Radi se o 29ki vrlo solidnog paketa opreme namijenjenog naprednim rekreativcima, koji na savjesti ne žele imati teret ograničenja početnih pogonskih komponenti, mjenjača ili npr. kočnica. Stoga smo odlučili iskušati novi Catch 7.8 u njegovom prirodnom ambijentu kao i prethodnika Nakamuru Catch 70, koji je dobro obranio boje brenda i dokazao se kao dostojnim pripadnikom prve biciklističke lige. Akcijska cijena Catcha 7.8, modela za 2018-u godinu iznosi 5.119,96kn.
Tehnikalije
Novi Catch 7.8 ostavlja vrlo upečatljiv prvi dojam. To može zahvaliti mat crnoj boji i diskretnim, također crnim, naljepnicama, a tek ponegdje izviru plavičasti detalji, poput onih na obručima. Neupućenima će trebati neko vrijeme da otkriju o kojem se biciklu radi jer se naziv može očitati tek iz blizine. U svakom slučaju hvalimo smjeli dizajnerski pothvat Nakamure jer je ovo možda, po nama, njihov najuspjeliji model.
Isto tako za pohvalu je upotreba 7005 aluminijske legure, koja po svojstvima čvrstoće spada u viši razred, a još su ostali samo rijetki proizvođači koji ju koriste u rekreativnom segmentu poput Nakamure. Vilica je odabrana iz Suntourovog asortimana – XCR zračna sa zaključavanjem na volanu i promjerom nogu od 32mm. Dobro je rješenje za rekreativnu klasu i može istrpjeti dovoljne količine sporta na brdskim podlogama. Popis opreme u zadanoj cijeni nema zamjerke.
Tu su Deore komponente (M6000) na mjestima mjenjača i ručica te odgovarajući MT500 pogon s dva zupčanika. Ukupno su na raspolaganju 2x10 stupnjeva prijenosa što je potpuno u skladu s trendovima i s više nego dovoljno omjera za sve MTB potrebe. Kočnice su iz Shimanovog asortimana – hidraulika M365 zavidnih osobina i kočione sile te vjerojatno nećete niti pomisliti na išta drugo dokle imate bicikl.
Vožnja
Nakamura ne odstupa od vlastitog pristupa kreiranju kokpita, koji uključuje prilično raširen, ali ugodan položaj ruku i blago nagnut položaj sjedenja. Tako i novi Catch prati zamisli o ugodnoj geometriji i prilično okretnom biciklu, kojeg je lako kontrolirati čak i kada su brzine kretanja male. Kada se ubrza tempo do izražaja dolazi suverenost velikog kotača i stabilnost kakvu nude 29eri, a s druge strane imamo odličnu potporu komponenti pogona i mjenjača kakvih se ne bi posramio niti mnogo skuplji bicikl.
Stoga Catch 7.8 pliva kao riba u vodi na umjerenim neravninama, a ne zaostaje niti na pravom XC terenu ako su afiniteti razumni. Za one s natjecateljskim sklonostima ipak će trebati zavući ruku dublje u džep i potražiti agresivniju geometriju. Njegova geometrija podjednako dobro odrađuje uspone i nizbrdice, ne možemo reći da favorizira pojedinu konfiguraciju terena, pa i dalje možemo slobodno govoriti o dobro opremljenom univerzalcu.
Zaključak
Nakon vožnje Catcha 7.8 možemo uočiti obrazac po kojem Nakamura kreira bicikle s odličnim odnosom uloženo/dobiveno. To je kombinacija provjerenog okvira s univerzalnom rekreativnom geometrijom i visokog nivoa opreme u zadanoj cijeni. Sada imamo i estetiku na razini, pa možemo reći kako se radi o biciklu kojem je teško naći manu.
Photo: Biker