Svaki puta se začudimo kada nam na test stigne Kross bicikl bez obzira na njegovu cijenu. Ako je bicikl s pristupačnije strane cijenovnog ranga, poput ovog, time je čuđenje prema odličnom dizajnu i završnoj obradi još veće. Level R4 nije iznimka – uživo izgleda odlično, pa u kategoriji cijene od 5500 kuna, koliko stoji, bez problema može posramiti najjače brendove na tržištu. Prvi dojam je često presudan pri kupnji, ali oprema i geometrija su druge discipline, pa tu tek trebamo otkriti kako Level R4 ‘diše’ s obzirom na konkurenciju i donijeti zaključke nakon utisaka s vožnje.
Tehnikalije
Zahvalu za savršene spojeve cijevi aluminijskog okvira Kross duguje ‘Smooth welding’ tehnologiji varenja nakon što se cijevi oblikuju pod pritiskom mlaza vode (hydro forming tehnologija). Rezultat je očit i vidljiv na primjeru blago zaobljenih cijevi okvira Levela, a za besprijkoran lak i glatku površinu tu je ‘Powder coating’ metoda elektrostatskog nanošenja boje u prahu, koja se potom toplinski obrađuje. Rezultat je, osim estetskog, i veća otpornost na grebanje ili gubljenje boje pod vremenskim utecajima. Kad smo kod okvira spomenimo da se geometrija i kutevi nisu mijenjali, pa je tu uhodana kombinacija 70.5° na vilici i 73° na cijevi sjedala uz 430 milimetarski zadnji krak, a sjećamo ga se kao vrlo udobnog i lakog prednjeg kraja. Prije nego što izađemo na stazu običaj je bicikl staviti na vagu (ukoliko se uspije pronaći u tom trenutku), pa smo i R4 objesili i dobili 14.4kg uključujući pedale. Vrijednost je blizu prosjeka u rekreativnoj skupini, pa ne možemo reći niti da je iznenadio niti podbacio. Vožnja će pokazati da li se ta masa stvarno osjeti kada ne treba. Na mjestu vilice nalazimo Suntourovu XCM sa zaključavanjem polugicom na volanu i 100mm hoda na raspolaganju. Mehanika dolazi iz rekreativne Shimanove Altus serije s Deore Shadow pojačanjem na mjestu stražnjeg mjenjača, a kombinacija daje ukupno 3x9 stupnjeva prijenosa. Tu su se zadržale Avidove DB1 kočnice s početka ponude hidrauličkih sistema kao i Joytech nabe, a igra na sigurnu kartu je i ugradnja Schwalbeovih Smart Sam univerzalnih guma u dimenziji 27.5x2.1 inča.
Vožnja
Baš kao i ostali Krossovi iz Level serije R4 ostavlja dojam udobnog i univerzalnog brdskog bicikla. Odlično mu pristaju veći kotači s kojima ipak glađe prolazi neravnine i ne umara toliko vozača kao na 26icama. Bez obzira o kakvom se terenu radilo, ukoliko ne uzimamo u obzir krajnosti, svaku zadaću će odraditi podjednako dobro, pa ne možemo istaknuti neku podlogu koju posebno preferira. Isto tako dobro snalazi se na gradskim prometnicama zahvaljujući Smart Sam gumama koje se lako kotrljaju na tvrdim podlogama. Nešto viši prednji kraj i umjerena geometrija omogućuju da se na njemu provede mnogo vremena bez dodatnog umora, ali je ostavljeno dosta prostora i za pojačani tempo vožnje. Ograničenja su donekle postavljena rekreativnim paketom opreme, a R4 će potrpiti i poneko maltretiranje vozača uz nešto češće servisne intervale.
Zaključak
Kross Level R4 osvojit će svakoga prvim dojmom – dizajnom i završnom obradom okvira. Izrađen je besprijekorno, kao da ne pripada u ovaj cijenovni razred, pa će tek pogled na opremu otkriti pravo stanje u hijerarhiji modela. Osim toga, R4 je udoban rekreativni bicikl koji stavlja univerzalnost i opuštenost ispred preferiranja nekih staza, pa će duge vožnje biti pravi užitak. Ne možemo reći da je cijena prvi prioritet za kupnju, ali dizajn bi mogao presuditi.
Photo: Biker