Iako Lombardo bicikle do sada nismo imali prilike iskušati, to ne znači da oni nemaju povijest – i to kakvu. Ova tvrtka postoji od 1952. godine kada ju je osnovao Gaspare Lombardo, otac trojice današnjih vlasnika, pa možemo reći da se radi o obiteljskoj firmi s dugom tradicijom. Iz Lombardove tvornice izlazi preko 500 bicikala dnevno, a samo po Italiji prodaju se u 700 trgovina. Tvrtka nudi 50ak modela, a nama je na test stigao Sestriere 350 koji je u skladu sa zadnjim trendom u biciklističkoj evoluciji – 650B kotačima. Cijena Sestrierea 350 iznosi 3.725 kuna odnosno 3.352,50kn s popustom, pa možemo reći da je najpristupačnija 27ica koju smo do sada vozili.
Tehnikalije
Dizajnu Lombarda ne može se puno prigovoriti, pogotovo kada uzmemo u obzir njegovu cijenu. Sve je tu što odlikuje moderan bicikl prema današnjim standardima, počevši od okvira izrađenog od 6061 aluminijske legure, udomaćene u MTB svijetu. Cijevi su uobičajenog profila za ovu klasu bicikla, a pažnju će zasigurno privući brojne fluorescentne naljepnice kojima se želi naglasiti njegova sportska strana. Prema očekivanjima oprema spada u početni segment iz Shimanovog kataloga kada govorimo o komponentama pogona i mjenjača. Mjenjačka grupa se tako sastoji od Acera i Altus kombinacije sa 3x8 stupnjeva prijenosa, što će biti sasvim dovoljno početnicima ili rekreativcima.
Ljubitelji neravnina će na raspolaganju imati Suntourovu XCT vilicu s 80 milimetara hoda i Shimanove mehaničke kočnice s diskovima (M416), dok ostala oprema nosi Lombardovo ime, a vjerojatno se radi o nekom većem proizvođaču s dalekog istoka, koji radi prema Lombardovim specifikacijama. Tu ubrajamo nabe, obruče i gume (Vee ruber), ručice kočnica, volan i lulicu volana. Sjedalo dolazi iz matične zemlje, a nosi potpis Selle Royal.
Vožnja
Možda je bilo pomalo nepravedno dati Lombarda u ruke testnom vozaču koji pred sobom ima ergelu bicikala u rasponu od nekoliko tisuća do nekoliko desetina tisuća kuna, pa iz tog razloga nije na odmet povremeno podsjetiti vozača na vrijednost pojedinog bicikla. Iznadprosječna masa Lombarda (15kg) daje do znanja da se radi o pristupačnom biciklu iako letimičan pogled u masi bicikala nije odavao taj dojam zahvaljujući zanimljivom dizajnu.
Prvi komentari u vožnji odnosili su se na uzak volan i kratke gripove koji djeluju neozbiljno ali dobro odrađuju svoju funkciju ugodne, neopterećene vožnje. Ugrađena oprema obavlja svoju funkciju ukoliko se radi o umjereno sportskoj vožnji kakvu prakticiraju rekreativci i svakodnevni korisnici u vožnji parkovima i gradskim cestama, dok bi agresivna vožnja vjerojatno dosta skratila životni vijek ovih komponenti. No, Lombardo za to nije niti konstruiran, već za udobnu vožnju prirodom, odlaske na posao ili mlade vozače koji ulaze u svijet brdske vožnje.
Zaključak
Ukoliko vam je budžet ograničavajući faktor, a ne želite biti žrtva jeftinih bicikala iz trgovina špeceraja ili šoping centara, Lombardo je brend na koji trebate obratiti pažnju. Sestriere 350 je najpovoljniji način da vozite udoban bicikl s 27.5 inčnim kotačima u domeni početnika i budete dio najnovijeg trenda u biciklizmu. Oprema je sposobna pretrpiti i poneko pretjerivanje vozača u zanosu, a pedeset godina tradicije Lombarda i specijalizirana trgovina zastupnika jamstvo su da će bicikl voziti godinama uz redovito održavanje.
Photo; Biker