Bicikl je nazvan Bobcat Trail i nosi oznaku 7.5 iz koje možemo pročitati da se radi o dimenzijama kotača od 27.5 inča i najjačoj opremi u seriji. Ako uzmemo u obzir cijenu bicikla od 6750 kuna (6.412,50kn za got.), vrlo elegantan sportski dizajn okvira te Shimanove Deore/SLX komponente i Raidon vilicu mogli bismo očekivati vrlo potentan i zanimljiv paket u Marinovoj tradiciji.
Tehnikalije
Marin je oduvijek imao svoj stil u dizajnu okvira, nije kopirao ostale proizvođače i ne sjećamo se da je ikada napravio nedopadljiv dizajn ili neuglednu kombinaciju boja, koja se prije ili kasnije omaknula svim proizvođačima. Tako je i Bobcat vrlo dopadljivih oblika cijevi i trendi crno-plavih grafika, pa će prvi uvjet pri kupnji kod većine biti zadovoljen. Sada kad nas je privukao dizajnom možemo obratiti pažnju na geometriju i komponente bitne za vožnju. Kao i kod svakog traila brojka prednjeg kuta ispod je 70 stupnjeva, točnije zastala je na optimalnih 69°, još uvijek dosta blizu granice gdje počinju XC vrijednosti.
Bicikl je dimenzijama prilično kompaktan, a pogled na duljinu chaiinstaya bitnog za okretnost i opći karakter bicikla govori nam da je zadržan, za 27-icu, u okvirima odličnih 430mm. Brojke obećavaju dobru vožnju, a Suntourova Raidon vilica s hidrauličnim zaključavanjem hoda osjetni je napredak od početnih XC modela. Nudi 100mm hoda i podešavanje brzine povrata. Pogonski dio bicikla odrađivat će Shimanov Deore M625 pogon s dva zupčanika i 38/24 zubaca. Ako u jednadžbu uvrstimo Deore ručice i prednji mjenjač te SLX Shadow stražnji sa 10 stupnjeva dobivamo ukupno 20 stupnjeva prijenosa, a kad smo kod Shimana moramo navesti hidraulične osnovne kočnice M355 sa 180/160mm rotorima i RM33/RM35 nabe. Ovaj, više nego solidan niz nastavljamo s Rapid Rob gumama postavljenim na Araya DM-650 obruče s dvostrukom stijenkom, pa možemo reći da je komplet pomno probran kako ne bi ostavio prostora želji za nadogradnjom prilikom kupnje bicikla.
Vožnja
Kao po pravilu Marinovi okviri nam sjedaju od prve i potiču na vožnju. Možda se radi o kompaktnim dimenzijama i odnosima cijevi, ali na Bobcatu se osjećamo kao ‘doma’. To nam daje prednost u reakcijama i spuštanjima u nagibe koliko to uvjeti i umjerena Rapid Rob guma dozvoljavaju. Okvir unatoč vitkom profilu djeluje dosta čvrsto i kruto, a to isto osjećamo iz pogonskog dijela, pa unatoč izostanku konusnog steerera i presffit BB-a, možemo izvući mnogo sporta iz Marina. Komponente su svakako dorasle tome, a možda najveće ograničenje leži u samim gumama koje su univerzalno dobre, ali zaostaju kada tempo postane vrlo visok, a staza neugodna. Bicikl iznenađuje na ubrzanjima i usponima gdje odlično grize i prenosi snagu na podlogu, a veliku ulogu ima i umjereni kut vilice koji je u dobrom balansu između upravljivosti i otpornosti na prepreke. Bobcat će stoga odraditi i jurnjavu nizbrdicama prilično sigurno s obzirom na cijenu, ali za pravi trail efekt nedostaje nam barem još 20mm hoda kako bismo se mogli potpuno opustiti.
Zaključak
Mnogo sporta i zabave po uloženoj kuni mogao bi biti zaključak nakon vožnje Marin Bobcata 7.5. Dobre komponente mogu potrpiti mnoga iznenađenja i torture koje može osmisliti napredni brdaš rekreativac, a tu je i geometrija u prilog povećanim zahtjevima za adrenalinom. Iako je u srži XC s otvorenijim kutem vilice, nećete osjetiti potrebu za dodatnim milimetrima hoda. U protivnom, morat ćete posegnuti mnogo dublje u džepove.
Photo: Biker