Okvir je izrađen od pouzdane aluminijske legure 6061 koja je danas najraširenija u industriji okvira jer nudi optimalni odnos tvrdoće, mase i cijene izrade. U slučaju našeg KTM-a, cijevi su trostruko butirane. Drugim riječima, svaka cijev okvira ima tri različite debljine ovisno o potrebi. Tako će na krajevima tj. spojevima stijenke biti deblje kao i na nekim dijelovima koji moraju trpiti veće sile. Sve je to u svrhu smanjenja mase, a da se pritom zadrži potrebna čvrstoća za dugogodišnje napore. No, glavna zanimljivost Ultra sporta je nova Dyna-sys pogonska grupa iz Shimana koja kombinira 10-brzinsku kazetu s novim, manjim, omjerima pogonskih zupčanika (42-32-24) i kazete (11-34), kako bi se izvukao maksimum i smanjili gubici snage pri čestom prebacivanju brzina. Kako tvrde u Shimanu, gdje smo imali priliku slušati o novitetima za 2011-u, sada se vozač može penjati duže u srednjem pogonskom zupčaniku te lakše i brže prebaciti nazad kad je to potrebno.
Uskoro ćemo vidjeti promjene u praksi, a dotad još spomenimo opremu poput solidne Rock Shox Recon vilice te Shimano SLX-XT mjenjača i dugovječnih Deore naba.
KTM Ultra sport je vrlo čvrst hardtail. Možemo to osjetiti na korijenju i manjim izbočinama pri bržem prelaženju. Težina od 12.2 kilograma je u okvirima klase i ne osjeti se kao nedostatak u vožnji. Položaj je izduženiji i više na sportskoj strani, a iznenađuje nas uski volan zbog kojeg se osjećamo skoro kao na treking biciklu. Cijela priča o deset brzinskoj kazeti i omjerima Dyna-sys grupe dolazi do izražaja kad staze postanu strmije. Na usponima je prebacivanje lanca na kazeti fluidnije i s manjim preskocima. Omjer 32-34 srednjeg i zadnjeg zupčanika, osim što podnosi veći uspon od dosadašnjih sistema, nakon prebacivanja u manji pogonski zupčanik (24) zahtijeva samo jednu korekciju, a ne više dvije ili tri promjene zadnjeg mjenjača. Na taj način gubi se mnogo manje na ritmu okretanja i štedi snaga što je velika stvar koju će cjeniti prosječni vozači, a pogotovo sportaši i natjecatelji. Kad tome pridodamo veliku krutost okvira i zaključavanje hoda vilice polugicom na volanu koja radi odlično te ju trenutno ukrućuje jednim stiskom, dobivamo stroj koji cijeni veliku snagu i visoke okretaje te naprosto obožava uspone.
Dyna-Sys i velika krutost okvira KTM Ultra sport čine odličnim penjačem, a munjevito i fluidno prebacivanje pružaju nivo vožnje koja prelazi potrebe rekreativaca. Tu je i spomenuta polugica Rock Shox Recon vilice koja nudi mogućnost trenutnog zaključavanja. U prilog sportu idu i Racing Ralph gume odlične trakcije i malog otpora kotrljanja. Na kraju smo shvatili da u ovom KTM-u imamo rasnog trkača koji je spreman na visoke okretaje bez okljevanja i s minimalnim gubicima snage. Namjena mu je izrazito sportska kako mu i ime sugerira, a područje djelovanja vrlo široko - od trekinga do žestokog XC-a. Preporučamo ga vozačima sa sportskim sklonostima koji će iskoristiti njegove prednosti te ozbiljno shvatiti XC disciplinu.