Novi igrač na tržištu mogao bi napraviti pomutnju i presložiti odnose snaga mnogih brendova koji su već dugo tu, uljuljani i sigurni u svoju reputaciju među biciklistima. Za početak uzmimo neke vrlo bitne stvari poput porijekla, dizajna i odnosa cijena/oprema koje su do sada bile na strani Nakite, a najviše će nam reći iskustva sa staze. Testni Spider 9.5 27.5 spada u ozbiljniju klasu hardtailova što se može razaznati i samim letimičnim pogledom na bicikl. Vrlo široka gornja cijev i predimenzionirana donja cijev okvira odudaraju od ustaljenih konstrukcijskih rješenja u cijenovnom razredu, pa bismo ga vrlo lako mogli zamijeniti za karbonca.
Tehnikalije
Ovdje se ipak ne radi o karbonu već o 6061 aluminijskoj leguri, koja takvim profilom cijevi i dobrom završnom obradom neodoljivo nalikuje na okvire izvedene monocoque tehnologijom iz jednog komada. Cijevi su dvostruko 'butirane' odnosno stanjene kako bi se uštedilo na masi, a u tu svrhu ugrađeni su i općeprihvaćeni patenti - Pressfit BB utisnute čašice ležajeva pogona, konusni steerer i 'postmount' nosač čeljusti stražnje kočnice. Okvir prati zadnje trendove po integriranim sajlama i bužirima u okvir, a čak je provedeno i crijevo stražnje hidraulične kočnice. Kad smo kod sajli spomenimo onu kojom zaključavamo Rock Shoxovu Reba vilicu, a vodi do polugice na volanu. Poželjan i praktičan dodatak čije postavljanje uvijek odobravamo. Pogonska grupa i mjenjači sastavljeni su od raznih Shimanovih serija. Zadovoljstvo nam je primijetiti da u Nakiti razumiju MTB problematiku, pa se XT, osim standardnog postavljanja na mjesto stražnjeg mjenjača nalazi i na mjestu pogona. Hvalevrijedan potez koji bismo uvijek potpisali umjesto forsiranja jačih komponenti na mjenjačkom dijelu mehanike. Ovdje to radi kombinacija SLX-XT Shadow uz pomoć Deore ručica, što je i više nego solidno u ovoj klasi. Deore serija se pojavljuje na još dva mjesta na biciklu – na mjestu kočnica i na mjestu naba. Mogli bismo reći kako je to odličan komplet s pažjivo raspoređenim snagama. Valja još spomenuti Sun Ringle Inferno 25 obruče i na njima Continental X-King gume u dimenziji 27.5x2.2 inča.
Vožnja
Za upravljačem Spidera vozač ima dojam da je na pravoj XC sport 26ici u pozitivnom smislu. Naravno da se ne bunimo na veći promjer kotača, ali ne volimo kada s njima narastu i dimenzije bicikla. Ovdje je dojam potpuno suprotan – ravni volan širine 680mm i umjerena visina čine ga dovoljno kompaktnim, a niti X-king guma ne djeluje robusno za 2.2 inča širine. Iz tog razloga Nakita je punokrvni XC, koji nema problema sa zavojima i nagibima – naprotiv. Guma je brza i svestrana, omogućuje glatko spuštanje bez iznenađenja, uz nešto slobodnije driftanje prije ulazaka u zavoj. Bicikl odlično prenosi snagu, pa su i ubrzanja u skladu s time, a tu su najveću ulogu odigrali spominjani XT pogon i ojačani donji dio okvira. Solidna zračna Reba sa svojih 100mm i 15mm osovinom dostojno je odradila posao isto kao i Deore kočnice, a obje daju odličan omjer cijene i učinka u srednjoj klasi.
Zaključak
Više ne možemo reći da je slučajnost da nam iz Nakite redom dolaze odlični bicikli pristojne cijene. Niti Spider 9.5 nije iznimka. Njegova baza je kompaktni XC okvir odličnog prijenosa snage na kojem su promišljeno postavljene komponente u zadanom cijenovnom okviru. Odličan posao za ekipu iz Nakite.
Photo: Biker