U najpopularnijoj Kreidlerovoj brdskoj seriji Dice, svoje mjesto našao je i 27.5 inčni Big 3.0 koji je spreman na osvajanje donjeg dijela tržišta s obzirom na cijenu od 4099kn ili 3.894.05kn s popustom. Osvježeni, upadljiv dizajn došao je s novim promjerom kotača i pokazuje da Kreidler ide ukorak sa svjetskim trendovima. O uspješnosti dizajna ostavljamo čitateljima da prosude sami, a vozna svojstva i snalaženje u pravim brdskim uvjetima trebao nam pokazati na stazi Gović u okolici grada Jastrebarskog. Big 3.0 je bicikl koji budućim vlasnicima neće poslužiti da obaraju rekorde staze, ali bi, sudeći prema opremi, trebao osigurati sigurnu vožnju, pa ćemo ga prije nego ga predamo u ruke testnom vozaču detaljno analizirati.
Tehnikalije
Dice Big 3.0 najskromnije je opremljena 650ka u ponudi zastupnika Kreidlera, a ukupno je raspoloživo osam varijanti koje sežu i u karbonske inačice kod modela Stud. ‘Naš’ Kreidler nudi klasični aluminijski okvir izrađen od 6061 legure kakve nalazimo na većini današnjih brdskih bicikala, pa čak i na mnogim višestruko skupljim od ovog. Cijevi okvira prilično su jednostavnog oblika, bez suženja ili zaobljenja kako bi se dobilo na atraktivnosti, pa cijeli okvir možemo nazvati konzervativnim. Kombinacija vrlo živih boja ima zadaću razbiti taj dojam, pa bicikl u konačnici djeluje zanimljivo.
Pogled na opremu govori nam da se radi o početnom segmentu dijelova, ali uglavnom su to imena koja već dobro poznajemo i nismo do sada imali previše prigovora na pouzdanost s obzirom na cijenu. Stoga, Suntourova XCT vilica s mehaničkim zaključavanjem i Shimano Acera mjenjačke komponente sa 3x8 stupnjeva prijenosa mogu biti dovoljne za većinu rekreativaca i gradskih vozača. Tu su provjerene Shimanove M446 hidraulične kočnice čija je pouzdanost već potvrđena na mnogim biciklima koje smo vozili, a kombinacija su jednostavnog održavanja, dobre sile kočenja i osjećaja na ručicama. Kotači se sastoje od Mach1 Neo disc obruča, Quando naba te Schwalbe Rapid Rob guma širine 2.25 inča. Spomenimo još Suntourov XCT pogon koji bi trebao potrpiti sve rekreativne zadaće i poneko jače gaženje.
Vožnja
Za razliku od mnogih pristupačnih bicikala koje kad uzmete u ruke pomislite da su od olova, Kreidlerovih 14 kilograma nije odavalo takav dojam, odnosno bilo je tu i mnogo težih primjeraka. S obzirom da je položaj sjedenja naklonjen ‘kruzanju’ prirodom i naginje opuštenom, prije vožnje zahtjevnijom XC stazom, morali smo okrenuti lulicu volana prema dolje kako bismo dobili na agresivnosti i preciznosti upravljanja. 27 inčni Kreidler pokazao se u prednosti nad svojom početnom 26 inčnom konkurencijom iz jednostavnog razloga – većeg promjera kotača. Dodatni centimetri promjera ipak doprinose osjećaju sigurnosti i stabilnosti kod većih brzina, dok gazna površina nije osjetno veća da bi kvarila okretnost. Iz tog razloga će početnici profitirati ako se upuste u izazove iznad svojih mogućnosti. Kreidler dobro koči, nisu mu problem niti usponi uz potreban oprez na mjenjačku grupu, ipak se radi o osnovnom paketu. Isto vrijedi i za Suntourovu XCT vilicu koja ne dozvoljava velike dropove, ali će solidno služiti u svakodnevnim vožnjama i aktivnostima u prirodi.
Zaključak
Kreidlerova pristupačna 650ka oslanja se na traicionalan dizajn okvira i upadljive boje kako bi privukla zanimanje. Njegove prednosti su u tome da će početnicima u brdskom biciklizmu pružiti dodatnu sigurnost povećanim promjerom kotača bez negativnih efekata kakve sa sobom nose 29ke. U domeni rekreacije oprema će pružiti vožnje bez straha od otkazivanja poslušnosti, pogotovo ako se redovito održava.
Photo: Biker