Dice serija imala je nekoliko predstavnika u našoj redakciji prošle godine, pa možemo reći da su nam Kreidleri ostali u sjećanju po klasičnom dizajnu okvira, ugodnoj geometriji i primamljivoj cijeni. Niti Dice big 3.0 nije izuzetak, a sada je u novom ‘ruhu’ tj. osviježen za ovu godinu i unatoč općem poskupljenju bicikala, čak je mrvicu povoljniji nego prošlogodišnji model. Cijena mu je 3999 kuna, pa će biti zanimljiv onima koji ulaze u svijet ozbiljnih brdskih bicikala ili vozačima koji se žele prebaciti na 27-inčni promjer kotača. Nakon prošlogodišnjih kričavih boja, koje su bile diskutabilne i podijelile mišljenja, novi model daje sasvim drugi dojam i možemo reći da spada u zanimljive bicikle.
Tehnikalije
Od desetak aluminijskih Dice modela u ponudi zastupnika Big 3.0 je početni, iako cijela serija dijeli zajedničke karakteristike u dizajniranju okvira, ali i u geometriji. Ne nalazimo službene brojke geometrije na stranicama proizvođača, pa ćemo se pouzdati u naše dojmove nakon vožnje koji su nam puno bitniji. Ako promotrimo pažljivije okvir vidjet ćemo da kod Kreidlera nema modernih trikova za privlačenje pažnje kupaca poput mnogokutnog profila cijevi, zavinute i proširene donje cijevi, ispeglanih varova ili Powder coating bojanja. Kod Kreidlera su stvari poprilično jednostavne. Tu je prilično konzervativan okvir od 6061 alu legure sa, ove godine, diskretnim grafikama i ne možemo reći da bicikl nije zanimljiv. Zadana cijena diktira i nivo opreme, a možemo reći da odabir nije loš jer na raspolaganju imamo hidraulične kočnice M355 iz Shimana, Acera mehaniku sa 3x8 stupnjeva, XCT pogon iz Suntoura te istoimenu vilicu sa 100mm hoda. To će biti dovoljno za svladavanje lokalnih brda i bezbrižne cjelodnevne ture uz redovito održavanje bicikla. Morramo navesti i kotače, za koje isto tako nemamo što prigovoriti s obzirom na cijenu, a sastavljeni su od Schwalbe Rapid Rob guma na Mach1 Neo obručima i Parallax nabama. Masa bicikla je nešto ispod 14 kilograma što je u skladu s očekivanjima i ne bi trebala biti zabrinjavajuća. Ukoliko vam se sviđa bicikl, a želite smanjiti masu, uvijek možete s vremenom investirati u bolje i lakše komponente.
Vožnja
Već smo upoznati s osobinama Kreidlerovih Dice bicikala i opet nalazimo opuštenost i ugodan položaj kao zajedničku karakteristiku početnih modela. Možemo istaknuti kočnice kao najbolji komad opreme, pa će svojom snagom i osjećajem na ručicama uzdignuti dojam i sigurnost na viši nivo. Bicikl se ne čini težak u pravim brdskim uvjetima na XC stazi iako su mu ograničenja nametnuta osjetljivošću vilice i rekreativnim paketom mehanike. Oni rade solidno pod umjerenim opterečenjima, a kad se tempo požesti potreban je oprez kako bi im se produžio vijek trajanja. Dice ostavlja dobar dojam na većim preprekama, a 27-inčni promjer i geometrija pogoduju manje iskusnima jer će pružiti nešto mirniji prelaz preko zahtjevnih terena i velikih dropova. Prednosti Dice-a dolaze do izražaja na dugim vožnjama jer će omogućiti lagodno i neopterećeno bicikliranje bez opterećenja na tijelo vozača.
Zaključak
Kreidler Dice Big 3.0 dolazi u diskretnijem izdanju boja za ovu godinu, koje mu mnogo bolje pristaju. Zadržao je nivo opremljenosti uz nešto nižu cijenu (veliki plus) i karakteristike, koje ga čine ugodnim biciklom. Kočnice posebno hvalimo u ovoj klasi, dok ostatak opreme zaslužuje barem epitet solidnog. Ljubitelji klasičnog dizajna naći će u Kreidleru bicikl za sebe.
Photo: Biker