big Curve 9.30
Brend: Hai Bike
Cijena: 3.999,00 kuna
Okvir: Aluminium 6061 29
Prednja vilica: Suntour XCT HLO,100mm
Kočnice: Tektro Auriga hidr. 180/160mm
Prednji mjenjač: Shimano M190
Zadnji mjenjač: Shimano Acera 8 st.
Ručice mjenjača: Shimano Altus
Pogon: Shimano M171, 42/34/24
Sjedalo: Haibike MTB
Gume: Haibike MTB 29x2,1
Obruči: Ryde DB 19
Glavčine (nabe): XLC QR
Težina: 14,5

Geometrija

Kut vilice (A): 69
Međuosovinski razmak (B): 1125
Dužina cijevi sjedala (C): 500
Kut cijevi sjedala (D): 73
Efektivna duljina gornje cijevi (E): 610
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F): 445
Veličina bicikla: L