Kada govorimo o gradskim biciklima ili, u ovom slučaju, kategoriji cross standard bi bio bicikl uspravnijeg tj. ugodnijeg položaja za vožnju od brdskih bicikala uz umjerenu, rekreativnu opremu iz početnih serija koja će ispuniti zahtjeve gradskih vozača u svakodnevnom korištenju. No, što se događa kada želite beskompromisni gradski bicikl bez ograničenja, kojeg možete izrabljivati bez ikakvih briga oko pouzdanosti ili krenuti na duga putovanja? Tada u obzir dolaze bicikli poput Kross Evada, a mi imamo zadovoljstvo testirati najjače opremljeni model 7.0 od ukupno sedam raspoloživih iz Evado serije. Kada pogledamo njegovu opremu mogli bismo pomisliti da se radi o natjecateljskom MTB-u uz odmak na području vilice i 28 inčnih kotača sklonijih tvrdim podlogama.
Okvir i oprema
Izrada i aluminijska legura okvira ne razlikuju se od Krossovih ostalih modela, koji su iznimno pedantno obrađeni i zaglađeni na mjestima varova, pa neupućeni, ali i upućeni promatrači nerijetko pitaju radi li se o kakvom karboncu. Na dojam utječu i sajle mjenjača koje su sprovedene kroz okvir bicikla te tako ne kvare zanimljive linije i oblike cijevi u diskretnim zagasitim grafikama. Okvir je sposoban primiti podosta tereta ukoliko ugradite prtljažnike i opteretite ga torbama, ali će u tom slučaju ukupna masa debelo nadmašiti deklariranih 13.7kg, inače odličnih za jedan gradski bicikl. Vilica je preuzeta s prošlogodišnjeg modela (Suntour NCX-E), a radi se o zračnom principu sa 63mm hoda, i više nego dovoljnih za grad ili kakvu lošu cestu ili makadam.
Opremljena je i polugicom za zaključavanje na volanu koja uvelike olakšava korištenje i blokiranje kada ste na ravnom. Oprema koju bi rado koristili mnogi ‘’brdaši’ nalazi se na mjestima mehanike i naba, a dolaze nam iz viših Shimanovih serija SLX i XT (3x10 prijenosnih omjera) te Deore (nabe i kočnice). Pogon je ipak prilagođen cestama gdje dominiraju veći zupčanici, a također je Shimanov – LX sa 48/36/26 zubaca. Mjesta na biciklu s kojima je vozač konstantno u dodiru – sjedalo, ručice i pedale prilagođene su udobnosti pod pretpostavkom da će se na ovom Evadu provoditi dosta vremena i raditi mnogo kilometara. Tako su ručice ergonomske sa povećanom površinom za oslonac ruku, sjedalo je jedno od najudobnijih na tržištu – Selle Royal Look In sa ventilirajućim kanalom, a pedale su iz produkcije VP-a. Opis kompleta završavamo kotačima iz vlastite proizvodnje na kojima su jedne od najpopularnijih cestovnih guma - Schwalbe Marathon Mondial.
Na cesti
Kako i dolikuje svijetskom putniku Evado 7.0 je lagan, udoban i bešuman. Udobnost je izražena i na visokom nivou, ali ne na štetu onih koji žele visok ritam vožnje. Iz tog razloga sjedalo je užeg profila, a oprema iz više klase. Bicikl glatko nabire brzinu, izmjene stupnjeva su precizne i trenutne, pa samo ostaje pokazati koji tempo ste sposobni držati. Veliki pogonski zupčanici idealni su za cestu, tu je i odličan prijenos snage na kotač, a iz tog razloga su i kočnice iz MTB segmenta – da nas mogu efikasno zaustaviti. Zamjerki nemamo niti na vrhunske putne gume malog otpora, koje odlično drže cestu i lako ulaze u nagibe. Tu je i auto ventil praktičan na putovanjima i kompatibilan sa kompresorima na benzinskim postajama, a ne bunimo se niti na zaštitni sloj protiv bušenja. Evado 7.0 zamišljen je i da skrene s ceste na prirodne terene. Tu ne može briljirati kao na cesti, ali će pošteno odraditi vožnju u skladu s visokim prednjim krajem, mogućnostima vilice i njenih 63mm hoda.
Zaključak
Uživali smo natjeravajući Kross Evada gradom postižući putne brzine ravnopravne prometu i u besprijekornom radu njegovih komponenti. Udobnost je usklađena sa sportskim potencijalom, pa je moguće kombinirati ove dvije inače teško spojive kategorije, a isto tako ga je lako moguće zamisliti natovarenog i spremnog za daleka putovanja. Evado ne ostavlja nimalo sumnji u pouzdanost i vrlo rado bismo se njime uputili u avanture na cesti, ali i izvan njih. Preporučamo ga rado gradskim vozačima ili putnicima, koji si mogu priuštiti ovako dobru opremu te se samo koncentrirati na put.
Photo: Biker