Ako malo dublje zagrebemo ponudu u trgovinama vrlo lako možemo pronaći poneki bicikl koji ničim zasluženo, skriven iza najnovijih modela, čeka svog vlasnika spuštenom cijenom. Tako je jedan od naših posljednjih obilazaka trgovina rezultirao dogovorom za testiranje Marinovog Bobcat Traila 5. Odlična cijena od 6.337,oo kuna snižena je s 8.450,00kn, a jedini grijeh, za sada mu je godina izlaska - 2017. Naravno da godina nastanka nikako ne utječe na izvedbu i kvalitetu, ali je pristojno i poželjno uglavnom pisati o novitetima. Želja nam je ovog puta bila skrenuti pažnju zainteresiranima na atraktivnu cijenu bicikla po principu ‘još malo pa nestalo’ s obzirom na konstantno nadiranje noviteta, a tek nam predstoji dolazak onih za iduću sezonu - 2019. No, uvod na stranu, pred nama je Bobcat Trail 5 LTD u 29 inčnoj verziji na kojem dominira Shimanova Deore grupa i još podosta zanimljivosti, pa nam je manje važna godina nastanka.
Tehnikalije
Standardna aluminijska legura 6061 poslužila je kao materijal izrade okvira. Dosta dinamičan izgled dolazi iz zakošenja prednjeg trokuta i ponešto spuštene gornje cijevi stražnjeg kraka koja se ne poklapa s prednjom na cijevi sjedala u točki gdje se to događa na većini drugih bicikala. Geometrija je na tragu trail kategorije s otvorenim kutem vilice od 68° , pa bi udarci o velike prepreke trebali biti ublaženi, a dio posla odraditi će i 29er kotači. Duljina stražnjeg kraka od 445mm govori nam o nešto klasičnijem razmišljanju Marinovih konstruktora u vrijeme kada većina proizvođača nastoji proizvesti što kraći chainstay. Brdo će dati odgovore na mnoga pitanja, pa ćemo zaključke ostaviti za vrijeme nakon praktičnog dijela testa. Spomenimo još vilicu - vrlo solidnu Rock Shoxovu Recon Silver sa 100mm hoda, M315 hidraulične kočnice te već spomenuti Deore komplet pogona, glavčina i mjenjača.Naprijed su tri pogonska zupčanika, a odostraga iskače Deore XT, pa sve skupa čini komplet koji je nemoguće naći u zadanoj cijeni. Paket je ojačan Mavicovim XM119 obručima i Scchwalbe Rapid Rob gumama u dimenziji 29x2.25’’.
Vožnja
Bobcat trail ima vrlo širok pojam domaćeg terena, pa smo ga odlučili povesti nekoliko puta na vožnje po stazama Medvednice. Iako se našao u jakom društvu u kojem su prevladavale 29ke višeg razreda i pokoji full suspension Marin nije zaostajao, niti su vozači imali osjećaj da moraju na njemu nešto više upregnuti. Lagan, stabilan i poprilično ugodan bili su neki od komentara upućenih generalnom dojmu. Recon vilica nudi pravi optimum performansi i cijene u srednjoj klasi, a u kombinaciji s otvorenim kutom i velikim kotačima može biti pravi užitak na zahtjevnim stazama. Ne očekujemo osjetljivost na nivou najskupljih, pa je šansa za razočaranje mnogo manja. Nešto dulji stražnji kraj sigurno doprinosi kontroli i stabilnosti, pa je to jedan od razloga za opuštenost i mirnoću na dugim i brzim ravnim dionicama. Oprema ne pokazuje znakove slabosti, sve radi kako treba, pa će itekako zadovoljiti ambicioznije rekreativce. Gume bi mogle pokazati malo više zagriza, pa je to jedini detalj koji smo poželjeli poboljšati u nekim situacijama. Svakako treba stalno imati na umu cijenu bicikla i s obzirom na to uživati u vožnji.
Zaključak
Ovdje se svakako radi o zaboravljenom biseru, koji ne pokazuje slabosti na papiru, a niti na zahtjevnoj brdskoj stazi. Otvoreni kut vilice i dugi stražnji kraj, 29er kotači i Recon Silver vilica stvarno mogu pružiti mnogo zabave. Ne zaboravimo niti XT mjenjač kao poslasticu, pa možemo zaključiti kako Bobcat Trail 5 29 nema slabih točaka s obzriom na cijenu. Možda bismo mogli otići i korak dalje i prozvati ga prilikom koju treba iskoristiti. Naravno, uzimajuću u obzir vlastite potrebe, ukus i financije.
Photo: Biker